Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan er kvaliteten til H7 lyspærer fra bilxtra?

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at h7 lyspærer kan koste opp til 400 kroner, men på bilxtra koster et slikt lyspære kun 69,-. Noen som har kjøpt h7 lyspærer fra bilxtra før og som kan fortelle meg hvordan kvaliteten er*; lever den lenge, hvordan er lysstyrken osv.

På biltema koster det 149 for 2stk. Er h7 lyspærer fra biltema og bilxtra fra samme fabrikk?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det seg sånn at det er stor forskjell mellom pærene. BilXtra forhandler jo også flere typer pærer. Philips og Osram er som oftest gode valg. Jeg vil tro det er ei standardpære fra Osram du tenker på til 69,-? Hvis du vil ha godt lys må du legge litt penger på bordet, ihvertfall i Norge. Osram Nightbreaker Plus er de pærene du vil ha om du er ute etter best lys. Disse har en levetid på rundt ett år. Om du vil ha lengre levetid må du ned på lyskvaliteten. Powerbulbs (billigst i eBay-butikken) har gode priser (1/3 til 1/2 av norske med frakt) og godt utvalg.

Pærer fra Biltema ville jeg holdt meg unna, da de har gjort det dårlig i de fleste grener i diverse tester.

Lenke til kommentar

Pærene du viser til hos BilXtra er helt standard H7 Osram pærer, og prisen er veldig god. Skal du derimot ha Nightbraker pærene til Osram så selger de også de i dobbelpakke til over 500kr. Og jeg vil ikke akkurat si at lys er noe å spare på når det kommer til ens egen sikkerhet på veien.

Selv har jeg heller investert i skikkelige Hella Xenon ekstralys istedenfor å leite etter beste fjernlyspæra, men tenker man på prisen så er det mange sett med Nightbraker før ekstralysa er betalt ned.

De fleste biler er originalt levert med pærer tilsvarende de billige pærene fra bilxtra, så har du hatt tilsvarende originalpærer tidligre så vil du ikke merke noe nevneverdig forskjell verken på holdbarhet eller lyskvalitet, da sansynligheten er stor for at det er akkurat samme type pære fra samme produsent som tidligre har stått i bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...