Nabojenta Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Takk for tipsene! Jeg skal ut på Skildern på lørdag sammen med noen venninner, så dersom noen hadde orket å slå av en prat om saniteten/militæret da så ta kontakt Plukket ut av ingenting, men er du eller noen av de fra Harstad? Nei, jeg bor i midt troms. Hvordan det? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Rydd opp ganske bra på kvelden, så blir også romvasken lettere om morgenen. Slenger på et relatert "generelt tips": Hver morgen (hverdager) vil man ha inspeksjon, ihvertfall i rekrutt-/opplæringsfasen. Inspeksjonen fokuserer hovedsaklig på romvask og orden, men kan også dreie seg om annet (barbering hos gutter f.eks.) Et vesentlig punkt under "orden" er tellekant i skapene. Dvs. at klær (tskjorter, undertøy etc.) skal være brettet slik at man kan telle kantene på disse, og antall kanter skal tilsvare antall plagg. Du får utgitt x antall av hvert plagg. Imidlertid er skapet dypt, og det er åpenbart at man ikke til enhver tid har x antall rent av hver type plagg. Har du fått utdelt 7 tskjorter, kan du f.eks. ha 4 som permanent ligger i skapet ferdig brettet, og 3 som du veksler på å bruke, som da ligger bakerst i skapet. Befal flest vil bare ta en overfladisk sjekk av skapet og se at det ser ryddig og pent ut. Holdningen overfor denne løsningen varierer befal imellom. Noen oppfordrer til det fordi det er lettvint, andre igjen slår ned på det, trolig av samme årsak Prinsippet med tellekant er at man raskt skal kunne pakke f.eks. 3 stk tskjorter dersom man "plutselig" skal på øvelse etc. Det er derfor viktig å praktisere tellekant, men til daglig trenger du ikke nødvendigvis å brette alle klærne dine, så lenge befalet er fornøyd med måten du gjør det på. Og husk: det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse, så ikke spør om dette er greit. Praktiser det heller frem til du får erklært det motsatte Endret 30. mars 2011 av srbz Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg har aldri opplevd noe befal som faktisk sjekker bak tellekantene. Finnes det, altså? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ja... Vært borti de som sjekker bak toalettmappa som ellers sperret så fint for rotet bak i sivilhylla også. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Takk for tipsene! Jeg skal ut på Skildern på lørdag sammen med noen venninner, så dersom noen hadde orket å slå av en prat om saniteten/militæret da så ta kontakt Vi blir vel en gjeng fra Saniteten som drar ut på lørdagen, så kan sikkert slå av en prat Blir vel en god del som drar ut for å feire 100 DTD og gjennomført NATO. Lenke til kommentar
Nabojenta Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Takk for tipsene! Jeg skal ut på Skildern på lørdag sammen med noen venninner, så dersom noen hadde orket å slå av en prat om saniteten/militæret da så ta kontakt Vi blir vel en gjeng fra Saniteten som drar ut på lørdagen, så kan sikkert slå av en prat Blir vel en god del som drar ut for å feire 100 DTD og gjennomført NATO. Da ses vi sikkert der da. Aner ikke hvordan dere ser ut, men vi er en gjeng på ca 4-5 stk eller noe sånn fra Bardu:) Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Se etter noen med svarte hettegensere det står Kp5/SHTR på. Endret 3. april 2011 av Kenneth E Lenke til kommentar
muma Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg går 2VGS allmenfaglig nå, med realfag som primær. Har et stort ønske om å bli lege-kirurg, men vil først prøve meg i sanitetsbat. i Hærens Befalskole. Ble ganske glad når jeg las at det fantes en Fast Surgical Team. Er dette noe jeg kan jobbe i mens jeg er i befalskolen, og på hvilken måte kommer jeg inn på FST? Takker for svar! Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Ren synsing, men tror du skal se langt etter noe mer enn en assisterende stilling der. Utdannelsesåret er rimlig fastslått, og pliktåret som sersjant skal som regel brukes til å utdanne vernepliktige. Som sagt, ren synsing. Ring 03003 og be om å få personelloffiseren \ rekrutteringsansvarlig i san BN, så får du nok et riktig svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå