007CD Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Det at hardwaren har lang levetid er bare toppers her i gården. Selv om andre pensjonerer og kaster gammel hardware så fyller de opp en rolle her i huset. Gamle socket A maskiner er fortsatt i bruk, men disse brukes da til retro gaming hvor XP må gi tapt for Win 98, og Win 98 som kjent er ikke særlig glad i moderne hardware. Så selv om maskinen er pensjonert fra aktiv tjeneste som hovedmaskin etter 2-3 år så vil den fortsatt ha "ett liv å leve". Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 artikkel bør oppdateres. som fler har nevnt er det kun 3gbps portene som er berørt. og dette kom ikke frem i artikkel. håper dere snart begynner med de "dype" artiklene dere lovte når dere "starta" på nytt i år. 3 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Har et Asus P8P67 som nå nettop har annkomet postkontoret. Kommer nok til å ta det i bruk, og satser på at det ikke blir vanskelig å få ordnet opp dersom feilen skulle melde seg. Endret 6. februar 2011 av Sigurd2 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Bra jeg ikke skal kjøpe ny PC før neste år da Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ville ikke dette vært et bra tidspunkt for AMD å lansere Bulldozer? hehe Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hmmfs, og jeg som trudde dette var grunnlaget for random freeze buggen. Heldigvis funket workaround for meg (Skru av C3 og C6 på CPU). Lenke til kommentar
genesis Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Jeg kontaktet DustinHome nå. Fikk beskjed om at det var en feil i Sandybridge brikken som gjør at man får problemer med SATA 6. De kunne løse det ved å sende meg SATA6 kontroller kort som erstatning.SATA 3 eller 6, har de fått med seg feil informasjon?Dårlig løsning ihvertfall. Jeg har hverken lyst på ekstra kontrollerkort, eller plass til det. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 I og med at det er designfeil på produktet, har de ikke lov til å insistere på å gi deg et ekstra kontrollerkort og ikke ta hovedkortet i retur. Vil du ikke ha den løsningen, så foreslår jeg at du insisterer på å returnere hovedkortet. De har ikke så mye de skal ha sagt, men du ender jo opp med å sitte der med en prosessor du ikke får brukt på en stund, da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Intel er helt på jordet med dette. Ligger sikkert flere feil på lur. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Intel er helt på jordet med dette. Ligger sikkert flere feil på lur. Nja , Intel har da tidligere hatt forskjellige errata som ikke nødvendigvis har gjort at man fikk returnert cpu'en , samme gjelder forøvrig Amd , i dette tilfellet dog var feilen sannsynligvis såpass alvorlig at Intel blir nødt til å tilbakekalle produktet sitt. Spørs om dette kan påvirke utgivelsene av nyere produkt (en mindre forsinkelse? ) eller ei. Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Ville ikke dette vært et bra tidspunkt for AMD å lansere Bulldozer? hehe ja det skulle gjort seg: "Hei, konkurrenten vår har testet produktet sitt for dårlig, men frykt ikke, vi kutter ned på utviklings og testetiden vår med noen uker for å fylle tomrommet med vårt produket som _helt_ sikkert er mer stabilt" Endret 1. februar 2011 av firefox Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Glad jeg har bestemt meg for å vente til bulldozer her ute,men skal der og vente til barnesykdommene er løst,noe som er en god regel å følge. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 AU, gjelder dette også bærbare HP maskiner? Kjøpte akkurat en med Sandy Bridge. Ringte HP de hakke ikke hørt om problemet. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg kontaktet DustinHome nå. Fikk beskjed om at det var en feil i Sandybridge brikken som gjør at man får problemer med SATA 6. De kunne løse det ved å sende meg SATA6 kontroller kort som erstatning. SATA 3 eller 6, har de fått med seg feil informasjon? Dårlig løsning ihvertfall. Jeg har hverken lyst på ekstra kontrollerkort, eller plass til det. piss, du har jo reklamasjonsrett! kjør på! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 AU, gjelder dette også bærbare HP maskiner? Kjøpte akkurat en med Sandy Bridge. Ringte HP de hakke ikke hørt om problemet. om laptopen bruker sata 6gbps portene til chipsett er det ikke noe problem med maskina. kommer heller ikke til å bli det. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hva har dette å bety for oss som venter på ZOTAC H67ITX-A-E ? Er de som var ventet inn 9/2 berørt av dette mon tro? Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 AU, gjelder dette også bærbare HP maskiner? Kjøpte akkurat en med Sandy Bridge. Ringte HP de hakke ikke hørt om problemet. om laptopen bruker sata 6gbps portene til chipsett er det ikke noe problem med maskina. kommer heller ikke til å bli det. Ok, Anerke hva disken kjører på. Hovedkort chipset : Intel Cougar Point HM65, Intel Sandy Bridge Klarer ikke å se det i AIDA64 Extreme Edition hva slags sata som kjøres. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Bruker bare SATA6-portene, men det er bare 2 av dem Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Etter oppdagelsen av FDIV-bugen var det ifølge Wikipedia kun en brøkdel av de berørte kundene som gadd å bytte inn prosessoren sin. Nå kan vi i det minste få sett om verden har gått fremover siden den gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå