fudun Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg kjøpte endel nye pc-komponenter tidligere i år; en pakke fra Komplett og en pakke fra VS data. Hentet de på posten, og betalte for pakken fra VS med kort, og kontant for pakken fra Komplett. Nå har posten sendt meg regning, fordi Komplett aldri fikk de pengene jeg betalte kontant. Jeg finner jo selvfølgelig ikke selve kvitteringa, så jeg klarer ikke bevise at jeg har betalt. Kan Posten virkelig kreve inn dette? Det er snakk om nærmere åtte tusen. Skummel sak. Pass på kvitteringer, dere... Noen som vet hvilke rettigheter jeg har i en slik sak? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Uten kvittering på betalt sum står du litt svakt for å sei det mildt. Det einaste som kan gå er at du finner fram dato og tidspunkt for bankbetalinga til Psdata og går til posten med denne. Sidan desse blei betalt samtidig i samme skranke skal dei nok ligge etter kvarande i systemet, med samme kasserar. Vil anbefale deg å gå når det ikkje er så mykje folk då dette sikkert vil ta litt tid å finne. Men med litt flaks og ein snill kasserer (sjekk om du ser den som du betalte til, i håp om denne husker deg, summer på over 8000 er vel ikkje mest vanlig) så skal det ikkje vere umulig å fikse denne kvitteringa eller spore opp kvifor Komplett ikkje har registert betalinga. mvh JanEirik Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 ops sorry leste litt fort jeg, hmm, hvis det var oppkrav så skal man jo betale før man får pakken. dermed kan de ikke sende deg regning når du har henta pakken trur je. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Kontant? Jeg regner med du mener oppkrav. I så fall kan posten ikke kreve penger av deg. Posten er nemlig ansvarlig for å kreve inn penger FØR de gir deg pakken. Så det blir posten sitt problem. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Kontant? Jeg regner med du mener oppkrav. I så fall kan posten ikke kreve penger av deg. Posten er nemlig ansvarlig for å kreve inn penger FØR de gir deg pakken. Så det blir posten sitt problem. Stemmer,er det en pakke i oppkrav og du har fått den utlevert betalt eller ikke er det posten sitt problem. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Ja, det var oppkrav, og utrolig nok hadde jeg 8000 i cash som jeg skulle kvitte meg med. Men jeg kan ikke skjønne at de kan kreve inn penga en gang til, bare fordi noen har rota det til. Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Har faktisk opplevd nesten det samme som deg. Betalte for en prosessor i oppkrav fra Komplett, og fikk noen mnd. senere brev fra posten om at de hadde levert ut en pakke uten å ta betalt. Heldigvis fant jeg kvitteringen igjen og gikk og skjelte dem ut. Var ganske forbanna når jeg fikk brevet. Jeg betaler alltid med kort slik at jeg kan spore beløpet siden gjennom banken. Kontanter er det verre med. Uansett burde posten kunne spore tilbake til betalingen din. Ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Så de har faktisk rett til å kreve inn penger fordi de har rota, og jeg ikke finner kvitteringa? Da leverer jeg faktisk heller tilbake utstyret, enn å betale en gang til. Kjipt å måtte betale 16000 for noe som sannsynligvis koster under 6000 nå. Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 De kan jo ikke kreve penger. Det er jo helt selvsagt at du betalte oppkravet da du hentet ut pakken! Høl i hauvvet Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 På kontoen på komplett.no får du en oversikt over de varene du har bestillt tidligere. Let fram til den ordren å få en bekreftelse fra komplett at du bestillte den i oppkra. Da går du til posten og legger fram det og sier at de kunne jo ikke ha levert ut pakken uten att du har betalt.. Kan sikkert gjøres med den andre butikken også.. Tar aldri vare på kvitteringene jeg.. hmm. kanskje begynne med det. Bruker aldri kontant.. bare kort. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Så har jeg opplevd å komme i kassa og skulle hente diverse småbiter til en verdi av 5000 kroner. De var bestilt fra en av disse webbutikkene i sverige tror jeg? Husker ikke helt.. den var ikke norsk men de sendte til norge i oppkrav hvertfall. Jeg la frem lappen, damen gir meg pakken og sier værsågod. Jeg stopper litt og tenker.. skal jeg? Så ombestemmer jeg meg og sier.. skal jeg ikke betale for denne? Hvorpå damen ser på lappen engang til og sier nei jeg tror ikke det? Selv vet jeg jo jeg skal betale så jeg ber henne dobbeltsjekke.. også finner hun ut at jo det skulle jeg visst... Så det går an å få ut pakker uten å betale. Og så lenge det er de som gjør feil.. du har jo signert på at pakken er utlevert.. de kan ikke kreve betalt i ettertid vel? Det blir jo som om jeg selger noe til noen, også kommer jeg etterpå og sier.. men du? Jeg skulle egentlig ha 5000 mer, jeg glemte bare å ta betalt:) Men alle betalinger er nok registrert, slapp av og ikke la de stresse deg:) Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg bestilte varer fra Databutikken for 5400kr. Da jeg skulle hente pakken på postkontoret, ga de pakken til meg uten å nevne oppkrav. Ærlig som jeg er, sa jeg at det var en oppkravspakke og at jeg måtte betale for den. Lurer på hva som hadde skjedde hvis jeg hadde tatt pakken og gått, uten å betale Lenke til kommentar
talisar Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Tror det var databutikken jeg brukte også. Intresant, noen som vil prøve å bestille uten å betale:)? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Da jeg var på posten, printet jeg ut pakksporingen fra www.posten.no. Gadd ikke vente til hentelappen kom. Kanskje det er noe av årsaken? På hentelappen står det jo hvor mye du skal betale, men pakkesporingen viser jo ikke det. I tillegg er pakkene fra databutikken merket ganske dårlig med betalingsinformasjon. Hvis du går inn for det, er det kanskje ikke så vanskelig å slippe å betale? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 I min mening skal det ikke være ditt problem at posten roter. Selv om du ikke har kvittering kan de ikke kreve penger fra deg. (de kan ikke tvinge deg til å betale, i alle fall ikke i første omgang)... Men de burde jo ha kvitteringene for dette i systemet sitt, men skjønt - det er jo posten vi snakker om Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 utro tjener i posten ? klart det ikke er ditt ansvar hvis du får oppkravs- pakke utlevert fra posten og ikke de kan spore opp pengene ! Hvem som helst kan ha tatt pengene i posten uten å registere de i kassen. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Det er mange som har økonomiske problemer i dag og prøver seg på lureri. Det du skal gjøre er å gå til nærmeste politikontor og anmelde både komplett data og posten for forsøk på å svindle deg for penger. Så kan dere heller avgjøre saken i retten :wink: siden du har betalt må disse to betale saksomkostningene + erstatning til deg for "påkjennelsen". GJØR DET IKKE VÆR FEIG! Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Heh... En gang skulle jeg hente en pakke... Prisen så riktig ut, dro kortet, gikk i bilen og leste følgeseddelen. De hadde gitt meg pakken til en annen person som hadde handla fra samme webshop. Gikk inn igjen, bytta pakke, fikk hundre og noe smått tilbake i cash. Kosta meg en ekstra halvtime. Ta vare på kvitteringene! Post i kiosk er noe ku-avfall fordi tilsynelatende er ingen ansatt i samme kiosk mer enn 14 dager, og de veit aldri hva de gjør. Tror det har vært noe krøll 75% av gangene de siste to årene. De finner ikke rekommanderte brev, julegavene er forsvunnet i ei uke osv. Jeg har gått over til 'Hjem på kvelden' på grunn av dette. .tommyb Lenke til kommentar
fudun Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Sendte en mail til postkontoret nå. Dette er faktisk ikke en kiosk, heller. I Oslo sentrum har de fortsatt de gode, gamle postkontorene vet dere... Prøvde å være høflig i mailen, selv om jeg hadde mest lyst til å skjelle ut hele gjengen. Men jeg har jobba endel steder der jeg har sitti og mottatt kjeft for andres feil, jeg også, så jeg vet hvor teit det er å være sur. Ba de om å sjekke opp om pakken ble registrert sammen med den jeg betalte med kort. Skal si ifra hvordan det går, men jeg vet ikke om jeg går til sak med det første. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 XPUserz: det pga. slike som deg at usa er det er har blitt (skjønt, det var slik i norge FØR også da (18xx osv. men det er en annen sak) Mye bedre å få ordnet noe skikkelig enn å kaste vekk mye tid og penger på slik bortkastet dritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå