GoldenHymn90 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Vet ikke hvilken versjon Runar bruker, men her er ihvertfall bilde fra Safari4/Win7 nå: Det ser vel slik det er ment å være. For min del, så har Chrome, Firefox, Opera og Safari vist sidene slik jeg vil (på W7), men IE derimot, den kan ikke vise skyggeeffekter og avrundede hjørner. Er det noen mulighet på å få IE til å støtte det? Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Trykket på saken om Egypt og kom inn på en artikkel om høytalere :s Ellers likte jeg designet, veldig smooth. Edit: angående egypt, hvis jeg trykker på bilde kommer jeg inn på saken, hvis jeg trykket på overskrifter kommer jeg inn på høytalerene. Endret 2. februar 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
agm Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) ...men IE derimot, den kan ikke vise skyggeeffekter og avrundede hjørner. Er det noen mulighet på å få IE til å støtte det? Begge de effektene er CSS3. IE9 vil nok støtte dette, men alle tidligere IE-versjoner støtter ikke (eller veldig lite) CSS3. Men du kan prøve denne metoden og se om du får det til å funke: IE CSS3 htc Endret 2. februar 2011 av agm Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Trykket på saken om Egypt og kom inn på en artikkel om høytalere :s Ellers likte jeg designet, veldig smooth. Edit: angående egypt, hvis jeg trykker på bilde kommer jeg inn på saken, hvis jeg trykket på overskrifter kommer jeg inn på høytalerene. Takk, for motiverende tilbakemelding. Linken er forresten fikset. @agm: Takk for informasjonen. Får håpe neste IE håndtere CSS bedre enn nåværende. Det er litt synd, mtp. hvor stor markedsandel IE har. 2 Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) * slettet * (tror Facebook social plug in-problemet løste seg) Endret 3. februar 2011 av Bullet in the Head Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg kom over et annet problem nå. For jeg har skrevet såpass mange artikler at jeg ønsker å lage flere artikkelsider hvor hver inneholder 15 artikler. Jeg har strukturen klar, og «Eldre», «Nyere»-knappene klare. De har jeg laget ved å ha en border rundt <ul> <li>, altså en unummerert liste. Problemet mitt er at jeg ikke kan få knappene til å spres. De sitter inntil hverandre, og jeg vil helst ha litt luft mellom knappene. Hvordan klarer jeg det? Har prøvd mange forskjellige metoder med margin og padding, men ingen funker skikkelig. Lenke til kommentar
ThomasKJ Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Synes siden så veldig bra ut. Eneste som jeg ikke likte var at reklamen du har på begge sidene fra Apple strekker seg inn på siden. Slik at teksten på flere av sidene ikke vises. Bruker Mac og Safari, begge er nyeste versjon. Legger ved bilde slik at du kan se problemet. Prøv å få reklamen helt ut på siden, slik at det ikke blir et forstyrrende element. Endret 4. februar 2011 av ThomasKJ Lenke til kommentar
laurell Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hvorfor facebook kommentering? Det er ikke alle som har det, og noen vil nok gjerne kommentere under et nick. Ikke mange artikler som dere har skrevet selv, storsett bare tatt nyheter fra andre sider. Blir det mer fra dere? Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Hvorfor facebook kommentering? Det er ikke alle som har det, og noen vil nok gjerne kommentere under et nick. Ikke mange artikler som dere har skrevet selv, storsett bare tatt nyheter fra andre sider. Blir det mer fra dere? Jeg synes Facebook-kommentering er ganske genialt, så jeg har gått for det. Hadde vært kjekt å kunne php og laget min egen kommentarboks, men hittil har jeg bare lært (X)HTML/CSS. Kjøpte ei bok som het «Learning Web Design» som omhandler (XHTML)/CSS for to uker siden, og siden da har jeg klart å lage min nettavis. Hmm, nei, dessverre, per dags dato er det bare formidling som gjelder. Selvfølgelig skriver jeg med egne ord og oppgir kilder. Jeg går på skole og har dessverre ikke tid til å drive med full journalistikk. Derfor er det mye formidling av andre teknosider, men artiklene under «Blogg» og «Guider» er selvskrevne. Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Synes siden så veldig bra ut. Eneste som jeg ikke likte var at reklamen du har på begge sidene fra Apple strekker seg inn på siden. Slik at teksten på flere av sidene ikke vises. Bruker Mac og Safari, begge er nyeste versjon. Legger ved bilde slik at du kan se problemet. Prøv å få reklamen helt ut på siden, slik at det ikke blir et forstyrrende element. Hei, og takk for tilbakemelding. Etter mye fikling med reklamene du påpekte, bestemte jeg meg for å fjerne dem. Hvordan er websiden på Macen din nå? Jeg har midlertidig bare pc, så jeg får ikke testet nettsiden min på Mac, så hadde vært interessant å høre om hvordan nettsiden ser ut på andre plattformer også. Lenke til kommentar
ThomasKJ Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Siden din ser nå kjempe bra ut med Safari og Mac. Ble bedre når du fikk fjerne reklamen slik at all teksten ble synlig. Siden har allerede blitt lagt til under favoritter hos meg. Synes siden var svært oversiktlig, artiklene var ryddige, bildene var av god kvalitet, noe som jeg setter stor pris på når jeg surfer rundt. Håper bare at dere ikke ender opp som feks itavisen, synes den siden er helt forferdelig. Reklame uansett hvor trykker. Kan ikke lese en artikkel der uten å få masse jobbtilbud osv som dekker halve artikkelen. Men uansett, ønsker deg/dere masse lykketil! Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Siden din ser nå kjempe bra ut med Safari og Mac. Ble bedre når du fikk fjerne reklamen slik at all teksten ble synlig. Siden har allerede blitt lagt til under favoritter hos meg. Synes siden var svært oversiktlig, artiklene var ryddige, bildene var av god kvalitet, noe som jeg setter stor pris på når jeg surfer rundt. Håper bare at dere ikke ender opp som feks itavisen, synes den siden er helt forferdelig. Reklame uansett hvor trykker. Kan ikke lese en artikkel der uten å få masse jobbtilbud osv som dekker halve artikkelen. Men uansett, ønsker deg/dere masse lykketil! Tusen takk for motiverende ord. Er slike kommentarer som gjør det motiverende å sette seg ned og skrive artikler. Jeg er selv en person som leser masse it-aviser, og har alltid latt meg irritere over at de fleste sidene ikke har en ryddig struktur. Det var tanken bak nettavisen jeg startet. Jeg hadde som formål å ha en IT-side hvor ting kommer godt frem, og at alt er lett tilgjengelig. Har også fokusert på masse rom, struktur og presise artikler. Endret 4. februar 2011 av Bullet in the Head Lenke til kommentar
agm Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Bra innstilling, det. Kan virke som de fleste sider i dag er mer opptatt av reklameinntekter enn faktisk å drive sin egen side. Men siden du ikke har tid til å være fulltids journalist, som er forståelig nok, kan det være en idé å skrive en og annen lengre artikkel innimellom? Hva med å sette seg et mål om å skrive 1 lengre artikkel i uken? Det er generelt vanskelig å få besøkende til å returnere til siden din, men om du publiserer gode artikler f.eks. hver mandag, vil det være større sjanse for at folk faktisk husker på siden - og besøker den (minst) hver mandag. Får henge meg på ThomasKJ og ønske lykke til! Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Som agm sier, så har du valideringsfeil, og det har du fortsatt. http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.teknoweb.no%2F Valideringsfeil er en vanlig årsak til at nettsiden vises forskjellig i forskjellige nettlesere. Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Som agm sier, så har du valideringsfeil, og det har du fortsatt. http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.teknoweb.no%2F Valideringsfeil er en vanlig årsak til at nettsiden vises forskjellig i forskjellige nettlesere. Takk, har fikset på det nå. Men det var bare én feil som var forårsaket meg. Resten var det de bannerne som stod for, og jeg vil egentlig ikke begynne å fikle med dem (kan ikke programmering). Men tusen takk for tilbakemelding Endret 5. februar 2011 av Bullet in the Head Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Du har fikset det nå?? 14 Errors, 6 warning(s) Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Ansvarlig redaktør, webmaster, webdesigner: Phuong Nguyen Snakker vi Phuong Nguyen? En legende innen musikk. Lil Goldfish Endret 5. februar 2011 av Hugol Lenke til kommentar
josommer Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg har ingen kunnskaper om koding men lager selv websider med software som genererer koden. Må si jeg er svært imponert over at du har laget dette med notepad. Men er det bare stylesheeten du har laget i notepad? Eller administrerer du hele siden med å kode manuelt??? Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Du har fikset det nå?? 14 Errors, 6 warning(s) Ja. De 14 errorene er alle fra bannerne mine, og de vil jeg - som sagt - ikke fikle med Kul nettside Takk for slike positive tilbakemeldinger. Det motiverer virkelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå