Bjarnemann Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hei. Har hørt at det å jogge uten å få i seg nok næring teoretisk sett kan føre til muskeltap. Jeg driver med morrajogging, og det er fort gjort at det blir på tom mage. Vurderer å starte dagen med et glass frokostjuice med to rå egg oppi før jeg starter å jogge. Vet at for å få fullt utbytte av proteinene i egget bør det varmes opp først. Det har jeg hverken tid eller ork til om morran, og hardkokt egg liker jeg ikke. Det jeg lurer på er om det er noen vits. I mitt hode er det rask energi, samt en grei dose med proteiner av god kvalitet. Sikkert dumt å komme hit med noe som er så enkelt å teste ut selv, men jeg gidder ikke tylle i meg noe så ekkelt hver bidige morra om det ikke er noen vits. Hva tror dere? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hva med protein/karbo-shake før du løper ut om morgenen? Selv løper og løfter jeg om morgenen før jeg spiser, men jeg spiser med en gang jeg er ferdig. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Egg er IKKE lett omsettelige i kroppen hvis de er rå. Proteinkjedene er så lange at før egget er fordøyd er det på tur ut av kroppen. Det å trene på tom mage gjør ingenting. Sjekk http://www.leangains.com/ for mere info om temaet Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Føde før morrajogging? Topic kan være misledende. Skjønt, ingenting er som en liten fødsel før man hiver på seg joggeskoene om morgenen. 2 Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Skjønte ikke topic. haha, en banan eller yoghurt gjør susen, så spiser du ordentlig etterpå. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Okei, ser at topic var litt villedende. Gikk vel litt fort i svingene Så det dere sier er at jeg egentlig ikke trenger å spise, og om jeg skal, så er det like greit med en banan? Føler meg ofte ganske tom om morran, så litt rask energi kan vel være greit og ha? Og når man først er i gang, så er det greit med proteiner og? Skjønner jeg er helt på jordet her, men alle er ihvertfall enige om at juice og egg ideen min er dum? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Nå er det nå en gang slik at den energien du bruker i dag kommer av inntaket du hadde i går så det å måtte spise om morgenen er absolutt ikke en nødvendighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå