CypheroN Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Da var det min tur til å fortsette med dette prosjektet, etter Lycantrophe (Desember) og Vowels (Januar). Jeg kommer bevisst til å unngå store kjente album (både personlige favoritter, men også generelt kjente album) - det blir litt kjedelig å ramse opp album alle har hørt før som er selverklært gode. I noen tilfeller blir jeg nok trengt til å vise frem noen skikkelige favoritter, men skal prøve så godt jeg kan å komme med litt mindre kjente album (yeah, right). Uansett, vi begynner med 1983. Dette fordi jeg vil ta frem til i dag (vel, 2010 riktignok, ikke 2011), og med 28 dager i Februar blir det 1983-2010. 1983 Åttitallet, et tiår fullstappet med mye bra metall (og mye kjip pop), spesielt den tidlige bølgen av black metal. Tom Waits kom også med sitt beste album. Men jeg har tenkt å komme med noe annet i dette herrens år 1983. Sonic Youth ga nemlig ut sin debut - Confusion is Sex Et beinhardt album, men det er ikke metall. Rimelig hard punk, tenker jeg vi sier. Men så endret også SY stil etter dette albumet. Om man er ny til SY er ikke dette akkurat det beste å sjekke ut først (eller, det spørs jo hva man liker fra før av, men generelt ikke beste starteren. Da er Daydream Nation (1988) et bedre album). Dette er SY på sitt mest støyete. De var aldri så støyete noensinne igjen - men det er jo fett! Dette er den kuleste låta på albumet etter min mening. Her viser den kvinnelige delen av bandet hva hun er god for. http://www.youtube.com/watch?v=RQsHfNyANWs Endret 1. februar 2011 av CypheroN 3 Lenke til kommentar
""" Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Bra start. Sonic Youth er tøft! Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Liker! Har ikke hørt Confusion is Sex før så satt like godt på hele plata via Spotify. Gleder meg til å følge med videre :--D Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Kul start. Har tilgode å sjekke ut Sonic Youth. Må gjøres noe med Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Sonic Youth ga nemlig ut sin debut - Confusion is SexDet stemmer ikke helt. Den selvtitulerte utgivelsen i 82 regnes som debuten, men det blir bare småpirk.Selv liker jeg ikke så mye av det de gav ut før Sister, bortsett fra noen låter på EVOL og Bad Moon Risng. Swans' debutplate, Filth kom også ut i 83. Verdt å sjekke ut for de som liker litt støyete musikk Endret 1. februar 2011 av Ziltoid Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Liker! Har ikke hørt Confusion is Sex før så satt like godt på hele plata via Spotify. Gleder meg til å følge med videre :--D Yay! Hyggelig at du gleder deg. :--) Kul start. Har tilgode å sjekke ut Sonic Youth. Må gjøres noe med Da anbefales som sagt Daydream Nation (1988). Fenomentalt! Swans' debutplate, Filth kom også ut i 83. Verdt å sjekke ut for de som liker litt støyete musikk Swans kommer. Endret 1. februar 2011 av CypheroN Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Vil ikke ødelegge ødelegge tråden din Cyp, men har fått noen spørsmål angående hvordan det bestemmes hvem som skal ta stafetten i månedene som kommer fremover. Slik jeg har tenkt fungerer det sånn at de som vil overta neste måned, altså Mars sender Cyp en PM og forteller at de har lyst. Deretter velger Cyp helt selv en av de som har meldt seg. Slik fortsetter det fremover. Er også flott om man ikke "annonserer" hvem som skal ta overta før siste dagen av sin egen stafett. Om noen har andre forslag på hvordan vi burde gjøre det eller ting de er uenige i er det bare å si ifra. Greit om vi blir enige om et opplegg som funker Endret 1. februar 2011 av Vowels Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Forsto det slik at Skogslik skulle ta neste måned. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ja, stemmer. Hadde jeg helt glemt, beklager. Da kan vi eventuelt kjøre på med "sende PM ordningen" når Skogslik tar over Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Har dessverre ikke så mye og si om starten din Cyp, er ikke kjent med dette bandet. Men jeg tar en lytt! Endret 1. februar 2011 av Skogslik Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Gav ikke noe mersmak, men så har jeg aldri hatt noe spesielt sterkt forhold punk. Men det skal bli spennende å se hva du kommer med framover Lenke til kommentar
gard. Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Sonic Youth er herlig. Fortsatt til gode å høre mange av platene deres, deriblant denne, men nå må jeg vel sjekke ut den og. Gleder meg til å se alle utgivelser du kommer til å poste, føler det blir en masse godbiter. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Interessant valg, har ikke noe spesielt forhold til dette bandet. Låta kledde meg heller ikke særlig, men blir interessant å følge med videre. Lenke til kommentar
""" Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Og når det er snakk om Sonic Youth å jeg nesten får anbefale Confusion Is Sex, Daydream Nation og Goo. Bandets tre beste album i mine øyne/ører. Og for som er interessert: Thurston Moore er en veldig stor Black Metal fan. Jeg greier ikke å finne intervjuet akkurat nå, men om du leter finner du det nok. Veldig interessant intervju, med en veldig itneressant fyr. Intervjuet ble gjort med Decibel, men ser ut til å være slettet fra siden dems. 1 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 OhMyOhMy: Yes, Daydream Nation og Goo er definitivt best. Men nå over til neste år! 1984 Ziltoid nevnte at Swans kom med sin debut i '83, men jeg unngikk bevisst det valget (selv om jeg kanskje synes det er bedre enn Confusion is Sex) - nettopp fordi Swans kom med en annen utgivelse, året etter. Året er 1984, og Swans gir ut albumet Cop. Et av mine absolutte favorittalbum av Swans, og et av de tyngste albumene noensinne (dvs. fortsatt ikke blitt overgått!), etter min mening. Det er ikke metall, men det er så sinnsykt agressivt og hardt. Swans ga også ut en EP dette året, Young God. Så siden det er samme band og samme år - så synes jeg de kan få dele denne posten sammen! Cop og Young God er til gjengjeld også begge på min topp 3 av hva gjelder album fra Swans. Beste fra Cop: http://www.youtube.com/watch?v=iLTtSIt5fso Beste fra Young God EP: (kanskje min favoritt fra Swans. Etter tre minutter tar det helt av!) http://www.youtube.com/watch?v=97t4QXPvKGo Arrrgggggh! Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Swans er rått! Nå hører jeg gjennom begge skivene i Wimp Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 1985 Nåh, dere er vel sultne på litt metal nå vel? Hva med litt heavy metal/doom? Tenkte jeg det ikke! Ja, her har dere min favoritt fra 1985. Pentagram - Relentless. Dette er også et av de kuleste omslagene fra 80-tallet, uten tvil! Veldig enkelt og simpelt, men veldig stilig. http://www.youtube.com/watch?v=IZi4bm_LS6g Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Skulle ønske det fantes relationship status på Diskusjon.no, da hadde vi vært engaged nå. Herlig valg Endret 3. februar 2011 av Vowels Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Spiller på Inferno. Blir evig bra. Gråt nesten da jeg ikke kom meg til HITS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå