GoldenHymn90 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg har ingen kunnskaper om koding men lager selv websider med software som genererer koden. Må si jeg er svært imponert over at du har laget dette med notepad. Men er det bare stylesheeten du har laget i notepad? Eller administrerer du hele siden med å kode manuelt??? Jeg administrerer alt manuelt i Notepad. Har nettopp begynt å bruke Notepad++ og synes det er mye bedre. Men takk for positive ord @Hugol: ser ut som vi har identiske navn, ja Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Sålenge du har valideringsfeil, bør du ikke være overrasket over at nettisden ser forskjellig ut i forskjellige nettlesere. Ja selv om valideringsfeilene tilsynelatene ikke er hvor feilen ligger. Men om du synes det er best at nettsiden har 20 feil, så får du ha lykke til. Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Sålenge du har valideringsfeil, bør du ikke være overrasket over at nettisden ser forskjellig ut i forskjellige nettlesere. Ja selv om valideringsfeilene tilsynelatene ikke er hvor feilen ligger. Men om du synes det er best at nettsiden har 20 feil, så får du ha lykke til. Jeg skjønner at du blir oppgitt når jeg «overser» de feilene, men tingen er at ingen av feilene er min feil. Jeg mener, alle feilene jeg har nå er pga. av diverse JavaScript som jeg har på siden min, f.eks. reklamebannere og Facebook-comments. Det er koder som jeg har fått, og derfor kopiert og limt inn. Jeg kan midlertidig ingen programmering, og siden Facebook/TradeDouble har bedt meg kopiere den koden de ga meg og lime inn på web-siden min, så vil jeg ikke fikle med dem. Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Vet noen hvordan det er med websider og store forbokstaver i mappenavn? Jeg har brukt store forbokstaver på alle mappene mine, men jeg ser ingen andre websider har brukt det. Burde jeg forandre på det snarest? Lenke til kommentar
agm Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Når du jobber med webutvikling, og programmering generelt, kan det fort bli kluss i forhold til store/små bokstaver i filnavn og kataloger. Generell praksis på nettsider er å holde seg til små bokstaver, men det er neppe kritisk. Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Når du jobber med webutvikling, og programmering generelt, kan det fort bli kluss i forhold til store/små bokstaver i filnavn og kataloger. Generell praksis på nettsider er å holde seg til små bokstaver, men det er neppe kritisk. Ah, ok, tusen takk for svar Har allerede gjort om alle filnavn til bare små bokstaver. Tok meg flere timer Men jeg har enda et par spørsmål å stille, hvis noen vil prøve å svare på dem. 1. Såkalte «tagger»/nøkkelord som f.eks. mange profesjonelle sider har, hvordan gjør jeg det? Slike nøkkelord du finner under artiklene som fører deg til en side hvor alle artiklene med det ordet blir listet opp. Jeg har tidligere hatt slike nøkkelord ved å lage mange forskjellige HTML-filer, men det ble fort litt slitsomt. 2. Og så har jeg gjort om siden min til PHP-filer. Grunnen er at jeg ville ha head, footer, menu o.l. i PHP, slik at det ble lettere for meg å endre på de delene. Men etter at jeg gjorde det har Google enda ikke oppdatert siden min. Jeg har forresten implementert en søkelinje, og den funker fint. Men Google finner bare de gamle HTML-filene som for lengst er fjernet fra serveren. Er det noen som vet hvor lang tid det tar før resultatene blir oppdaterte? 3. Fordi jeg har brukt en PHP til å ha et banner, «Siste ti saker», «Anbefalte saker» og Facebook-gruppe på høyresiden, har det oppstått problemer på sider for høyden ikke er så stor. Som f.eks. under «Guider», «Blogg» (som for øvrig får en større heigth senere) og «Om oss». Er det lureste for meg derfor å gå inn på om_oss-filen og så fjerne den PHP-linken, og heller bytte ut med ren HTML slik at jeg f.eks. bare lar banneret og Facebook-gruppen stå igjen. Problemet er at høyresiden er lengre enn selve innholdet på de nevnte sidene. 4. Sist, men ikke minst – Internet Explorer. Som jeg har skjønt det støtter ikke IE8 CSS3. Siden min ser derfor ikke ut på IE, noe som har resultert til at jeg har lagd enn egen CSS-fil egnet for IE. Finnes det en bedre måte å gjøre det på? Jeg blir takknemlig for absolutt alle svar. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 2. Og så har jeg gjort om siden min til PHP-filer. Grunnen er at jeg ville ha head, footer, menu o.l. i PHP, slik at det ble lettere for meg å endre på de delene. Men etter at jeg gjorde det har Google enda ikke oppdatert siden min. Jeg har forresten implementert en søkelinje, og den funker fint. Men Google finner bare de gamle HTML-filene som for lengst er fjernet fra serveren. Er det noen som vet hvor lang tid det tar før resultatene blir oppdaterte? Du må sørge for at google pinger siden din. ww.google.com/webmasters/tools/ping?sitemap=<site map url> Lenke til kommentar
Benleo Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg har ingen kunnskaper om koding men lager selv websider med software som genererer koden. Må si jeg er svært imponert over at du har laget dette med notepad. Men er det bare stylesheeten du har laget i notepad? Eller administrerer du hele siden med å kode manuelt??? Hæ? Woaw, har du lagd hele nettstedet i notepad! Da er du sykt flink! Nettsiden din ruler! Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg har ingen kunnskaper om koding men lager selv websider med software som genererer koden. Må si jeg er svært imponert over at du har laget dette med notepad. Men er det bare stylesheeten du har laget i notepad? Eller administrerer du hele siden med å kode manuelt??? Hæ? Woaw, har du lagd hele nettstedet i notepad! Da er du sykt flink! Nettsiden din ruler! Hvis svaret var ment til meg, så kan jeg ikke annet enn å si tusen takk for motivasjonen og støtten! Det er slike kommentarer som gjør at det virkelig er motiverende å sette seg ned for å skrive artikler til nettsiden. Selv om jeg har det travelt med skole og eksamen for tiden, prøver jeg så godt jeg kan å oppdatere siden Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Imponerende! Ville faktisk lese videre og scrollet gjennom alle nyhetene dine Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Imponerende! Ville faktisk lese videre og scrollet gjennom alle nyhetene dine Tusen takk for det! Veldig motiverende å høre Nettopp fullført 24 timers eksamen i webdesign, så det var en liten lettelse å legge fra seg HTML- og CSS-koden nå Endret 24. februar 2011 av Bullet in the Head Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Gratulerer! Vurderer sterkt å studere webdesign selv når jeg er ferdig på vgs. Har hatt to betalte oppdrag, men begge sidene er basert på wordpress, så jeg har ikke all verdens erfaring med kode. Jeg begynner å forstå det grunnleggende ihvertfall! EDIT: Tidenes skrivefeiler Endret 24. februar 2011 av vetle666 Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Gratulerer! Vurderer sterkt å studere webdesign selv når jeg er ferdig på vgs. Har hatt to betalte oppdrag, men begge sidene er basert på wordpress, så jeg har ikke all verdens erfaring med kode. Jeg begynner å forstå det grunnleggende ihvertfall! EDIT: Tidenes skrivefeiler Jeg studerer medieproduksjon på Gjøvik, jeg Vi har webdesign i bare et semester, men det tok meg ei uke lesing og praktisering før jeg skjønte mye av det. Hvis du har hode for slike ting generelt, vil det heller ikke ta den lange tiden for deg Det er bare å stå på, så kommer det seg nok veldig fort. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Wow. Fantastisk! Dette kan fort bli én av de sidene jeg må sjekke hver dag. Flott og oversiktlig side. Mye bedre enn Dagbladet og sånt ja! Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Wow. Fantastisk! Dette kan fort bli én av de sidene jeg må sjekke hver dag. Flott og oversiktlig side. Mye bedre enn Dagbladet og sånt ja! Tusen takk for komplimentet! Er fantastisk motiverende å høre slikt! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg studerer medieproduksjon på Gjøvik, jeg Nå vil jeg ikke bevege meg for langt vekk fra trådens emne, men da hadde vi samme eksamen i går. Ble du fornøyd med resultatet? Lenke til kommentar
Benleo Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Mange possitive tilbakemeldinger du får Denne siden er jo allerede en suksess! Kan jeg spørre deg om hvor mange ukentlige lessere du har? Lenke til kommentar
Cxz Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Veldig bra nettsted! En ryddig og strukturert design, og mange interessante artikler. Har lagt siden til som favoritt. Endret 25. februar 2011 av Rotteh Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg studerer medieproduksjon på Gjøvik, jeg Nå vil jeg ikke bevege meg for langt vekk fra trådens emne, men da hadde vi samme eksamen i går. Ble du fornøyd med resultatet? Vet ikke om jeg ble fornøyd eller ei, men ble i hvert fall fornøyd med utseendet. Alle HTML-dokumentene passerte valideringen, men da jeg satte på strict fikk jeg opp mange feil. Satt så lenge foran skjermen i går at jeg gadd ikke rette på dem, så leverte kl. 23 i går kveld. Enn med deg? Mange possitive tilbakemeldinger du får Denne siden er jo allerede en suksess! Kan jeg spørre deg om hvor mange ukentlige lessere du har? Ukentlige visninger ligger rundt 10 000, men antall lesere vet jeg ikke. Var en uke jeg oppnådde 20 000 visninger, men gjennomsnittet har ligget på 10 000 visninger ukentlig. Veldig bra nettsted! En ryddig og strukturert design, og mange interessante artikler. Har lagt siden til som favoritt. Tusen takk for en slik positiv kommentar. Når du selv har stått bak siden, og det kommer slike tilbakemeldinger, skal jeg si deg det varmer godt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå