Gå til innhold

Sex med dyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedre føre var! Forbud! Lovpålagt straff! Til fordel for dyrenes rettigheter. (Og ja! De har rettigheter!)

Så du sier at siden noen kan misbruke et dyr, burde sex med dyr være forbudt?

Skal vi gjøre ting forbudt bare fordi noen kan misbruke det?

 

Ikke nødvendigvis alt. Alkohol kan misbrukes, bilen kan misbrukes, til og med mors kjøttkaker kan misbrukes. Men også her setter vi grenser. Problemet med dyresex er jo nettopp det at det er for lett å misbruke det, handle feil, for så å kunne forsvare seg og late som ingenting. Dyret vil vel ikke tyste?

 

Skulle vi sette alkohol i samme eksempel, så skader du deg selv eller andre rundt deg, du vil i stor grad bli passet på når du nyter det rundt andre. Og evt. følger kan stort sett bevises.

Lenke til kommentar

"definisjon - s (-en, -er, -ene). nøyaktig bestemmelse og avgrensing av et begrep".

 

Nettopp. Men hvis du sier at jøder er undermennesker, har du ikke en nøyaktig avgrensing av begrepet. Du har da en selvmotsigelse. Jøder er nemlig det smarteste folkeslaget.

Prøver du å misforstå med vilje? Dersom, si om tusen år, hadde språkets drift sørget for at 'jøde' betydde undermenneske - da hadde det vært korrekt. Men det er såklart feil å kalle det vi i dag kaller jøder for undermennesker. Herre min hatt.

 

Mennesket har fri vilje. Dyr følger instinkter.

 

Og her kastet vi 3.5 milliarder års evolusjon ut vinduet. Mennesket er et dyr, og menneskets oppførsel er like forutsigbar som dyrs, i gitte situasjoner.

 

Mennesket har instinkter, og det kam man ikke ignorere. Grøsser du når en stor edderkopp kryper oppover ryggen din? Er du som velger å syns det er ubehagelig?

Lenke til kommentar

Det er mennesker også.

 

I mindre grad.

 

Hva vil jeg skrive i neste innlegg? Det vet du ikke. Hva vil sauen si neste gang den åpner kjeften? Bæ!

 

Tror du, du vet ikke hva det betyr, antageligvis betyr det ikke det samme som sist gang. Dessuten er ikke lyd eneste måten å kommunisere på. Dessuten havner mennesker i utallig mange fler forskjellige situasjoner enn et husdyr, noe som gir deg følelsen av at vi er uforutsigbare, men i et liv i fangenskap ville vi vært nesten lettere å lese. Eneste forksjell på oss og dyr er intelligensen og fysisk utforming. Ikke forveksle det med mindreverd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom, si om tusen år, hadde språkets drift sørget for at 'jøde' betydde undermenneske - da hadde det vært korrekt.

 

Jeg vet ikke hva du mener med "språkets drift".

 

Mennesket er et dyr

 

Enig.

 

menneskets oppførsel er like forutsigbar som dyrs, i gitte situasjoner.

 

Ja, men som regel ikke.

 

Grøsser du når en stor edderkopp kryper oppover ryggen din? Er du som velger å syns det er ubehagelig?

 

Du kan si at dette er instinkter, men det er ikke dette mennesket fundamentalt sett styres av. Vi kan velge å si nei til en saftig matbit når vi er sultne. Det kan ikke en gris.

Lenke til kommentar

Eneste forksjell på oss og dyr er intelligensen og fysisk utforming.

 

Og intelligensen gir oss fri vilje.

 

Ikke forveksle det med mindreverd.

 

I don't. Hamsteret mitt har mer verdi for meg enn de fleste mennesker i verden, men jeg erkjenner at hamsteret ikke har rettigheter.

 

Fri vilje er der uansett! intelligensen vår bestemmer bare hva vi bruker den til. Et dyr vil nok selv med lavere intelligens kunne vite om den vil ha seksuell omgang med "deg" eller ikke.

 

Men vi snakker ikke om verdi for deg ape i båt, vi snakker om verdi som et levende vesen. For meg er ikke hamsteret ditt verdt noe som helst, likevel tror jeg ikke du vil, og jeg synes ikke det er greit å voldta det alikevel. For jeg kan garantere at hamsteret ditt ikke vil bli brukt i så måte.

Lenke til kommentar

Har du sett et hamster? De forstår ikke mye. Løper bare rundt på mølla, spiser eller ligger og slapper av.

 

Du forstår ikke mye når du fremlegger det i så måte. Et hamster forstår sine behover, den forstår nok mye av det som foregår rundt den selv om den ikke kan forklare det eller sette det i en like stor sammenheng som deg.

 

Vennligst bruk litt mer tid og argumentasjon i dine innlegg, begynner å bli vanskelig å holde seg utenfor personangrep :)

Lenke til kommentar
Et hamster forstår sine behover, den forstår nok mye av det som foregår rundt den selv om den ikke kan forklare det eller sette det i en like stor sammenheng som deg.

 

Jeg tror ikke den forstår, den handler bare etter instinkter. Det forstår i hvert fall ikke mye på et abstrakt nivå. Forsøk å få et hamster til å forstå begrepet "rettigheter". Good luck.

Endret av ape i båt
Lenke til kommentar

For meg er ikke hamsteret ditt verdt noe som helst, likevel tror jeg ikke du vil, og jeg synes ikke det er greit å voldta det alikevel. For jeg kan garantere at hamsteret ditt ikke vil bli brukt i så måte.

 

Det lønner seg for deg å behandle andre med respekt.

 

Det svarer ikke engang på det du quoter. Nå går du off-topic.

On-topic er det likeviktig å behandle dyr med respekt.

 

Et hamster forstår sine behover, den forstår nok mye av det som foregår rundt den selv om den ikke kan forklare det eller sette det i en like stor sammenheng som deg.

 

Jeg tror ikke den forstår, den handler bare etter instinkter. Det forstår i hvert fall ikke mye på et abstrakt nivå. Forsøk å få et hamster til å forstå begrepet "rettigheter". Good luck.

 

Du TROR?!

Du definerer virkelig forståelse som noe som skal kunne leses av en person?

Din frie vilje du skryter av, dine tanker, dine følelser, din forståelse, de er alle bare produkter av hvordan du har lært å tolke verden. As with your Hamster.

Endret av AAsaboy
Lenke til kommentar

Har du sett et hamster? De forstår ikke mye. Løper bare rundt på mølla, spiser eller ligger og slapper av.

Sa jeg at hamstere forstår mye? Sa jeg at hamsteret må forstå at det har rettigheter for at det skal ha rettigheter? Hahahah.

 

 

Mongloide forstår heller ikke mye, men de har rettigheter. Selv hjernedøde mennesker har rettigheter.

 

Et krav for å få rettigheter er ikke annet enn at noen med autoritet gir det.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...