Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfigurere Speedtouch 585i v6 opp mot NGTs nett?

Anbefalte innlegg

Emnetittelen forklarer det meste. Er det noen enkel måte å gjøre dette på eller er jeg nødt til å snakke med NGT?

Vi har nettopp mottatt et modem av typen Netopia 3351 som kun har én ethernetport. Svitch er en mulighet, men Speetouchen har også WIFI som jo er en stor fordel.

Vil det muligens være like funksjonelt å sette Netopiaen i bridge? Aberet med det er igjen en del kabelrot samt mangel på stikk-kontakter i umiddelbar nærhet, men likevel et alternativ hvis førstnevnte blir problematisk.

Jeg har forøvrig lett etter lignende tråder, men ikke funnet noe konkret fremgangsmåte som tiltaler meg, som forholdsvis grønn innen emnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Speedtouchen har vel også mulighet for PPP, så regner med du kan sette samme innstillinger i speedtouchen som du allerede har i Netopia, og bare kjøre speedtouchen. Ellers blir jo alternativet som du sier, å sette Netopia i bridge og kjøre DHCP i speedtouchen.

Lenke til kommentar

ST modemet kan lett settes opp til NGT da de har brukt det før.

Du trenger egentlig bare å vite hva vpi/vci og ppp.Brukernavn og passord

har du sikkert fått i posten.

Du logger inn via 192.168.1.254 (dsldevice.lan og speedtouch.lan kan også fungere)

Avhengig av hvor ST modemet kommer fra er det forskjellige bruker/passord for å komme inn

på ruter oppsettet (hvis jeg ikke husker helt feil er standard bruker/pass : Administrator/blankt passord)

Hvis modemet er resatt kommer du rett på setup, hvis ikke Speedtouch knappen->setup.

Noe er tatt fra minnet så tar forbehold om feil

NGT chatten gir deg vpi/vci,ppp og bruker/pass hvis du ikke finner det

EDIT : personlig bruker jeg vpi/vci : 1.33 , PPPoE

Kan også tilføye at noen NGT kunder som ble overført fra Tele2 bruker EthoA.

Denne finns ikke i standard ST oppsettet og her må det brukes en template eller config wizard.

Endret av janaha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...