Gå til innhold

Sosiologi - hva kan jeg vente meg?

Winydancer

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har tenkt å begynne på Sosiologi neste år. Sosialt arbeid er noe jeg er interessert i å utdanne meg mot, så jeg tenkte meg i denne retningen.

Det jeg tenker på er;

- Vurderer et årsstudium for å "teste det ut", kan jeg gå over til bachelor og gli rett inni 2. året om jeg ønsker det?

- Hva kan jeg vente meg? Er det mye utplassering?

- Hvordan er dagene på sosionom, er det mye praksis, eller er det mest teoretisk?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke studert det selv, men fagene er relativt nærme hverandre, jeg er statsviter og har lest en del psykologi, stereotypt sett kommer du inn i midten. I tillegg studerer jeg nå tverrfaglig master så vi har noen fra det studiumet også.

Så spørsmålene dine:

Så lenge fagene i årsenheten er de samme/nesten samme som 1. bachelor er det uproblematisk å gå over på det. Du kan i tillegg bruke årsenheten som en del av en bachelor hvis du tar en annen bachelor fra samfunnsvitenskap eller humaniora, i hvert fall vanligvis.

Jeg tror ikke det er så mye praksis, jeg har ikke hørt om det i hvert fall. Teori er det nok av.

Om hva du kan vente deg av studiet så må du nesten få svar av noen andre, jeg er ikke så inne i den biten:)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke studert det selv, men fagene er relativt nærme hverandre, jeg er statsviter og har lest en del psykologi, stereotypt sett kommer du inn i midten. I tillegg studerer jeg nå tverrfaglig master så vi har noen fra det studiumet også.

Så spørsmålene dine:

Så lenge fagene i årsenheten er de samme/nesten samme som 1. bachelor er det uproblematisk å gå over på det. Du kan i tillegg bruke årsenheten som en del av en bachelor hvis du tar en annen bachelor fra samfunnsvitenskap eller humaniora, i hvert fall vanligvis.

Jeg tror ikke det er så mye praksis, jeg har ikke hørt om det i hvert fall. Teori er det nok av.

Om hva du kan vente deg av studiet så må du nesten få svar av noen andre, jeg er ikke så inne i den biten:)

Takk for svar vertfall!

Antar nesten at det bør være mulig å gå over. Satser mest på et årsstudium for å se om dette "er noe for meg". Har litt problemer med å velge riktig retning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...