America Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Som vanlig er jeg kjempesent ute, og er totaltforvirret rundt dette med privatistordningen, så jeg fyrer løs med noen spørsmål og ber til Gud om at noen kan hjelpe meg og svare på noe av det her : 1. Når fristen er 1.februar for oppmelding og betaling, vil det si at fristen er i dag kl. 00, eller i morgen før datoen slår 02.februar? 2. Hva er greia med disse leselistene som man skal levere 1.april? Hvis jeg skal ta opp igjen S1-matte, så trenger jeg vel da ikke det? 3. Er kompetansemål det samme som læreplan? 4. Når jeg melder meg opp som privatist, hvilken skole vil da eksamen bli avholdt på? Den jeg gikk på før og som ligger nærmest meg? Er det deres gjeldende bok i mitt privatistfag som blir den jeg skal jobbe med? 5. Er det ikke mulig å ta opp igjen P1-matte? Er så mye forvirrende info om dette faget på nett. Om jeg må ta P2, blir da hele P1-faget på vitnemålet mitt byttet ut med det nye? 6. Er det mulig å ta P1/P2 samtidig som S2? 7. Hvordan blir vitnemålet mitt om jeg får forbedret to mattekarakterer f. eks? Vil jeg få utdelt et nytt et av min gamle vgs, eller hvordan fungerer dette? 8. Vil jeg få tilstrekkelig informasjon fra privatweb om eksamensdato og gjennomføring, eller må jeg ringe skolen for å få mer info rundt dette? Har jo hatt eksamener der før, så vet jo litt om hvordan det funker. Sikkert mange idiotspørsmål her, men administrasjonen på min gamle vgs består av tre-fire 70-år gamle damer, som er både aggresive og totalt kunnskapsløse, og jeg er totalt desperat etter litt informasjon Endret 31. januar 2011 av America Lenke til kommentar
operg Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 1. Når fristen er 1.februar for oppmelding og betaling, vil det si at fristen er i dag kl. 00, eller i morgen før datoen slår 02.februar? Har du sett etter nøye om dette ikke står et sted på PrivatistWeb? Vil du være på den sikre siden melder du deg opp før 24:00 i dag uansett. 3. Er kompetansemål det samme som læreplan? Går man etter udir.no er kompetansemålene en del av læreplanen. Se f.eks. http://www.udir.no/grep/Lareplan/?laereplanid=171745 4. Når jeg melder meg opp som privatist, hvilken skole vil da eksamen bli avholdt på? Den jeg gikk på før og som ligger nærmest meg? Er det deres gjeldende bok i mitt privatistfag som blir den jeg skal jobbe med? Det får du vite når du nærmer deg eksamensdatoen. Valgte du ikke hvilken kommune du helst ville ha eksamenen i da du meldte deg opp? Ofte gjennomføres ikke eksamen på en skole i det hele tatt; jeg hadde for eksempel en privatisteksamen ved et Odd Fellow-senter. Når det gjelder bok er eksamenene og dermed pensumet det samme uansett hvor du tar eksamen, og dermed kan du velge hvilken bok du vil. 7. Hvordan blir vitnemålet mitt om jeg får forbedret to mattekarakterer f. eks? Vil jeg få utdelt et nytt et av min gamle vgs, eller hvordan fungerer dette? Det er den gamle skolen din som utsteder nytt vitnemål. Det er mulig at du må ta kontakt med skolen for å få byttet de nye og de gamle karakterene (jeg måtte gjøre dette). 8. Vil jeg få tilstrekkelig informasjon fra privatweb om eksamensdato og gjennomføring, eller må jeg ringe skolen for å få mer info rundt dette? Har jo hatt eksamener der før, så vet jo litt om hvordan det funker. Du vil få mail/brev fra PrivatistWeb. Lenke til kommentar
America Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Tusen hjertelig takk for svar, operg! Jeg har da blitt litt klokere på dette systemet, og jeg har fått meldt meg opp i to fag: S1-matte og økonomistyring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå