Cavasa Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hei - for noen dager siden koblet jeg ut nettverkskabelen og dagen etterpå koblet jeg den inn igjen. Etter dette får jeg ikke nett på min stasjonære PC. Det er ikke noe problem med selve nettverkskabelen ettersom den fungerer på andre maskiner. Når jeg tar og feilsøker på datamaskinen, får jeg opp at "ingen nettverkskabel er koblet i". Når jeg tar ipconfig i CMD, får jeg opp "medium frakoblet" Windows 7 32 bit Nettverkskortet heter Marvell Yukon 88e8056 PCI-E Gigabit ethernet controller Takk for eventuall hjelp! Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Prøvd å "dytte" litt på kabelen, både i ruter og pc? Hendt med meg at de ikke får helt kontakt mange ganger (litt ødelagt kabel). Lenke til kommentar
Cavasa Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Kabelen sitter som den skal. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Er dette så vanskelig da. Om PC sier at media frakoplet betyr det null kontakt med tx & rx pairs. Link not detektert. Selve RJ45 nettverksporten/kontakten er fysisk ødelagt eller marvell yukon kontrolleren din er defekt. På de fleste kort er det dessuten en diode ved eller i selve RJ45 porten/uttaket som lyser grønt om det detekteres link , ofte ulike farger avhengig av hastighet 10Mb/100Mb/1000Mb. For å dobbelsjekke kan du jo slå av autoneg i driveren / konfig fra enhetsbehandlig og sette opp f.eks 100Mb Full duplex eller 10Mb Full duplex Edit: Strømsparing kan også ha disablet ethernet porten din. Dette kan du slå av under strøm/power på enheten via egenskaper i enhetsbehandlig. Om dette har oppstått - bør det funke igjen etter en omstart av PCn. Endret 4. februar 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
abrj Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Sikker på at det er nettverksporten, og ikke telefonmodemsporten du har satt inn kabelen i på pc'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå