Runar Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 At vi har lover mot seksuell omgang med dyr, betyr ikke at det er umoralsk eller mer galt enn slakteri og jakt. Ikke? Hvorfor er det da ingen lover som forbyr slakteri og jakt? Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Fordi det er billioner av kroner involvert i kjøttindustrien. . Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Hvis svaret på samtlige av disse er ja, så har sammenligningen din et hold, om ikke så er den, som så mange andre i denne tråden, helt på bærtur. Så du mener dyr vet hva sex er og skjønner konsekvensen av handlingen, når utført av et menneske? Beklager hvis jeg kommer med argumenter som har blitt brukt tidligere, men jeg sliter med å forstå at sex med dyr kan forsvares med at "de vet hva de vil", "de humper leggen min så de ber om det" og "de plages ikke av det". Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 At vi har lover mot seksuell omgang med dyr, betyr ikke at det er umoralsk eller mer galt enn slakteri og jakt. Ikke? Hvorfor er det da ingen lover som forbyr slakteri og jakt? Jeg vil tro det er fordi mange driver med jakt som sport og slakt for mat, mens de ser på sex med annet enn mennesker som motbydelig. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Hvis svaret på samtlige av disse er ja, så har sammenligningen din et hold, om ikke så er den, som så mange andre i denne tråden, helt på bærtur. Så du mener dyr vet hva sex er og skjønner konsekvensen av handlingen, når utført av et menneske? Beklager hvis jeg kommer med argumenter som har blitt brukt tidligere, men jeg sliter med å forstå at sex med dyr kan forsvares med at "de vet hva de vil", "de humper leggen min så de ber om det" og "de plages ikke av det". Konsekvensene av sex med et menneske er for et dyr (som er stort nok) i praksis ingen i det hele tatt. Siden dyr ikke har moral som vi har, ei heller møter stigmatisering fra de andre dyrene, så finnes det ingen grunn til å anta at de tar noen spesiell skade av dette, det er neppe mer dramatisk enn for en sau som mister ullen sin. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Djur kan bli ledsna liksom oss. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Djur kan bli ledsna liksom oss. Ja? Om man kjefter på en hund og så forlater den vil den bli helt knust, da den føler seg mislykket og ikke lenger som en del av flokken (som er det viktigste for hunder). Siden det viktigste for hunder i utgangspunktet er å være en del av flokken, vil den, så lenge den ser på deg som sjef, se all oppmerksomhet (som ikke er kjeft) som høydepunktet i sin dag, det finnes i utgangspunktet ikke noe bedre enn oppmerksomhet. Sex er absolutt veldig mye oppmerksomhet, og nærhet, som er to ting hunder strever etter. Igjen, kulturelle aksepter er det eneste egentlige argumentet mot det. Og igjen, det er ingen som tvinger noen til å ha sex med sine dyr. Noen liker å kline med sine hunder og, sleiker på munnen og alt, og det er sjeldent man ser en hund mer lykkelig enn når de får lov til det. Så hvorfor er skrittet til sex så veldig langt her? Hvorfor skulle plutselig det bli mishandling? Det er tross alt ytterst få man kliner med av andre mennesker også. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Konsekvensene av sex med et menneske er for et dyr (som er stort nok) i praksis ingen i det hele tatt. Siden dyr ikke har moral som vi har, ei heller møter stigmatisering fra de andre dyrene, så finnes det ingen grunn til å anta at de tar noen spesiell skade av dette, det er neppe mer dramatisk enn for en sau som mister ullen sin. Interessant påstand, som åpner for endring av synspunkt. Men da gjenstår det moralske og juridiske, hvor jeg fortsatt "står fast". Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 sex med dyr kan forsvares med Poenget er ikke hvorfor det skal være lov, men hvorfor det skal forbys, vi kan tross alt ikke lage forbudslover mot alt vi ikke kan forsvare med sterke argumenter. Og argumentene på angrepssiden er i stort sett redusert til: 1. Små dyr tar skade (dette går under dyremishandling) 2. "Jeg" syns det er ekkelt (subjektive meninger har ingenting med lover å gjøre) 3. Det er umoralsk. (se punkt 2) 4. Dyret tar store psykiske skader av dette (Det finnes ingenting som tyder på at dette er tilfelle, tvert i mot finnes det flere tilfeller der dyr "sier" at de vil ha sex) 5. Det er ikke kulturellt akseptert. (Dette er det sterkeste argumentet, men kultur er både subjektivt og irrasjonellt, og har lite i et lovverk å gjøre) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Og igjen, det er ingen som tvinger noen til å ha sex med sine dyr. Men dyrene blir tvunget til å ha sex med den som utfører handlingen, blir de ikke? Så hvorfor er skrittet til sex så veldig langt her? Hvorfor skulle plutselig det bli mishandling? Det er tross alt ytterst få man kliner med av andre mennesker også. Det er et godt stykke fra kyssing/klining til sex, også blant mennesker. Lenke til kommentar
Playron Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Du kan aldri diskutere med en hund om at samleie med den er greit. Hvis du da har en omgang med et menneske uten at han/hun syntes det er greit, defineres det vel som voldtekt? På samme måte er det mot den uskyldige hunden du høvler over! Det er vanlig å ha en viss evne til å kommunisere før et samleie, og det vil du ikke ha med et dyr! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Nå har det seg slik at dyr kan si nei. Spesielt hunder sier nei veldig effektivt. De biter. Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg lurer egentlig fortsatt på om motstandere av sex med dyr spiser industrikjøtt. Det er i så tilfelle helvetes dobbeltmoralsk. 2 Lenke til kommentar
Playron Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Nå har det seg slik at dyr kan si nei. Spesielt hunder sier nei veldig effektivt. De biter. En hund, biter ikke dens eier uansett. Med uten at eieren er ond og slår osv. Men samtidig tror jeg også hunden vil gi fra seg et nei, men når et menneske først har startet er nok ikke lett for en hund å forhindre det! Lenke til kommentar
MrBadger Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) @ Flimzes Det ble rapportert mange tilfeller av vold og fysisk skader på dyr som hadde blitt misbrukt seksuellt. Jeg vet ikke dagens sitasjon nå som det ikke lnger er lov, men det ble forbudt nettopp pga de mange tilfellene av skader, hvis jeg ikke tar helt feil. Uansett, de som vil ha sex med dyr gjør det trolig uavhengig om det er lov eller ikke. Jeg vet ihvertfall om episoder der menn har lusket rundt staller om nettene. @ Magnusjs Der er jeg helt enig med deg! Endret 10. mai 2011 av MrBadger Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 En hund, biter ikke dens eier uansett. Hæ? Si meg, har du hatt hund selv? En hund biter sjelden] sin egen "mester", men den knurrer og glefser i god tid i forveien. Går det langt nok, så biter den uansett hvem det er. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Dersom du refererer til artikkelen som dukket opp tidligere i tråden, så sier jeg det igjen: Misbruk. Det ble oppdaget skader, fordi dyrene var blitt misbrukt. Lenke til kommentar
Playron Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 En hund, biter ikke dens eier uansett. Hæ? Si meg, har du hatt hund selv? En hund biter sjelden] sin egen "mester", men den knurrer og glefser i god tid i forveien. Går det langt nok, så biter den uansett hvem det er. Ville vel ikke konkludert uten, eller? Har en liten søt hund ja! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Vel, jeg har hatt hund i 10 år, og jeg kan bekreft at en hund sier tydelig ifra når det er "nei" på gang. Lenke til kommentar
Playron Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Kanskje du har rett? Har personlig ikke merka er lite knurr eller glefs. Ikke at jeg har på noen måte gjort noe urimelig mot den heller da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå