Gå til innhold

Skal ha ny mobil. Iphone vs. HTC Desire (HD)

MimiFM

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal anskaffe ny mobil etter et gedigent flopp med Nokia X6.

Jeg er vel ganske enkel å glede nå etter denne fadesen.

Mine krav:

- Bra kamera

- God nettleser

- Touch-funksjon som reagerer når man bruker den!

- God sms-funksjon

- Fornuftig og oversiktlig meny

- Mulighet for litt morro i form av apps er alltid bra

- Ordentlig byggekvalitet

Men altså, jeg krever veldig lite, men av erfaring så bruker man vel gjerne endel av funksjonene når man først er kjent med telefonen.

Jeg sender sms, jeg ringer, jeg tar endel bilder av mitt avkom. Og jeg sjekker mail, nyheter og slik på farten. Hører lite musikk og har ikke behov for å se filmer på mobilen.

Jeg har lenge siklet på HTC Desire og min første tanke var løp og kjøp. Men samtidig så hører jeg mye bra om Iphone. Dog, jeg liker ikke den prisen altså. Jeg er heller ingen Apple-fan når det gjelder annen elektronikk.

Trenger litt input fra dere som virkelig kan mobil. Jeg er først og frem DRITTLEI smarttelefoner som ikke reagerer! Som henger seg og er generelt dritten!

Gubben har Samsung Galaxy og jeg synes den er veldig bra! Men den har for dårlig kamera synes jeg... Noe liknende ville vært saker.

Help! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro du kommer til å være storfornøyd med begge disse telefonene. Jeg vet ikke stort om HTC Desire, men den største merkbare forskjellen på disse telefonene er OS og skjerm. Hvis du er ute etter et VELDIG stort utvalg av Apps, har App Store på iPhone et bredere utvalg en Android sitt svar.

Lenke til kommentar

Jeg tror også du kunne trives med begge telefonene.

iPhonens store pluss er nok skjermen, musikkspilleren og nettleseren.

Men det skal også sies at Desire HD ikke er noe særlig dårligere på nevnte ting heller, kanskje med unntak av musikkspilleren.

Forskjellen i app-market er ubetydelig. Du finner mye morro i begge markedene.

Liker du å tweake telefonen din ville jeg gått for Desire. Kjøp deg ubegrenset data, root telefonen og vips - så har kan du sette opp trådløst nettverk du kan aksessere fra laptopen din for å ha internett på vei opp eller på hytta... Dette er eksempelvis per dags dato ikke mulig med iPhone.

Lenke til kommentar

Men det skal også sies at Desire HD ikke er noe særlig dårligere på nevnte ting heller, kanskje med unntak av musikkspilleren.

Liker du å tweake telefonen din ville jeg gått for Desire. Kjøp deg ubegrenset data, root telefonen og vips - så har kan du sette opp trådløst nettverk du kan aksessere fra laptopen din for å ha internett på vei opp eller på hytta... Dette er eksempelvis per dags dato ikke mulig med iPhone.

De ordene jeg skriver nå er skrevet gjennom en iPhone som gir meg internett på maskinen. Det gjøres ikke over WiFi, men over USB eller Bluetooth.

Lenke til kommentar

De ordene jeg skriver nå er skrevet gjennom en iPhone som gir meg internett på maskinen. Det gjøres ikke over WiFi, men over USB eller Bluetooth.

Jeg er klar over det...?

Lenke til kommentar

Det kan knapt kalles å tweake en telefon. Jeg synes hvertfall det er veldig morro og leke meg med alle de utrolig mange mulighetene man har med en rootet androidtelefon. Mulighetene er langt større enn en iOS-telefon. Men så er jo nytteverdien ganske liten dersom ikke du finner sånt spennende fra før av da... Kommer an på kjøperen hva jeg vil anbefale...

Men, skal jo uansett sies at det er deiligere å bruke wifi kontra usb-kabel.

Lenke til kommentar

Er hovedtråder for HTC Desire, HTC Desire HD og iPhone 4 her på forumet. Vil anbefale deg å titte gjennom / innom disse for å få et inntrykk av hvilke problemstillinger brukerne her inne sliter med på de respektive telefonene, så får du selv avgjøre hva du kan leve med / orker å leve med...

Lenke til kommentar

Jeg har en stund hatt en HTC Desire HD, men har etter ca en måneds bruk gått tilbake til min gamle 3GS.. Bortsett fra kamera og utseende, er jo OS det samme på 3GS og i4, så det er vel i og for seg sammenliknbart... Grunnene til at jeg solgte DHD:

•  
  • - HTC er veldig stor! Jeg synes den rett og slett blir for stor i hånda, og klarer ikke å skrive med en hånd. Skjermen er i tillegg veldig upresis. Til en så stor skjerm å være, synes jeg det er rart at det ikke kan være mer enn 4x4 ikoner på startskjermen
  • - Jeg klarte aldri å bli helt fortrolig med "tastebildet" i HTC. Synes jeg trykket feil mange ganger, og ringte mange ganger opp siste kontakt uten at det var meningen. Sikkert litt klønete av meg, men likevel.. En så stor skjerm gir ingen muligheter for å ha fingrene andre steder enn på siden av telefonen, kom da borti skjermtaster hele tiden...
  • - Apple OS er visuelt og praktisk MYE mer gjennomført og "sømløst" enn android. Men bevares, android er bra det og, men litt rotete å finne frem i noen ganger.
  • - HTC suuuuger strøm. Tilogmed min gamle 3GS er bedre ved noenlunde samme bruksmønster.
  • - Kameraet i HTC desire HD er IKKE bedre enn galaxy! Min kone har galaxy S, og den tar mye penere bilder enn HTC gjorde, selv med blitz.
  • - Apple har klart å lage en meget god løsning mot exchange-servere, som jeg er avhenging av i jobben.. HTC sin er litt mer rotete.

MEN: Selvsagt - iPhone (ihvertfall min 3GS) sliter med dekningen. Der hvor 3GSen ofte går ned til E-dekning, har HTC fortsatt HDSPA. Og, selvsagt - iPhone har myyye høyere strålingsverdier enn HTC.

Jeg vurderer derfor heller: Enten en galaxy S, eller vente et par måneder til LG 2x kommer ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke mulighet til å vente til sommeren.

Mobilen min konka igår og jeg har en gammel SE K810 til disposisjon inntil videre. Det blir rett og slett for lenge å vente.

Jeg synes Iphone er veldig stiv på pris. Merker det hindrer meg i å kjøpe den asap.

Gubben har jo Samsung Galaxy. Av tester og omtaler å lese så virker det som at den faktisk har bedre kamera enn HTC sine mobiler. Kamera er nok ganske viktig for meg.

Jeg heller mest mot Desire. Synes Desire HD kan bli litt for stor.

Men jeg har skjønt det slik at Desire ikke har blits... VELDIG kjedelig!

Lenke til kommentar

Men nå er det vel ikke så innmari stor forskjell fra DHD til i4, sånn prismessig?.. Apple.no selger i4 til ca 4900 inkl frakt (16GB), mens billigste jeg har sett på DHD er ca 4400 (og den har "kun" 8GB minnekort).

Men jeg er ikke helt enig i at det er marginal forskjell i størrelsen på DHD og Desire.. Jeg synes DHD ble aaalt for stor, Desire er tilnærmet like stor som i4, og ligger mye bedre i hånden min :). Men det er vel mye smak og behag :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men nå er det vel ikke så innmari stor forskjell fra DHD til i4, sånn prismessig?.. Apple.no selger i4 til ca 4900 inkl frakt (16GB), mens billigste jeg har sett på DHD er ca 4400 (og den har "kun" 8GB minnekort).

Men jeg er ikke helt enig i at det er marginal forskjell i størrelsen på DHD og Desire.. Jeg synes DHD ble aaalt for stor, Desire er tilnærmet like stor som i4, og ligger mye bedre i hånden min :). Men det er vel mye smak og behag :)

Enig har hatt Desire og prøvd Desire HD litt, og det er stor forskjell på størrelsen.

Jeg venter på min LG Optimus 2x og tror dette kommer til å bli perfekt for mitt behov.

Lenke til kommentar

Android er for deg hvis du liker å personalisere mobilen din, og ikke ha det samme som "alle andre". Med Android så kan du f.eks endre homescreen med utallige widgets og hva annet du måtte tenke deg istedet for å ha hele skjermbildet fylt med apps som på iPhone. Og du kan iallefall endre ringetone/meldingstone :)

JA, App Store er større enn Android Market for øyeblikket, men flere og flere "poppisene" fra iPhone's App Store kommer til Android på løpende bånd.

Er ikke noe å diskutere at iPhone 4 har bedre kamera enn HTC, men jeg bruker ikke kameraet så ofte, og du sliter ikke akkurat med å se hva det er bilde av selvom det ikke er noe speilrefleks. Vanlig mobilkvalitet mao.

Har HTC Desire selv og er storfornøyd. Er ikke plaget med at telefonen henger seg eller noe annet. iPhone fanboysa kommer sikkert med noe som "ingenting er så brukervennlig som iPhone", det er sikkert sant, men når du blir vant med Android er jeg sikker på at du kommer til å være storfornøyd du også :)

Lenke til kommentar

Android er for deg hvis du liker å personalisere mobilen din, og ikke ha det samme som "alle andre". Med Android så kan du f.eks endre homescreen med utallige widgets og hva annet du måtte tenke deg istedet for å ha hele skjermbildet fylt med apps som på iPhone. Og du kan iallefall endre ringetone/meldingstone :)

JA, App Store er større enn Android Market for øyeblikket, men flere og flere "poppisene" fra iPhone's App Store kommer til Android på løpende bånd.

Er ikke noe å diskutere at iPhone 4 har bedre kamera enn HTC, men jeg bruker ikke kameraet så ofte, og du sliter ikke akkurat med å se hva det er bilde av selvom det ikke er noe speilrefleks. Vanlig mobilkvalitet mao.

Har HTC Desire selv og er storfornøyd. Er ikke plaget med at telefonen henger seg eller noe annet. iPhone fanboysa kommer sikkert med noe som "ingenting er så brukervennlig som iPhone", det er sikkert sant, men når du blir vant med Android er jeg sikker på at du kommer til å være storfornøyd du også :)

Hvis man Jailbreaker iOS så vil man få nye uante muligheter. Og hvis man liker å tweake telefonen som ochi9le nevnte, så kan man jo "tweake" iPhonen til å ha en annen ringe- og meldingstone. Det er relativt enkelt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...