Gå til innhold

Jobb som samsvarer med disse personlige kravene?

Anbefalte innlegg

Hei : Je er en 14år gammel gutt i niende klasse som lurer fryktelig på hva jeg skal utdanne meg som. Kan du hjelpe meg?

Her er noen krav til jobben:

-Generell studiekompetanse (ikke yrkesfaglig jobb)

-Bachelor studie helst

-Jeg er interresert i samfunnsfag og litt matte. Innenfor samfunnsfag liker jeg samfunnsforhold og kunnskap.

-Ikke stressende

-Ikke så lang arbeidstid

-Sosialt

-Ikke så krevende jobb

-Årslønna må være rundt 500.000kr

-Gjerne i bank eller andre offentlige arbeidssteder (ikke så viktig)

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med dagens lønnsnivå skal det nok godt gjøres å få noe slikt for en jobb uten stress, ansvar og utfordringer.

Men hvis vi regner inflasjon kan det godt være at lønnsnivået stiger litt på den tiden det tar for deg å utdanne deg.

Når en blir eldre vil en kanskje se at en krevende å utfordrende jobb kan være mye mer spennende og kjekk enn en "rett frem etter nesa" jobb. Husk at du skal jobbe lenge. Å klippe gress på plenklippertraktor for kommunen virker f.eks som en enkelt jobb uten stress, mas, ansvar og utfordringer, men jeg skal love deg at bare etter en uke blir det dønn kjedelig.....

Et alternativ, bygningsingeniør eller anleggsingeniør eller liknende og så jobb i kommune (teknisk etat) eller stat (mesta, vegvesenet etc). Tror det kan passe. Det er nok mer matte og realfag, og mindre samfunnsfag. Men behovet for arbeidstakere er mye større og lønnsmarkedet er også bedre enn mange andre statlige/kommunale tilsvarende stillinger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei : Je er en 14år gammel gutt i niende klasse som lurer fryktelig på hva jeg skal utdanne meg som. Kan du hjelpe meg?

Her er noen krav til jobben:

-Generell studiekompetanse (ikke yrkesfaglig jobb)

-Bachelor studie helst

-Jeg er interresert i samfunnsfag og litt matte. Innenfor samfunnsfag liker jeg samfunnsforhold og kunnskap.

-Ikke stressende

-Ikke så lang arbeidstid

-Sosialt

-Ikke så krevende jobb

-Årslønna må være rundt 500.000kr

-Gjerne i bank eller andre offentlige arbeidssteder (ikke så viktig)

Takk på forhånd :D

Først og fremst ville jeg endret på holdningen var jeg deg. Ikke stressende, ikke lang arbeidstid og ikke så krevende jobb samsvarer langt i fra med en lønn på 500k. Du søker lettvinte løsninger og fremstår useriøs. Veit ikke hva startlønn for en med bachelor rett fra skolen er pr. i dag, men for 3,5 år siden når jeg gikk rett fra skole til jobb var ca. 350k normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...