Nilsen Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Prolimatech leverer solide varer. Les mer Lenke til kommentar
EditeD Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 ENDELIG EN TEST AV DENNE KJØLEREN!!| <3 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) I konklusjonen gis det dobbelt trekk for at den leveres uten vifter?Hva med å ha med trekk for mangel på AMD støtte? Gjerne ikke, dersom dette går klart frem.Bruker dere kjølepasta?Isåfall, gjør dere testene flere ganger for å være sikker på at den ikke ble påført feil?Havnet på en side som foreslo at Artic 5 ikke lenger er det ultimate:http://www.xoticpc.com/msi-gt680r008us-msi-gaming-laptop-pre-order-p-3001.html?wconfigure=yes--> IC Diamond Thermal Compound - http://www.innovationcooling.com/På hjemmesiden der er det mye snadder:- Pressure and Contact Testing- Application Instructionsosv.Men det hadde vært bra å fått norske guider på emnet, laget av "uavhengige aktører", les: hw.no!Jeg etterlyser tester av flere ting:- kjølepasta- tredjeparts kjøleløsninger for GPU- Thermalright Archon Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Megahalems er en veldig god kjøler. Dog spør jeg meg om hvor mye sånn ekstra kobber egentlig hjelper over den gamle varianten, jeg tipper det hjelper lite. AtW Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Megahalems er en veldig god kjøler. Dog spør jeg meg om hvor mye sånn ekstra kobber egentlig hjelper over den gamle varianten, jeg tipper det hjelper lite. AtW Da tippet du riktig, ifølge benchmarkreviews så er faktisk super mega dårligere. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Stort minus synes jeg er at den kommer uten vifter og uten støtte for AMD. fy fy.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) I konklusjonen gis det dobbelt trekk for at den leveres uten vifter? Hva med å ha med trekk for mangel på AMD støtte? Gjerne ikke, dersom dette går klart frem. Hei! Rettet nå, poengene du trekker frem er de som egentlig skulle fremmes. Bruker dere kjølepasta? Isåfall, gjør dere testene flere ganger for å være sikker på at den ikke ble påført feil? Havnet på en side som foreslo at Artic 5 ikke lenger er det ultimate: http://www.xoticpc.c...?wconfigure=yes --> IC Diamond Thermal Compound - http://www.innovationcooling.com/ På hjemmesiden der er det mye snadder: - Pressure and Contact Testing - Application Instructions osv. Men det hadde vært bra å fått norske guider på emnet, laget av "uavhengige aktører", les: hw.no! Vi bruker naturlig nok termisk pasta, Ceramique har vært vår faste tilhenger i mange år.. Vi har kjørt en test "relativt" nylig på termisk pasta, og også vi konkluderte med den "diamant"-baserte var det beste produktet. Planen er å kjøre en ny slik test utover mot sommeren. http://www.hardware....er_kaaret/67451 Se gjerne også den alternative testen vi kjørte: http://www.hardware....ennomgaa/71296/ Jeg etterlyser tester av flere ting: - kjølepasta - tredjeparts kjøleløsninger for GPU - Thermalright Archon En oppdatert test av termisk pasta er som nevnt på to-do-listen. Tredjepartskjølere for GPU er noe vi lenge har hatt lyst til å teste mer av, men aldri fått tid til. Jeg noterer det ned, sammen med Archon-ønsket. Endret 1. februar 2011 av Nilsen Lenke til kommentar
genesis Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Der var testen jeg burde ha funnet igår! =)Takk for info! Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
siindre Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Dere må teste Sctyhe Ninja 3! Har en slik og er vanvittig fornøyd med temperaturene, og til prislappen under 400kr er det et ganske ekstremt produkt jeg tviler noen kan konkurrere spesielt med. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ser at jeg fremdeles skal være dritfornøyd med min ULTRA120 Extreme Copper Lenke til kommentar
RaggSokk3n Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Ser ut som en kopi av TR Ultra 120 og yter "overaskende" nok ganske likt. Om man først skal til med en slik type kjøler er det for å slenge på en valgfri (som regel lavlytt)vifte på den - og sammen med det naturlige valget (Noctua) prises denne identisk som CM V10 som garantert vil gruse det meste(har hatt problemer med for lav temperatur med V10 faktisk ) Termal Right sin True Copper sammen med en zalman vifte vil gi en bedre og kjøligere løsning til mindre pris enn "Super Mega" alene så fremt man ikke skal riste så mye på kabinettet sitt(vekt på 2kg) Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Synes det er et pluss at den ikke levers med vifter jeg, da alt for mange CPU kjølere leveres med elendige og bråkete vifter. Til denne kan man kjøpe akkurat de viftene man vil. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Dere må teste Sctyhe Ninja 3! Har en slik og er vanvittig fornøyd med temperaturene, og til prislappen under 400kr er det et ganske ekstremt produkt jeg tviler noen kan konkurrere spesielt med. Ninja er en bra kjøler det, slått av endel av de beste, men bra. AtW Ser ut som en kopi av TR Ultra 120 og yter "overaskende" nok ganske likt. Om man først skal til med en slik type kjøler er det for å slenge på en valgfri (som regel lavlytt)vifte på den - og sammen med det naturlige valget (Noctua) prises denne identisk som CM V10 som garantert vil gruse det meste(har hatt problemer med for lav temperatur med V10 faktisk ) Termal Right sin True Copper sammen med en zalman vifte vil gi en bedre og kjøligere løsning til mindre pris enn "Super Mega" alene så fremt man ikke skal riste så mye på kabinettet sitt(vekt på 2kg) Så vidt jeg husker så har megahalems gjort det bedre enn TRUE når det kommer til kjøling. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå