Vowels Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Begge ligger på Spotify så er bare å slå ut håret. Synes det meste av Björk er storslaget, men Debut, Post og Homogenic er vel det jeg hadde hørt først. e:Regner med du har sett Dancer in the Dark (som er en vanvittig god film) og da har du jo allerede hørt Selmasongs Endret 13. februar 2011 av Vowels Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Jeg nevner lett The Bends. For ikke å snakke om Death - Symbolic, Dissection - Storm of the Light's Bane osv. Bergtatt er forøvrig et herlig valg. Men er den ikke egentlig fra 1994? Sto både 1995 på Encyclopedia Metallum og Wikipedia (engelsk), så regnet med at det var riktig. Edit: Ser nå at det står 1994 på den norske wikipedia. Den ble nok utgitt i 1994 i Norge, og '95 i USA/resten av verden. Endret 13. februar 2011 av CypheroN Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Björk og Dancer in the Dark = brilliant. Debuten til Mütiilation. Vampires of Black Imperial Blood kan også luftes når det er snakk o album fra 95' Lenke til kommentar
""" Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 De Mütiilation-albumene jeg har hært har vært helt sykt middelmådige. Greier ikke å se det store i det bandet her. Nei, 1995 er Sigh for alle penga! Hadet! Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg synes egentlig Vampires er det eneste gode albumet av Mütiilation. Lenke til kommentar
""" Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Da skal jeg ta også sjekke ut den. Har kun hørt Remains of a Ruined, Dead, Cursed Soul, Black Millenium (Grimly Reborn), Sorrow Galaxies og splitten med Deathspell Omega. Men jeg skal sjekke ut Rattenkönig pga. Rattenkönig-bildet hans som ruler max (for et sinnsvakt fett bilde det er!), samt Vampires of Black Imperial Blood som er fra 1995, for å være bittelitt on-topic. Nå tuller jeg hardt i tråden din, CypheroN, og det beklager jeg. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Vampires of Black Imperial Blood er jævlig bra. For meg så oser det av stemmning. Elsker det albumet! Lenke til kommentar
nybb Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg likte faktisk det materiale av Ulver du postet, det er faktisk helt knakende godt, i motsetning til det jeg har hørt av dem. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 1996 Bethlehem - Dictius Te Necare. AAAAAAAAAAARGGGGGGGH WAAAAAAAAAAAAAAH RRRRRRRRRRRR http://www.youtube.com/watch?v=yoGkDtPqtbY BONUS Earth - Pentastar: In the Style of Demons (Coda Maestoso in F (flat) Minor) http://www.youtube.com/watch?v=xXo1G1sxrB4 Jeg likte faktisk det materiale av Ulver du postet, det er faktisk helt knakende godt, i motsetning til det jeg har hørt av dem. Hva er det du har hørt fra før av? Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Supert Eneste ordentlig gode Bethlehem plata, men til gjengjeld er den helt spinnvill. Spesielt vokalen Lenke til kommentar
""" Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Knakende god skive, heftig låt og sykt fet vokal. Dark Metal og S.U.I.Z.I.D. er også to jævlig bra skiver. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 1997 Etter tre black metal-skiver er det på tide med litt rolig, pen musikk. Spiritualized ga ut i 1997 albumet Ladies and Gentlemen We Are Floating in Space. Musikken i vandreland mellom space-rock, indierock/pop og psykedelia. http://www.youtube.com/watch?v=EOL1291ryKM http://www.youtube.com/watch?v=j9G7n8DBpO8 Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Begge ligger på Spotify så er bare å slå ut håret. Synes det meste av Björk er storslaget, men Debut, Post og Homogenic er vel det jeg hadde hørt først. e:Regner med du har sett Dancer in the Dark (som er en vanvittig god film) og da har du jo allerede hørt Selmasongs Jeg synes nok Medulla og Vespertine er hennes sterkeste album, men er enig i at de tidligere albumene(Debut, Post og Homogenic) er best å starte med. Homogenic er jo strengt tatt et lite mesterverk Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) 1998 Back to the metulz, eh? As you wish. Ganske fin om du er ny til Industrial Black Metal, denne. Dødheimsgard - Satanic Art. http://www.youtube.com/watch?v=vv2tdfaATAw Håper ingen dreper meg for å ikke ha valgt Neutral Milk Hotel :---{D. Spotify (hvorfor har jeg ikke tenkt på å legge til slike linker før? jaja). Endret 16. februar 2011 av CypheroN Lenke til kommentar
""" Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Bandets beste utgivelse! Sykt jævlig bra EP. Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Enormt fet låt! Sånn apropos blir '666 International' i disse dager re-utgitt på Peaceville (sammen med mesteparten av Moonfog-katalogen). Blant de kuleste black metal-utgivelsene jeg vet om! Spennende band, uten én svak utgivelse. Er snakk om ny skive om ikke så altfor lenge også Lenke til kommentar
""" Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Nuh-uh! Supervillain Outcast var jævlig kjedelig, men sett bort ifra den er alt max fett. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Satanic Art er bra den, men når ikke Kronet til Konge til pølsa mellom beina engang! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Fin post! Men er enig med i at 'Kronet til Konge' er den betse utgivelsen til bandet. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) 1999 På tampen av tusenåret ga Bonnie 'Prince' Billy (ekte navn Will Oldham, også gitt ut musikk under navnet Palace Brothers og Palace Music) ut albumet I See A Darkness. Tittellåta er best, men hele albumet er veldig fint. Anbefales på det sterkeste. http://www.youtube.com/watch?v=bYBVAfvRpps Dette albumet er jo egentlig rimelig kjent for musikkinteresserte, men jeg kan ikke huske å ha sett det bli nevnt noe særlig på forumet i det hele tatt. Fyren har også et rimelig interessant utseendet (han er 40 år gammel): Endret 17. februar 2011 av CypheroN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå