MrSnow Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Det var det. Vennligst kom med konstruktive råd, har tenkt å drive med dette som lønnsom hobby.. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Finn en bil i Tyskland (hos forhandler - se pkt. 4). Kjøp den. Skaff tyske tollskilter. Få ordnet så du får igjen momsen. Kjør til Norge. Momse bilen inn på grensa. Montér norske prøveskilter. Dra til SVV og godkjenn bilen. Betal avgiftene. Dra til SVV og få skilter. Selg bilen. Fortjensten varierer fra -50 000 kroner til 50 000 kroner. 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Avhenger av veldig mye, f.eks. hva slags bil. Gjør litt markedsundersøkelser - hva ligger tilsvarende biler på i Norge? Hva kan du få de for i Tyskland? Så har du en del du må tenke på: Hvor mye koster det å frakte bilen til Norge? Hvor mye tid bruker jeg på dette som jeg heller kunne brukt på å jobbe? Hva om noe er galt med bilen - hva må jeg regne med for å reparere den? Har jeg nok egenkapital til å kjøpe bilen, betale moms osv og så selge den, eller må jeg ta opp lån i banken? Hva slags rente kan jeg få? Hvor mye kan jeg tjene på dette? Er dette faktisk hobbyvirksomhet eller må jeg momsregistrere meg? 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2011 Store biler med stor motor er ugunstig pga avgifter. Biler med liten motor ofte mer gunstig. Typisk flerbruksbil med 1.6 diesel er rimelig. Sikkert også de nye VW bilene med 1.4T (bensin). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå