steinrawr Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hei. Jeg plages veldig med dugg, kondens og fukt i bilen min. Dette er EKSTREMT irriterende da jeg må kjøre varmeapparatet på fullt i 15min for å få det vekk av rutene. Ser jo ingen verdens ting... Har prøvd å legge og bytte ut aviser i dørken på bilen for å bli kvitt dette. Men nei. Har også hatt Defa stående på i tillegg til varmeapparat med åpne vinduer for å få ut fuktig luft... Tips? Lenke til kommentar
cullam Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hei. Jeg plages veldig med dugg, kondens og fukt i bilen min. Dette er EKSTREMT irriterende da jeg må kjøre varmeapparatet på fullt i 15min for å få det vekk av rutene. Ser jo ingen verdens ting... Har prøvd å legge og bytte ut aviser i dørken på bilen for å bli kvitt dette. Men nei. Har også hatt Defa stående på i tillegg til varmeapparat med åpne vinduer for å få ut fuktig luft... Tips? http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Batpleie/Fuktsluker/ Jeg hadde sammme problem i min bil, skaffet meg en slik som jeg har linket til, oh etter 3-4 dager var problemet borte, bare bytt pose i den etter behov. Knallprodukt! Lenke til kommentar
cullam Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) *dobbeltpost fjerna* Endret 31. januar 2011 av cullam Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) bytt kupe filter du mener luftfilter? Eller er det noe eget for AC-anlegget? Endret 4. februar 2011 av EMiRo Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Det sitter ofte ett eget luftfilter for kupen, dette må byttes jevnlig. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Bytt kupèfilter som nevnt. Ikke prøv å "banke ut" eller skulle kupèfilteret, men bytt det. Disse filtrene er mer enn bare et støvfilter og tar opp partikler som ikke er synlig på filteret. Et nytt filter tillater mer luftgjennomstrømning, og dermed mer sirkulasjon av luft. Sjekk at det ikke ligger vann på gulvet i bilen. Om nødvendig plukk opp mattene i bilen og legg dem i bagasjerommet i en periode, og ta frem matta for førerplassen når bilen skal kjøres. Dette vil gjøre at vann fra undersiden vil trekke opp og forsvinne. Sørg for at aircondition alltid er påslått. Den vil ikke aktiveres i minusgrader, men den vil sørge for å holde interiøret tørt når den brukes. Pga den ikke aktiveres i minusgrader er det ekstra viktig at den blir brukt kontinuerlig når det er plussgrader. At aircondition bruker betydelig drivstoff forøvrig en myte fra gammel tid, bare så det er sagt. Endret 4. februar 2011 av gxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå