Luske_Ludvig Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hei! Jeg har en pen mappe med bilder som ikke lar seg åpne. Bildene lot seg åpne før, men nå er alle unntatt ett korrupt. Jeg tror det kan ha noe med at bildene ble hentet fram fra en passordbeskyttet backup (Cobian Backup). Lar disse bildene seg åpne på en eller annen måte? Har vedlagt et av bildene i en zipfil. si2.zip Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Filen er korrupt - ingen av mine programmer likte den. Har du kopiert backup eller bildene via ftp en gang? Er backup-en pakket ut vha. cobian? 1 Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Inne i ZIP fila ligger et arkiv som inneholder en fil ved navn si2.jpg. Den inneholder en liste av filnavn eller noe fra en linux distribusjon og en rekke 32 bit pekere. Fila inneholder ingen data fra en JPEG fil. Så tydeligvis har fila fått hele eller deler av innholdet til en annen fil. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Hmm. Skal rote gjennom diverse backups og se om jeg klarer å grave frem bilder. Dersom dette ikke lykkes må jeg låne album på nytt og scanne inn på nytt. Moores lov gjelder definitivt for backup. Alt som kan gå galt går galt... Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Moore's law handler mest om antall transistorer i en IC, men du tenker kansje på Murphy? 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 kremt, Murphy ja. Den loven gjelder der også. Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Ser ut som korrupt filsystem fordi innholdet i selve fila inneholder ingen jpeg/jpg header men en hel haug referanser til : ubuntu12.4 ukolovnik1.0-20 uim*** div referanser til chat programmet ultrastar-ng Endret 3. februar 2011 av Refraction Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Hei igjen, Her er et bilde til. (Må zippe, fordi forumet ikke aksepterer korrupte jpg-filer. ) Denne filen er litt større. gerd12.jpg.zip Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Har du den originale backup-en enda? I såfall ville jeg prøvd å ta ut filene på nytt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Kan det være disken backupen ligger på som har blitt korrupt? Kjøre noe diskscanning der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå