Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Maria Amelie (Debattartikkel)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For: hun er allerede godt integrert i det norske samfunnet; snakker norsk, har bodd her lenge. I tillegg er det usikkerheten om hvor trygt det er for henne i Russland. Å sende henne tilbake vil være regelrytteri.

Mot: Hun ER en ulovlig innvandrer. Viktigheten av å sende et signal (ikke godkjent søknad? Bare gjem deg i landet noen år og prøv på nytt). Regnes ikke som farlig for henne i Russland.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke satt meg så grundig inn i denne saken, men slik jeg ser det er jo Maria Amelie faktisk en av dem som er mest "egnet" til å bli sendt ut av landet! Vet det er fare forfølgelse ogsånn, men nå er det slik at vi kan ikke ta vare på alle i dette landet og vi er nødt til å prioritere. Hun har høy utdanning, ingen barn, hun er lyshudet, ganske pen er hun også og vil sannsynligvis klare så ganske ok i Russland. Det er nok av personer som burde bli høyere prioritert til å bli i landet, enn henne. Mørkhudete, fattige, lavutdannete mennesker fra fattig land feks, som har mye mindre sjanser for å klare seg bra dersom de blir sendt hjem til hjemlandet sitt

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke satt meg så grundig inn i denne saken, men slik jeg ser det er jo Maria Amelie faktisk en av dem som er mest "egnet" til å bli sendt ut av landet! Vet det er fare forfølgelse ogsånn, men nå er det slik at vi kan ikke ta vare på alle i dette landet og vi er nødt til å prioritere. Hun har høy utdanning, ingen barn, hun er lyshudet, ganske pen er hun også og vil sannsynligvis klare så ganske ok i Russland. Det er nok av personer som burde bli høyere prioritert til å bli i landet, enn henne. Mørkhudete, fattige, lavutdannete mennesker fra fattig land feks, som har mye mindre sjanser for å klare seg bra dersom de blir sendt hjem til hjemlandet sitt

Det at hun klarer seg bra i Norge, (som er bakgrunn for at hun også kommer til å klare seg i Russland) er grunn for å la henne bli i mine øyne. Altså, hun er en ressurssterk kvinne med god utdannelse og godt integrert, det vil si at hun er en innvandrer som staten ikke trenger å bruke noen ressurser, tvert i mot så er hun en ressurs. Jeg skjønner godt at asylsøknaden hennes ble avslått i første omgang, men når det først er gått så lang tid som nå er det flere aspekter som må tas med.

Personlig synes jeg at hun burde få bli, men samtidig har jeg full forståelse for statens avgjørelse når de velger å kaste henne ut.

Lenke til kommentar

Det at hun klarer seg bra i Norge, (som er bakgrunn for at hun også kommer til å klare seg i Russland) er grunn for å la henne bli i mine øyne. Altså, hun er en ressurssterk kvinne med god utdannelse og godt integrert, det vil si at hun er en innvandrer som staten ikke trenger å bruke noen ressurser, tvert i mot så er hun en ressurs. Jeg skjønner godt at asylsøknaden hennes ble avslått i første omgang, men når det først er gått så lang tid som nå er det flere aspekter som må tas med.

Personlig synes jeg at hun burde få bli, men samtidig har jeg full forståelse for statens avgjørelse når de velger å kaste henne ut.

Jeg er uenig. Bør vi ikke heller la de som virkelig trenger det få bli i Norge? Hvis du hadde valget mellom å sende hjem Maria Amelie eller en 40 år gammel dame med 2 små barn å ta vare på, som ikke er utdannet og er fra Somalia ellernoe.. Ville du sendt hjem damen fra Somalia? Igjen, jeg har egentlig ikke så veldig mye greie på dette, men er ikke hele poenget med å ta inn asylsøkere og gi dem beskyttelse? Ta dem imot i Norge fordi de ikke vil klar seg bra i hjemlandet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...