Munty Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Heisann. Jeg skal kjøpe meg ny skjerm til datamaskinen min. Hovedsaken med ny skjerm er ikke at den er større enn mine 24", men at oppløsningen er høyere. Lenge trodde jeg Apple hadde den billigste 27" med 2560 x 1440, men etter et kjapt søk i prisguiden så fant jeg en skjerm fra HP med de samme spesifikasjonene, untatt at Apple sin skjerm er LED. Da vil jeg altså anta at Apple-skjermen har bedre sortnivå enn HP-skjermen, men er det en betydelig forskjell på kvaliteten på de to skjermene? Jeg fant også en annen skjerm fra LG som er en mulighet. Den er 30" og har oppløsning på 2560 x 1600. Vil det være en betydelig forskjell mellom 1440p og 1600p? Dell UltraSharp U2711, 27" og 2560 x 1440 Apple Cinema Display, 27", LED og 2560 x 1440 LG W3000H-BN, 30" og 2560 x 1600 Hvilken av disse skjermene har best bildekvalitet? Er det noe annet som trekker disse skjermene opp eller ned? Takk for svar! Lenke til kommentar
Munty Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Ikke akkurat flust med svar. Det største spørsmålet jeg sitter med er hvor mye man vil legge merke til 12ms i responstid. Jeg synes det høres veldig mye ut, ettersom at alle de andre skjermene jeg har har en responstid på 2-4 ms. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg har nå hatt fire U2711 innafor døren, og tre av dem har vært defekte. På tirsdag er det seks uker siden jeg først tok kontakt med Dell om det, og løfter om fabrikkny skjerm til tross har jeg ennå ikke mottatt noe dato for levering, nærmere fire uker etter løfte om nettopp det. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg har nå hatt fire U2711 innafor døren, og tre av dem har vært defekte. På tirsdag er det seks uker siden jeg først tok kontakt med Dell om det, og løfter om fabrikkny skjerm til tross har jeg ennå ikke mottatt noe dato for levering, nærmere fire uker etter løfte om nettopp det. Huff. Det er ikke bra... Da lurer jeg altså bare på kvalitetsforskjellene mellom 30" LG-skjermen, og Apple Cinema Display. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Min Dell U2711 fungerer helt utmerket, kjenner også flere som har U2711, med bare gode erfaringer. Virker som Aetius, har hatt maks uflaks. ~ Mortis Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Virker som Aetius, har hatt maks uflaks. Meget mulig. Nå har vi i tillegg fått en lekkasje på badet, så Murphy er tydeligvis aktiv i mitt liv for tiden. Min erfaring er dog likevel ikke helt uten relevans. Min tillit til at U2711 er den kvalitetsskjermen jeg trodde, har naturlig nok fått ser en kraftig knekk. At 75% av skjermene jeg har hatt har vært defekte, tyder enten på at Dell har alvorlige kvalitetsproblemer med denne serien, eller at Dell benytter produkter som er returnert på reklamasjon som erstatningsprodukter (etter en firmwareoppdatering), eller begge deler. Jeg tipper sistnevnte. Endret 3. februar 2011 av Aetius Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Jeg, og to bekjente eier U2711 og har bare gode erfaringer. Jeg kan absolutt anbefale den. Når det gjelder responstid må du nesten lese tester, for oppgitte verdier er uansett tatt rett ut av løse luften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå