Molochtov Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Har nå satt opp nytt nettverk i heimen, med "i-vegg" cat5e ftp kabling mellom det meste av utstyret. Jeg er egentlig litt skuffet over hastigheten jeg får opp. Det mest sentrale: NAS Qnap 209 -- 15m cat5e -- Linksys e3000 router -- 12m cat5e/ wlan -- PC 100% kablet får jeg ikke mer enn 60Mbps mellom NAS og PC Hvis jeg bruker wlan mellom router og PC får jeg 35Mbps. 1. Er det kabling inkl. termineringer som begrenser speed? Andre forslag? 2. Når jeg streamer HD-filmer fra NAS med wlan fra router til PC, hakker det som f.. Skal ikke 35Mbps (selv om jeg synes det er lavt) være nok til dette? eller er jeg helt på jordet her. Hvor er flaskehalsen, og ikke minst: Hvordan kan jeg speede opp nettet her? Molo Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Har nå satt opp nytt nettverk i heimen, med "i-vegg" cat5e ftp kabling mellom det meste av utstyret. Jeg er egentlig litt skuffet over hastigheten jeg får opp. Det mest sentrale: NAS Qnap 209 -- 15m cat5e -- Linksys e3000 router -- 12m cat5e/ wlan -- PC 100% kablet får jeg ikke mer enn 60Mbps mellom NAS og PC Hvis jeg bruker wlan mellom router og PC får jeg 35Mbps. 1. Er det kabling inkl. termineringer som begrenser speed? Andre forslag? 2. Når jeg streamer HD-filmer fra NAS med wlan fra router til PC, hakker det som f.. Skal ikke 35Mbps (selv om jeg synes det er lavt) være nok til dette? eller er jeg helt på jordet her. Hvor er flaskehalsen, og ikke minst: Hvordan kan jeg speede opp nettet her? Molo Det burde ikke være cat5e som begrenser hvertfall disse støtter jo 1Gbps. Med mindre de er kobla helt feil da. Angående 60Mbps mellom NAS og PC, er det overføringshatigheten med F. eks en fil? Lenke til kommentar
Molochtov Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Ja, en enkel fil ca 100Mb. Det er målt med Totusoft LAN speed test. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå