bananajoe Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) er ute etter en pc som kan kjøre minecraft knirkefritt, og som ellers kun vil brukes til surfing og en og annen film batteritid er ikke noe viktig fokus, men støy og varme er noe jeg gjerne vil unngå. vil også foretrekke 15,6" vil helst unngå å bruke mer enn 5000, men alt opptil 7000 er mulig. har for tiden ikke bil, så om det er mulig å kjøpe maskinen i butikken (elkjøp e.l.) er også det et pluss. noen som har gode råd? mvh forvirret bruker Endret 2. februar 2011 av bananajoe Lenke til kommentar
bananajoe Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) dobbelpost Endret 2. februar 2011 av bananajoe Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Et så prosessorintensivt spill som minecraft kan du se langt etter å spille knirkefritt på en laptop, og i allefall i den prisklassen du legger deg i. nå er jo sandy bridge blitt tilbakekallt, men tror dette er eneste utvei hvis ikke maskina di skal dø på seg hver gang du bruker mer enn 5 tnt blokker i slengen. belag deg på å vente litt, og øk prisen din en smule, så skal du nok kjøre minecraft som du ønsker. vet at både msi og asus har sandy baserte maskiner rundt hjørnet;) Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Pfff hva er det du sier uracoin? Minecraft kjører helt flott på min GAMLE Acer ASpire 5930G og min... relativt nye Acer Aspire 5943G. Og ja, jeg har sprengt min del av karetet med TNT. Lenke til kommentar
bananajoe Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) så om jeg skulle øke prisen til 8000? tenker jeg skal kjøre far render-distance. siden jeg trolig skal kjøpe den i en butikk hadde det vært fint om dere kunne listet sånn ca hva jeg burde se etter om dere ikke finner en pc som passer. tenker kanksje i3 eller i5, 4GB ram. usikker på grafikkkort. har hørt at nvidia sine er noe kjøligere, og dette må jo bety mye i en laptop? på forhånd takk! edit: og jeg bruker ikke mye tnt, spiller bare survival på en server Endret 3. februar 2011 av bananajoe Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Unnskyld meg, men er ikke minecraft et spill med skjitdårlig grafikk? Vil ikke det kjøre knirkefritt på hvilken som helst ny pc nåtildags? Lenke til kommentar
bananajoe Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 spillet krever faktisk ganske så mye av maskinen bare fordi grafikken er retro betyr jo ikke at det ikke tar på. spiser vel ganske godt av både RAM, cpu og gpu Lenke til kommentar
bananajoe Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 har sett på disse 3 og kunne tenke meg litt feedback http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/INS50107354/dell-inspiron-15-6-barbar-pc http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ENTM85JN544NC/packard-bell-easynote-tm85-544-15-6-barbar-pc http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPTN02288/acer-timelinex-15-6-barbar-pc Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 (endret) min maskin med i5-430m havner i allefall fort på 5-6 fps i et par sekunder hvis en går bananas med tnt, og det selv på overklokk (3ghz) og "fast" graphic setting. jeg er ikke helt sikker, men tror minecraft kan bruke 4 cpu kjærner, så i såfall er en maskin med quad cpu å foretrekke. men er du ikke tnt hore klarer du deg lenge med en dual core, og du trenger ikke legge alverdens med penger i en maskin. nå som sandy bridge er rett rundt hjørnet finner du en del gode kampanjer på nett, men om elkjøp er eneste utvei, så tror jeg ikke de du linker til der er noen dårlige valg. om de er gode på kjøling, og stillegående av seg vet jeg ikke, men skal vel ikke rare vifta til for å holde f.eks. et radeon 5650 kjølig;) hadde jeg vert deg hadde jeg nok gått for sistnevnte pga. batteritiden. kan være greit fra tid til annen. cpu messig er de ikke så langt unna hverandre noen av de, og minecraft er mer cpu en gpu krevende Endret 6. februar 2011 av uracoin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå