Gå til innhold

Bygge eller kjøpe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle kabler følger med, hovedsaklig med hovedkortet. Listen jeg har satt opp med GTS 450 er svært lik den du linker til, men mitt forslag har bedre prosessor, men igjen svakere strømforsyning. Forslaget mitt har i tillegg inkludert operativsystem. Du kan også spare inn på mitt oppsett ved å velge eksempelvis dette hovedkortet, dersom du kan gi avkall på USB3 og to av minnebrønnene.

Lenke til kommentar

Alle kabler følger med, hovedsaklig med hovedkortet. Listen jeg har satt opp med GTS 450 er svært lik den du linker til, men mitt forslag har bedre prosessor, men igjen svakere strømforsyning. Forslaget mitt har i tillegg inkludert operativsystem. Du kan også spare inn på mitt oppsett ved å velge eksempelvis dette hovedkortet, dersom du kan gi avkall på USB3 og to av minnebrønnene.

Har vel egentlig bestemt meg for å kjøpe gts 450 med den lista du satt opp, men leverer strømforsyningen nok strøm?

Lenke til kommentar

På Komplett står det anbefalt minimum 400W til GTS 450 - det betyr ikke at eksempelvis en 350W PSU ikke skal klare å trekke et slikt oppsett, men det er bedre å være på den sikre siden. 430W bør nok holde til dette oppsettet, men om du er usikker kan du evt. går for denne isteden.

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hvordan du kabler inni maskinen, samt hvordan PCI-komponenter og lignende er montert. I et ellers tomt kabinett er det normalt bare fire skruer å løsne for å få ut den gamle. Har du store skjermkort, PCI-kontrollere må muligens disse tas ut først. I korte trekk: ja, det er så å si aldri noen stor jobb å bytte strømforsyning. Den gamle må kobles fra alle komponenter som får strøm direkte fra PSU, og så skrus ut. Deretter gjentar du i omvendt rekkefølge med ny PSU :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...