Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tanker rundt å være i et forhold.

Anbefalte innlegg

Dette innlegget er vel for det meste å lufte mine egne tanker rundt det å være i et forhold.

Har vel alltid trodd at jeg skulle finne meg en jente, kanskje en unge eller to å med det få meg en familie.

Men nå, slik ting er i livet mitt. Så kan jeg ikke se for meg det lengre, jeg har lyst på det jeg nevnte men det virker for mye styr med det.

Kan vel si at jeg egentlig aldri har vært i et seriøst og langvarig forhold. Men ut ifra egne erfaringer så virker det å ha en kjæreste for mye herk, drama og slutt på frihet. Kanskje jeg har bare vært litt uheldig med de få jentene jeg har vært med, men det har vært så mye krangling og som jeg sa, drama...

Jeg har bodd nå for meg selv i 6 mnd og det har vært herlig, kan gjøre hva jeg vil og spise hva jeg vil.

Ser for meg skulle jeg finne meg en jente så måtte jeg ha forandre på meg for å få henne til å ikke våkne med et aggressivt utrykk.

Selv om jeg er klar for å forandre meg for den rette jenten. Men som jeg sa før, så virker det så mye herk.

Det jeg føler er liksom positvt med å være i et fast forhold må vel være sexen, å ha en jente man elsker og en som er der når du trenger en å snakke med.

Men på andre siden av mynten så er det mye krangling (som jeg hater) og slike ting.

Jeg ser veldig mye bra med å være i et forhold men den stunden jeg bodde med en som kun var en venninne av meg så var det så utrolig mye krangling om alle mulighe småting. Det psyket vel meg helt ned med å innta et forhold med noen. Vanskelig å forklare.

Noen som har litt like syn på det jeg har prøvd å forklare i dette innlegget.

Eller bare noen råd eller lignenede.

(Beklager skriveleif og gramafeil)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo klart at krangling hører til i et forhold, det har vi alle opplevd. Men, sålenge det ikke blir for mye krangler over unødvendige ting, så skal det ikke være noe problem. Har man god nok kommunikasjon så skal det ikke være så mye krangling. Jeg syns kommunikasjon er en veldig viktig faktor i et forhold. De fleste krangler kommer jo grunnet misforståelse, så ;)

Du har nok vært litt uheldig med de forholdene du har vært i, hittil. Hvis du syns alt virker som et 'herk'. Det er klart, et forhold handler jo om å gi og ta, å det såklart i lik mengde. Noen jenter har det med å overdramatisere.. -> Nevner igjen; Kommunikasjon er viktig! :p

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig enig med deg TS, akkurat slik er mine inntrykk også.

Så jeg har nå vært singel i tre og et halvt år, og har ingen planer om å endre på det. Det er et bevisst valg, for å unngå en hverdag fylt med krangling og vonde ord. Det gode veier ikke opp for det vonde i et forhold, etter min mening.. :)

Lenke til kommentar

Sammenligner man singel-tilværelsen med dårlige forhold, såklart singel-tilværelsen stikker av med seier´n da. Sier segselv det.

...men hva er poenget?

Det er da ingen grunn til å forbli singel for evig og alltid? Så sant man ikke er kronisk tiltrukket av møkkafolk altså.

Lenke til kommentar

Lev singel og nyt gledene som følger. Om du får lyst til å være i et forhold, eller møter en utrolig person så kommer det vel av seg selv.

Flørting for eksempel er tross alt noe helt fantastisk som er veldig bittert å gi opp i et forhold, og det er derfor mange som ikke klarer å gi det helt opp (spesielt i en yngre alder).

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

Det er jo klart at krangling hører til i et forhold, det har vi alle opplevd. Men, sålenge det ikke blir for mye krangler over unødvendige ting, så skal det ikke være noe problem. Har man god nok kommunikasjon så skal det ikke være så mye krangling. Jeg syns kommunikasjon er en veldig viktig faktor i et forhold. De fleste krangler kommer jo grunnet misforståelse, så ;)

Du har nok vært litt uheldig med de forholdene du har vært i, hittil. Hvis du syns alt virker som et 'herk'. Det er klart, et forhold handler jo om å gi og ta, å det såklart i lik mengde. Noen jenter har det med å overdramatisere.. -> Nevner igjen; Kommunikasjon er viktig! :p

Ja, har funnet ut det også, men er bare litt dårlig med å gi ord til de tankene og meningene jeg har.

Som sikkert har vært årsaken i noen av kranglene.

Sammenligner man singel-tilværelsen med dårlige forhold, såklart singel-tilværelsen stikker av med seier´n da. Sier segselv det.

...men hva er poenget?

Ja, du har vel et godt poeng der.

Hva jeg ville med tråden er jeg forsatt ikke helt sikker på, eller var vel mest bare for å lufte mine egne tanker og få en tilbakemelding.

Lenke til kommentar

...men hva er poenget?

Det er da ingen grunn til å forbli singel for evig og alltid? Så sant man ikke er kronisk tiltrukket av møkkafolk altså.

Hvis man kun har erfaring med dårlige forhold, så savner man ikke noe man ikke vet hva er. :) Så poenget blir vel at det er liten vits i å utsette seg for risikoen, det er jo uansett ikke noe tap når man aldri har opplevd såkalte bra forhold.

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

Hvis man kun har erfaring med dårlige forhold, så savner man ikke noe man ikke vet hva er. :) Så poenget blir vel at det er liten vits i å utsette seg for risikoen, det er jo uansett ikke noe tap når man aldri har opplevd såkalte bra forhold.

Haha..

At man kun har erfaring med dårlige forhold er ikke ensbetydende med at det neste også vil bli dårlig. Ikke verdt å utsette seg for risikoen? Vel, deg om det.

Å ikke ha opplevd et bra forhold er et tap, selv om man kun har opplevd dårlige forhold (eller ingen forhold for den saks skyld), uansett hvordan man vrir og vender på det, selv om det sikkert er mer behagelig å tro noe annet.

Lenke til kommentar

Haha..

At man kun har erfaring med dårlige forhold er ikke ensbetydende med at det neste også vil bli dårlig. Ikke verdt å utsette seg for risikoen? Vel, deg om det.

Å ikke ha opplevd et bra forhold er et tap, selv om man kun har opplevd dårlige forhold (eller ingen forhold for den saks skyld), uansett hvordan man vrir og vender på det, selv om det sikkert er mer behagelig å tro noe annet.

Mulig det er et tap, men jeg aner jo ikke hva jeg går glipp av. :) Så da blir det heller ikke et savn.

Noen velger å aldri få barn i løpet av livet, noen velger å leve single. Er vel ikke så ille det? Plager jo ingen andre med det. :)

Jeg postet her bare for å fortelle TS at det finnes absolutt flere som tenker som han, eller rettere sagt, har hatt tanken en stund og tatt et valg utfra det.

Lenke til kommentar

...men hva er poenget?

Det høres ut som du tar det som en selvfølge at et godt forhold absolutt er bedre enn å være singel.

For å stille det samme spørsmålet, hva er poenget med å være i et forhold resten av livet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres ut som du tar det som en selvfølge at et godt forhold absolutt er bedre enn å være singel.

Er det ikke det da? Jeg har ihvertfall til gode å høre om noen som har droppet ut av et godt forhold til fordel for å være singel.

1. Godt forhold.

2. Singel.

3. Dårlig forhold.

(Pallplassering :p ).

Unntak finnes jo selvfølgelig, i alt, men nå er vel dette en generell diskusjon, og da ser jeg ikke helt poenget med å komme rekende med unntakene.

For å stille det samme spørsmålet, hva er poenget med å være i et forhold resten av livet?

Nå var det jo ikke det spørsmålet jeg stilte da, men som i, hva er poenget med å ta med tidligere dårlige forhold i beregninga over om man skal droppe det neste potensielle forholdet eller ikke.

Selv om jeg har smakt noen vonde appelsiner i min tid, så lar jeg da ikke det påvirke om jeg skal spise epler eller ikke. =)

Lenke til kommentar

Ingen som tvinger noen til å være i forhold (eller det er i det minste ulovlig å gjøre det i Norge og mange andre land). Personlig synes jeg heller folk kan unngå forhold enn å gå inn i noe som de virkelig ikke er sikre på, for så å reprodusere seg før de finner ut at det ikke gikk likevel (ikke for å si noe imot skilsmisser o.l., er noen i en situasjon hvor de ikke ser en annen mulighet, så får det bare bli slik). Faktisk så synes jeg det er positivt at det finnes de som aktivt går inn for å være barnløse.

Det som er sikkert er at det å være i forhold krever mer av deg enn det å være singel. Det krever også en forhandlingsevne og en evne til å sette seg inn i andres meninger og forstå hvorfor de innehar dem. Men er det et godt forhold så får du tilbake mer enn du setter inn.

Anbefaller for øvrig ikke en holdning eller en forventning om at du skal forandre deg selv alene. Kanskje du må kunne tilpasse deg i noen tilfeller, men det må gjelde for begge parter. Et forhold hvor en part blir overkjørt vil ikke være et godt forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...