Gå til innhold

Sex med dyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du misforstår. Og jeg skal forklare deg hva jeg mener så lenge du svarer på spørsmålet mitt først.

 

Så: Er du imot sex med dyr? Og spiser du i så tilfelle industrikjøtt?

 

Jeg har jo svart på spørsmålet ditt '-.-

 

Men det er akuratt som å spørre; Du liker ikke fargen grønn? Men blå er yndlingsfargen din?

meg: true

deg: men det er jo blått i grønt!!! hypocrit!!!

 

mongo eksempel, men du skjønner.

 

Jeg vet nok hvor du vil :p

Endret av lillepy
Lenke til kommentar

Jeg vet nok hvor du vil :p

Industrikjøttnæringen er _GARANTERT_ langt værre mot samtlige dyr inkludert inn den, enn sex med et dyr vil være, så alt du sier om dyrenes velferd vil heretter være dobbeltmoral av en annen verden om det viser seg at du spiser industrikjøtt.

 

Eller for å si det på den måten, den dagen du finner en hest som skammer seg over å ha hatt sex med feil hest, så skal jeg ta sammenligningene dine mellom menneskers kultur og hesters mentale helse seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du spiser altså industrikjøtt, og samtidig så mener du at dyr skal ha samme rettigheter som mennesker:

Dyr har rettigheter de og, og skal ha like lover for beskyttelse som det vi mennesker har.

Det skal ikke være noen unntak i noen beskyttende lover kun fordi noen er på et lavere intelligensnivå.

 

Så det er fundamentalt galt å pule en ku bakfra, men å sette den i en liten bås, slå den, torturere den og gi den sånn ca null autonomi fra fødsel til slakt er derimot helt greit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet nok hvor du vil :p

Industrikjøttnæringen er _GARANTERT_ langt værre mot samtlige dyr inkludert inn den, enn sex med et dyr vil være, så alt du sier om dyrenes velferd vil heretter være dobbeltmoral av en annen verden om det viser seg at du spiser industrikjøtt.

 

Eller for å si det på den måten, den dagen du finner en hest som skammer seg over å ha hatt sex med feil hest, så skal jeg ta sammenligningene dine mellom menneskers kultur og hesters mentale helse seriøst.

 

Når har jeg sagt at det er fett å mishandle dyr? Jeg har ikke satt meg inn i kjøttindustrien. men vi kan gjerne diskutere det en annen plass. Selvfølgelig syns jeg det er dårlig om man mishandler dyr. Du kan gjerne sende meg en PM med merker om hva slags kjøtt som er dårlig gjort å spise, så skal jeg jobbe med det. Jeg er ikke klar over så mye som skjer i kjøttindustrien, men det er jommen lov å opplyse meg. Ikke bare forvente at jeg er dobbelmoralist med en gang.

Lenke til kommentar

Du spiser altså industrikjøtt, og samtidig så mener du at dyr skal ha samme rettigheter som mennesker:

Dyr har rettigheter de og, og skal ha like lover for beskyttelse som det vi mennesker har.

Det skal ikke være noen unntak i noen beskyttende lover kun fordi noen er på et lavere intelligensnivå.

 

Så det er fundamentalt galt å pule en ku bakfra, men å sette den i en liten bås, slå den, torturere den og gi den sånn ca null autonomi fra fødsel til slakt er derimot helt greit?

 

mmm nei?

Lenke til kommentar

Kanskje slutte å late som om du bryr deg om dyr velferd når du ikke har den fjerneste anelse om hvordan dyr har det ellers.

 

Hvorfor setter du ord i munnen på folk?

 

Kjøttindustrien har ingenting med sex å gjøre. Det går da an å ha forskjellige meninger og viten om forskjellige ting, selv om det har noe med hverandre å gjøre? Du må tenke litt utenfor boksen her altså.

Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk påstå at det er greit å jakte dyr for egen vinning, men å tjene penger på det er feil. Å drepe dyr i fri natur er noe helt annet enn å sette dem i bur eller båser, og la de bli der fra de er et par uker gamle til de blir drept.

 

@lillepy:

er en video om kjøttindustrien. Den omhandler ikke voldtekt av dyr, men den voldtar helt sikkert dine egne øyne og sinn. Skjedde i hvert fall med meg.

 

Edit: Det vi gjør, er å forklare deg at kjøttindustrien, som for eksempel serverer deg Gilde-produkter, driver med mye verre ting enn å pule dyrene sine. Og at det å være imot sex med dyr, men å spise kjøtt fra den torturinstitusjonen som kjøttproduksjon er, er dobbeltmoralsk.

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Det er greit at dyr slaktes, så lenge de ikke mishandles?

 

Hvorfor skal dere drive å diskutere dette, det har ingenting med saken å gjøre :p

 

Men hvis dere absolutt skal, så javel.

 

Da syntes vel dere det er ok å tafse på små barn da? Å slikke en liten guttunge på tissen er ikke farlig... eller be en liten jente ta seg litt på tissen for deretter å sitte å se på henne og runke.... Eller gjøre det samme mot funksjonshemmede.

Lenke til kommentar

Det er greit at dyr slaktes, så lenge de ikke mishandles?

 

Hvorfor skal dere drive å diskutere dette, det har ingenting med saken å gjøre :p

 

Men hvis dere absolutt skal, så javel.

 

Da syntes vel dere det er ok å tafse på små barn da? Å slikke en liten guttunge på tissen er ikke farlig... eller be en liten jente ta seg litt på tissen for deretter å sitte å se på henne og runke.... Eller gjøre det samme mot funksjonshemmede.

Er det noe som skjer i dag?

 

Neivel ikke det nei, men da var jo ikke det et argument lenger, oopsie.

 

Om du hadde hatt et genuint interesse for hvordan dyr blir behandlet så hadde du sjekket det opp for lenge siden, om du bare synes sex med dyr er ekkelt så er det bare å ikke ha sex med dyr, problem solved.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå mister du all kredibilitet, lillepy.

 

Det er ingen av oss som hver dag spiser menneskekjøtt fra Gilde, eller som er for drap av mennesker. Du derimot, spiser industrikjøtt, og støtter sågar en industri som i Norge dreper 90 000 dyr bare i transport hvert år. En industri som torturerer dyr fra de fødes til de dør.

Likevel sitter du og hardnakket påstår at dyr skal ha samme rettigheter som mennesker.

 

Med andre ord; med mindre du slutter å spise industrikjøtt fordi du ikke bryr deg, er det da helt greit for deg om jeg starter en fabrikk i Oslo, fanger hundre tusen mennesker og setter de i et bur i ti år, for siden å slakte dem?

Endret av Magnusjs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå mister du all kredibilitet, lillepy.

 

Det er ingen av oss som hver dag spiser menneskekjøtt fra Gilde, eller som er for drap av mennesker. Du derimot, spiser industrikjøtt, og støtter sågar en industri som i Norge dreper 90 000 dyr bare i transport hvert år. En industri som torturerer dyr fra de fødes til de dør.

omfg '-.-

 

Så bare fordi at det finnes noe som er verre, så er det greit å gjøre visse ting?

 

Jaja, da kan jeg med god samvittighet småstjele litt klær fra butikken. Det fins jo trossalt folk som stjeler 1000 plagg i måneden, og det er jo enda verre.

 

Og jeg kan nok svindle banken for bare... en 1000 lapp. Folk raner jo banker for flere millioner, så da har det ingenting å si hva jeg gjør?

 

Og jeg kan jo melde meg i militæret og plaffe ned en random araber når jeg er er utplassert i utlandet. Folk plaffer jo ned flere tusen andre steder, så da er det jo greit....

 

diskuter det som er on topic nå. Dere glir helt ut nå altså.

Lenke til kommentar

Er det noe som skjer i dag?

 

Neivel ikke det nei, men da var jo ikke det et argument lenger, oopsie.

 

 

eeeeeeeeeeeh ja!?

google lommemannen, antasting og blotting.

 

 

men dette har heller ikke noe med saken å gjøre.

Endret av lillepy
Lenke til kommentar

Så bare fordi at det finnes noe som er verre, så er det greit å gjøre visse ting?

Nei, men det var heller aldri poenget mitt. Du snakker om dyrs rettigheter, om loven og lignende.

 

Du kan ikke påberope deg å ønske samme rettigheter for dyr som for mennesker om du spiser industrikjøtt. Og det er et 1 00000000000000 ganger så stort problem enn sex med dyr er.

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Så bare fordi at det finnes noe som er verre, så er det greit å gjøre visse ting?

Nei, men det var heller aldri poenget mitt. Du snakker om dyrs rettigheter, om loven og lignende.

 

Du kan ikke påberope deg å ønske samme rettigheter for dyr som for mennesker om du spiser industrikjøtt. Og det er et 1 00000000000000 ganger så stort problem enn sex med dyr er.

 

 

Neinei, da er jeg vel pent nødt til å gå og spise litt kjøtt, slå katta mi og humpe nabohesten for å ikke være en dobbeltmoralist da? Du bestemmer jo hva det er jeg skal mene så :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...