sannheten_666 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Stilte det samme spørsmålet i RAID-tråden, men det var en annen diskusjon rundt kontrolelre som gikk livlig til, så jeg tror posten min ble oversett Håper det er greit at jeg poster her. Jeg har et enkelt RAID 1-oppsett med to disker, som en enkel sikring hvis en disk plutselig skulle ryke. Det eneste som er lagret på dette volumet er dokumenter, filer, bilder osv. Altså ingen programfiler eller noe slikt. 1. Si at selve pcen ryker - hovedkortet går i frø og det eneste som overlever er diskene. Er det da kun å flytte over den ene av disse diskene over på en ny pc, også vil den uten videre fungere som en hvilken som helst annen singel disk? 2. Jeg har satt opp RAID i BIOS på pcen. Er det da noe behov for å installere ekstra programvare som følger med? (AMD RAID Xpert) Hvis ikke - hva kan slik programvare tilføye, annet enn oversikt over diskene? 3. Jeg har satt opp NTFS permissions på mapper på lagringsdisken. Si at pcen ryker og disken må flyttes over til en annen pc, slik jeg nevner i spørsmål nr 1. Vil jeg da få tilgang til disse mappene? Selv om administrator-kontoen har full tilgang, så er det jo en "annen" administrator på den nye pcen ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå