Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Elkjøp og lefdal med prisgaranti?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på å kjøpe meg en ny TV. Denne koster 10 tusen kroner hos lefdal og elkjøp, men det er bare lefdal som har den på lokalt lager.

På andre varer hos elkjøp har jeg bestandig fått beste pris, slik at de har matchet billigste nettbutikk på pris. Jeg ser at samme tv ligger ut til 8750 hos multicom.

Har Lefdal denne prisgarantien også?

Sony Bravia KDL-46EX710: http://www.prisjakt.no/product.php?p=639897

Hos lefdal: http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv/KDL46EX710AEP/sony-46-led-tv

Det er snakk om Lefdal i Haakon VII gate på Lade i trondheim

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om du får den til samme pris som den ligger til i nettbutikken, men de bør kunne matche prisen som det koster deg å kjøpe den i nettbutikket + frakt. (Ca 9100 kroner.)

Men gå ned å prøv, i verste fall kaster du vekk tid, i beste fall får du ny tv ;)

Lenke til kommentar

Evt. annonserte prisgarantier de har gjelder nok ikke nettbutikker nei, men de er jo interessert i å selge - så om du kan peke til en nettbutikks pris og si at du heller vil kjøpe hos dem om de kan matche prisen så gjør de ofte det så lenge det faktisk er noe margin igjen på produktet de kan jobbe med. Som regel har selgerene stålkontroll på akkurat hvor langt ned de kan akseptere pruting på prisen før det ikke lenger lønner seg.

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Hverken Elkjøp eller Lefdal har prisgaranti. De har derimot 30 dagers returrett, så dersom du har kjøpt en vare og finner den billigere et annet sted, så er det opp til butikken om de vil la deg returnere produktet, eller gi igjen mellomlegget.

Lenke til kommentar

Det er bare å kreve prisen til det stedet der du fant den billigere, er selgerne smarte skjønner de at de taper mer penger på å ta inn igjen produktet for så å selge det til redusert pris til noen andre, samt at de mister en fornøyd kunde. Jeg matcher alt når kunder spør om det, policyen er jo at de skal være billigst. De har forsåvidt prisgaranti, men de annonserer den ikke, uansett, vinner du ikke frem i butikken er det bare å ringe til supporttelefonen deres så får du det stort sett slik du vil.. ;)

Lenke til kommentar

fikk beskjed om at de matcher nettbutikken (altså kjedens sine), men ikke nødvendigvis hvilke som helst andre nettbutikker. TVen lå til 9990 hos lefdal.com, mens den lå til 8795 hos multicom. Så da blei det ingen handel der. Forstod det slik på Lefdal at om de solgte den billigere, ville de gå med tap.

Kjøpte heller hos hifiklubben.com hvor tven pluss fri hjemkjøring lå til 8990.

http://www.hifiklubben.no/produkter/flatskjerm/led-tv/sony_kdl-46ex710_led-tv.htm?cmpID=011

Endret av dabear
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hverken Elkjøp eller Lefdal har prisgaranti. De har derimot 30 dagers returrett, så dersom du har kjøpt en vare og finner den billigere et annet sted, så er det opp til butikken om de vil la deg returnere produktet, eller gi igjen mellomlegget.

Elkjøp har prisgaranti, faktisk to ulike prisgarantier.

1. De skal matche prisen dersom du finner produktet billigere i en annen fysisk butikk(eventuelt nettbutikk dersom du snakker med rette folk).

2. De gir tilbake mellomlegget dersom varen blir satt ned i pris rett etter at du kjøpte den(Usikker på tidsrom).

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...