Gå til innhold

kjøp av første speilreflekskamera i usa, kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

jeg skal om et par måneder på ferie til usa og tenkte å kjøpe meg speilreflekskamera, men kom på at det er mye billigere å kjøpe i usa. jeg har ingen erfaring innenfor fotografering, men vil ha et kamera som tar fine bilder og som jeg kan gjøre mye spennende med. siden det er så mye billigere i usa tenkte jeg å kanskje kjøpe et som er ganske bra og som jeg kan ha en stund framover. et kamera til rundt 1000 dollar burde vell holde?

Så jeg lurte på om dere som har peiling på kamera og objektiv kunne gi meg noen tips om hva jeg kunne kjøpe og hva som er greit av tilbehør?

på forhånd takk:)

Endret av vannflaske
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får faktisk omtrent kameraene like billige i Norge,spesielt hvis du velger forrige generasjon,dvs. noen måneder gammelt :)

En annen ting er at du får norsk/skandinavisk Språk/manual samt 5 års forbrukergarantier ved kjøp i Norge,Det fornuftige er og kjøpe et kamera i Norge og et godt objektiv/objektiver i USA.

Du kan sammenlingne priser her på prisguiden med priser hos B&H, det er ofte gode kameratilbud i butikkene så følger du med kan du gjøre et kjempekupp.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Nautica sa mye fornuftig. Det er ingen automatikk i at det er så mye å spare i Usa, og du får ikke norsk forbrukergarantier. Ikke det at de aldri vil kan lønne seg, men du bør være sikker på at det er mye å spare før du handler der.

Det er også en fordel å bli kjent med kameraet før ferien, spesielt hvis du regner med å ta bilder som er viktige.

Det er umulig å gi konrete råd om kameraer uten å vite om du har noen spesielle interesser eller krav. Jeg skjønner at det er vanskelig å sette opp spesifikasjoner eller krav hvis du ikke har noen særlig erfaring med kameraer fra før, men du kan kanskje en ide om hva du vil bruke det til? Ta bilder av sport, barn i aktivitet, portretter eller noe annet du er interessert i?

For meg er det ikke en gang opplagt at speilrefleks er det rette. Er det noen spesiell grunn for at du ønsker det? Alt du kan si om bruken og tanken bak vil hjelpe deg til å få bedre svar her på forumet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...