9co Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hepp! Skal handle meg en MacPro snart, og lurer på om denne skjermen er verdt 9k? Har lest litt og står at det er haugevis med refleksjoner og drit. Macn vil bli brukt til filmklipping og generellt visuelt arbeid, så et godt bildepanel er viktig, men trenger ikke være top of the pops akkurat nå. 7k maks ser jeg for meg. Noen tips til alternativ? Lenke til kommentar
Danny1814 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 grunnen for at mac skjermene er så dyre er at de har så mange pixler. Så vi du går ned til Full HD kan du få en Skjerm til under 2k Lenke til kommentar
Munty Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg har greid å oppdrive en skjerm som har samme oppløsning og er billigere. Den ligger på omtrent 7k. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1294463 Lenke til kommentar
9co Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Ok, de har fler pixler. Er det noen spesiell fordel ved det? Bortsett fra høyere oppløsning? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Ok, de har fler pixler. Er det noen spesiell fordel ved det? Bortsett fra høyere oppløsning? Det har VELDIG mye å si når det gjelder detaljer på bildet. Lenke til kommentar
9co Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 da lurer jeg nesten på om jeg bare skal gunne en mac skjerm, kan da umulig være SÅ mye gjenskinn når så mange semi proffe bruker dem. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 da lurer jeg nesten på om jeg bare skal gunne en mac skjerm, kan da umulig være SÅ mye gjenskinn når så mange semi proffe bruker dem. Du vil nok ikke bli skuffet. Tvert imot. Det er nok et utrolig godt sortnivå på skjermen, og generelt veldig god bildekvalitet. For ikke å snakke om veldig høy oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå