Jonacatt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hei. Jeg prøver å lage et dokument med oversikt over utgifter og inntekter. Det jeg ikke får til er å få beløpet til å bli negativt hvis det er en utgift. Legger ved et screenshot. Må dette gjøres i VBA, eller finnes det andre måter? Mvh Jonathan Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ta i bruk kolonne G også, med en formel i G3 a la =HVIS(C3="";F3;-F3) Alternativt kan du ta i bruk G til bare inntekter og H til bare utgifter, med formler a la =HVIS(C3="";F3;"") det skulle bli riktig oversiktelig og fint. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Jonacatt Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Ta i bruk kolonne G også, med en formel i G3 a la =HVIS(C3="";F3;-F3) Alternativt kan du ta i bruk G til bare inntekter og H til bare utgifter, med formler a la =HVIS(C3="";F3;"") det skulle bli riktig oversiktelig og fint. HTH. Beste hilsen Harald Takk for svar Harald. Jeg prøvde den første formelen din, den fungerer fint. Men det jeg egentlig tenkte var å endre selve F3. Går det? å endre F3 fra G3? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ja jeg så spørsmålet. En celle kan ikke inneholde både en inntastet verdi og en logisk formel. Du kan få en makro til å gjøre noe sånt, men det blir veldig byråkratisk mht inntastingsrekkefølge, og du mister angrefunksjonen. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Det finnes forresten en jukseløsning du kanskje kan bruke. Bruk betinget formatering til å vise tallet med rødt dersom det står x ved utgift. Og lag en formel nederst som summerer inntektene og trekker fra summen av utgiftene. Jonathan.xls.txt Legger ved demo. Fjern .txt fra filnavnet før du åpner. (Det er også uavklart hva som skjer dersom verken inntekt eller utgift er krysset av, eller begge. Det må du ta høyde for.) Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå