larsugle Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg har en hard disk på 60 GB og en på 120GB. Bør jeg partisjonere noen av disse diskene? Hva eer fordelen og ulempen med det? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 En av fordelene med å partisjonere er at ikke "alt" fosvinner/trenger backup ved en formatering, derfor så har jeg windows og installerte programmer på en partisjone langt fra filmer/mp3'er etc.. Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Et forslag er jo å partisjonere opp som følgende: 60 GB Harddisk: 10 GB OS (Operativsystem) 50 GB Filmsnutter, evt fra digitale videokameraer osv 120 GB Harddisk: 25 GB Musikk 95 GB Spill Ved å legge operativsystemet på en egen partisjon slipper du som sagt å formatere hele harddisken og dermed miste mye lagret materiell som du sikkert gjerne vil ha. Er jo selvsagt opp til deg selv hvor store de individuelle partisjonene skal være, men et slikt mønster er ikke så dumt å bruke etter min mening. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Sånn her har jeg det (har en disk på 40 og en på 80) C: Winxp (3gb) f: Programmer og diverse (37gb) g: Movies (30 gb) h: Spill (30gb) i: Musikk (20 gb) Bruk partition manager, kjempekoslig program. Og alt blir på en måte mer ryddig med flere disker, istedenfor en kjempestor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå