Beite Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hei folkens. Jeg har kjøpt meg en flott ny maskin. Når jeg instalerte windows fikk jeg valg om å instalere windows på min ssd eller 3,5" hardsik. Jeg valgte ssden. Når jeg kom inn i windows så viser bare ssd hardisken. Den andre er ikke til å spore opp noe sted. Har instalert alt av hovedkort drivere osv. har ett Asus 1155 deluxe hovedkort og hardisken som jeg ikke finner er en : Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms Har koblet samsungen og cd-rommen i di lyseblå sata slottene. Og ssden i den lyse grå. Har ikke så mye peiling på data, så hjelp fra dere hadde vært kjempegreier. Mvh. Lars Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Kan du spesifisere hovedkortet nøyere. Det finnes en haug med 1155 sokkel. Kan være du har koblet i feil SATA kontakt. Er det ikke flere blå? Lenke til kommentar
Beite Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 ASUS P8P67 Deluxe, Socket-115 Er hovedkortet jeg har... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Du må opprette en partisjon og formatere den på den andre disken. Tatt utgangspunkt i at du har windows 7: Høyreklikk på datamaskin --> Behandle --> Lagring --> Diskbehandling (usikker på hva som nøyaktig står, jeg kjører engelsk windows). Da vil du sansyneligvis få spørsmål om å initisiere en harddisk, noe du vil gjøre. Etterpå høyreklikker du på det som representerer disken og oppretter en partisjon, som du så formaterer som NTFS (hurtigformater). Endret 31. januar 2011 av JKJK 1 Lenke til kommentar
Beite Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Du må opprette en partisjon og formatere den på den andre disken. Tatt utgangspunkt i at du har windows 7: Høyreklikk på datamaskin --> Behandle --> Lagring --> Diskbehandling (usikker på hva som nøyaktig står, jeg kjører engelsk windows). Da vil du sansyneligvis få spørsmål om å initisiere en harddisk, noe du vil gjøre. Etterpå høyreklikker du på det som representerer disken og oppretter en partisjon, som du så formaterer som NTFS (hurtigformater). Jeg finner hardisken på device manager... Men ikke på my computer! SSD disken viser som er min system disk. Og jeg finner ingen plass jeg kan formatere samsung discen. Blir gal av dette her Lenke til kommentar
laurell Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Formater SATA disken din innpå device manager til NTFS, der velger du og navn på disken din. (feks D:) Høgreklikk på den eller noe.. lenge siden jeg gjorde det siste, men det skal være ganske basic. Etter det skal du finne den innpå "Min datamaskin" Lenke til kommentar
Beite Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Det er ingen slike alternativ... Når jeg tar egenskaper på samsung disken så er det ingen format alternativer... Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 STEP 1: STEP 2: STEP 3: Nå bør du se disken og kunne aktivere/formatere den ... Lenke til kommentar
laurell Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 og, om fargen på disken der er svart, betyr det at den IKKE er partisjonert enda. Høgreklikk -> ny partisjon. Lenke til kommentar
Beite Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Dette var andre boller! Tusen takk for hjelpen! Nå er det bare å plukke opp håret fra gulvet og håpe på at det gror fast igjen. Alle tiders! Nå er det instalasjon av flightsimulator! Ha en fin kveld videre og beklager bryderiet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå