Gå til innhold

Fater'n skal ha ny laptop, med bra skjerm og taster han ser godt.


Anbefalte innlegg

Hei.

Da er tiden kommet for at fattern skal ha seg ny laptop.

Han har passert 50 og har ikke helt bra syn lengre, så han vil ha en laptop med en skjerm der han ser godt og taster som er synlige.

Fra før har han en eldre compaq nc6000 eller noe sånt, og her er nok skjermoppløsninga for høy i forhold til størrelsen.

Og tastene sliter han også litt med å se.

Muttern har en like gammel fujitsu siemens med gra taster, og her ser han dem ganske bra :)

Så lurer på om det kan være en mulighet.

 

Han ville ha en pc som ikke er gammal om 14 dager, men selv mener jeg at han ikke behøver å bruke så mye på den, da han omtrent bare bruker den til mail, nettbank, surfing og facebook.

Batteri tid har også lite å si, da den er tilkobla strøm omtrent hele tida.

 

 

Sett litt på denna Samsung RV510, på bildet så ser det ut som om bokstavene syns godt ihvertfall.

Men når det begynner å bli litt mørkt i stua så syns dem kanskje ikke så godt lengre, og det er litt dårlig lys der han sitter til vanlig.

 

Men er det noen bedre forslag her??.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alle blir like fort påvirka :p hehe..

Har vel sett dårlig i noen år allerede han så ;)

 

Men som sagt, hovedsak blir vel tastatur, at han ser bokstavene der :)

Han har ikke lært seg touch for å si det sånn, så her går det vel i 1 finger om gangen fremdeles, om jeg ikke husker feil :p hehe

Lenke til kommentar

Javel, så han bruker altså LFT (Let, Finn, Trykk) metonden, gjør det selv av og til. :innocent:

Men hvis tastatur er viktig, så vet jeg ikke om det tastaturet på Samsung R730 vil være det rette, det virker litt mørkt og muligens vanskelig å se.

 

 

post-179662-0-01341200-1296631914_thumb.jpg

 

 

Kanskje denne Asus N7J3n er et bedre valg? Den har visst grått tastatur og det burde være lett å se tastene der, og det er en 17,3" til under 6000 kr.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Større skjerm = større oppløsning = mindre skrift/ikoner

 

=Kan justeres i "Hjelpemiddelsenter" i Win7

 

Kommer an på oppløsningen det. Asusen har 1600x900 som maks, og den kan settes enda mindre om det er ønskelig.

 

Ikke å anbefale, da oppløsninger utenom native som regel gir uklar skjerm/bilde/tekst.

 

Når det gjelder tastatur;

Hvorfor ikke gå for en laptop med bakgrunnsbelyst tastatur. Har det på min Alienware og vil absolutt anbefale det!

Vet at noen av Dell's Latitude pc'er også har det som opsjon.

Finnes sikkert flere pc'er med dette og google er som regel en god venn ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...