Gå til innhold

Problemer med å få pc opp på TV

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ett "nytt" tv. Philips 42" LCD 5000-serien.

Jeg har da koblet det opp til pcen min via DVI-HDMI kabel. Eller har ett sånt adapter som omgjør DVI utgangen min fra sjermkortet mitt (NVIDIA 8800GTS) om til HDMI. Og en jack-kabel for lyden.

Det hele gikk helt fint og alt fungerte fint. Jeg kunne se serier via PCEN og fikk flott bilde på tven.

Men så satt jeg på pcen ikveld og klarte på en eller annen måte å henge foten fast i hdmi kabelen. Jeg trakk foten til meg og HDMI kabelen ble dratt ut av pcen. TV bilde forsvant selvfølgelig umiddelbart.

Men nå kommer problemet. Jeg får ikke PC bilde opp igjen skikkelig på TVen. Jeg tok inn igjen kabelen i pcen, men da var resolution'en HELT fucked up. (Slik at hele bildet ikke får plass på TV-skjermen)(jeg drar musen til siden og så ser jeg mer av skjermen hvis dere skjønner).

Før problemet oppstod er jeg sikker på at jeg hadde "clonet" skjermen med 1080pi eller hva det heter. Men nå får jeg det absolutt ikke til!

En annen ting er når jeg tar "duelview" ser jeg bare desktopbakgrunnen og ikke noe annet på tven.

HJEEELP! :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...