Gå til innhold

Bevis for at jødene står bak "multikulturen" i Norge.


pk2010

Anbefalte innlegg

denne må du nok forklare litt bedre. tyskland okkuperte norge i knappe 5 år. nordmennene har "okkupert" lapland i århundreder. helt klart større kulturell drift mellom nordmenn og samer enn med tyskerne.

 

Hva har Tyskland med saken å gjøre? Nordmenns avstamning er overveiende germansk, som helhet er vi faktisk mer germanske enn tyskerne.

Det er en vanlig misoppfatning at "vikingene" er et eget folkeslag, saken er at "viking" bare var et navn på folk som dro ut og plyndret (å dra i viking). Vikingene var flere ulike nord-germanske stammer som levde på den skandinaviske halvøy. Vi deler røtter med f.eks. de kontinentale germanske stammene som f.eks. tyskere og nederlendere til en stor grad stammer fra. Dette gjelder både våre språk som alle er germanske, og våre forfedres kulturer, som hadde veldig mye til felles.

F.eks. Odin er ikke en eksklusiv skandinavisk gud, men en gud som ble delt av alle de germanske folkene (under navn som Wotan og Woden). Det samme gjelder mange av de andre gudene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med så mye assimililerte samer i Oslo, nord-skandinavia osv. (hvor ble de av i Trøndelag f.eks.) så er nok innslaget betydelig.

 

Som sagt, så er germansk influens i samene mye mer betydelig enn samisk influens i nordmennene. En av grunnene til dette er at vi har vært langt mer tallrike.

 

denne må du nok forklare litt bedre. tyskland okkuperte norge i knappe 5 år. nordmennene har "okkupert" lapland i århundreder. helt klart større kulturell drift mellom nordmenn og samer enn med tyskerne.

Er det så vanskelig å forstå hva han mener?

 

Germansk influens har ikke noe med at tyskerne var her i 5 år, men at vi opprinnelig stammer fra nord-tyskland (langt tilbake i tid)

 

Når det gjelder samer så har de stort sett "formert seg" innen sin egen kultur. Er vel også slik at de i sin tid hadde en annen "reiserute" inn til Norge lengre nord, via Sibir/Russland, Finland

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wyrd er vedlig rase bevist så når han sier germansk mener han et fiktiv folkeslag som alle kom fra germania inkludert nordmenn

 

Takk for at du er på dette forumet og deler din fantastiske humor med oss alle, Gunfreak! :thumbup:

Om germanerne er fiksjon, så er romerne, grekerne, kelterne, slaverne og finnene også fiksjon. LOL!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Germanerne er vel strengt talt ikke fiktive. Det er navnet man bruker på folkeslaget som levde i Nord-Tyskland og Sør-Skandinavia blant annet, altså det folkeslaget folk i disse landområdene i hovedsak stammer fra ...

 

Men likevel, denne tråden er morsom lesing. Mer fantasi ute og går her enn det det er i hele Star Wars. :p

 

Den er fiktiv i hvordan Wyrd bruker den, ja det fantest en folke gruppe germanere og det finnest germanske spåk gruppen, men Wyrd bruker det mer i Nazi sammenheng.

Lenke til kommentar

Si hva du vil. Jeg skiller lett tyskere fra nordmenn, så vel som nederlendere fra tyskere. I alle fall de erketypiske fenotypene. Går du langt nok tilbake er nok de aller fleste europeere mer eller mindre germansk. Jeg synes du bare snakker sludder og vås, wyrd.

 

Ja, visse fenotyper er vanligere i Norge enn i Tyskland, f.eks. den antropologiske typen Trønder.

For å lese mer om de vanligste nord-europeiske antropologiske typene, så sjekk ut THE NORDISH GALLERY.

F.eks. den alpinoide typen er dessverre ikke med på denne siden, men den gir et greit overblikk.

 

Og nei, jeg snakker ikke sludder og vås, men du har åpenbart ikke peiling på emnet. Dette her er et av mine hovedinteresseområder.

 

Alle europeere blir ikke germanere når du går lengre tilbake i tid - det er tydelig at du surrer litt med begrepene her.

Derimot kan de fleste europeere spore mange linjer tilbake til den indo-europeiske ekspansjonen inn i Europa, men indo-europeerne delte seg etterhvert inn i flere ulike kultur- og stamme-kretser, deriblant den keltiske, den slaviske og den germanske (som nordmenns forfedre tilhører) for å nevne noen av dem.

 

Håper dette gjorde det litt klarere.

Endret av Wyrd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den er fiktiv i hvordan Wyrd bruker den, ja det fantest en folke gruppe germanere og det finnest germanske spåk gruppen, men Wyrd bruker det mer i Nazi sammenheng.

 

Haha, du er så gøyal, Gunfreak! :love:

 

Jeg bruker ikke begrepet germansk i en fiktiv betydning, og heller ikke i en nasjonalsosialistisk sammenheng.

Jeg snakker ikke om en germansk rase, men om en germansk kulturkrets og stammeinndeling som vi nordmenn var en del av.

Vi tilhører jo den europoide rasen akkurat som alle andre etniske europeere, og selv om noen av undertypene er mye vanligere blant germanerne enn hos de andre europeiske meta-etnisitetene, så er det likevel ikke noe særlig som skiller oss rasemessig fra finner, vest-slavere eller keltere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Germanerne er vel strengt talt ikke fiktive. Det er navnet man bruker på folkeslaget som levde i Nord-Tyskland og Sør-Skandinavia blant annet, altså det folkeslaget folk i disse landområdene i hovedsak stammer fra ...

 

Men likevel, denne tråden er morsom lesing. Mer fantasi ute og går her enn det det er i hele Star Wars. :p

 

Den er fiktiv i hvordan Wyrd bruker den, ja det fantest en folke gruppe germanere og det finnest germanske spåk gruppen, men Wyrd bruker det mer i Nazi sammenheng.

Hele tema for tråden er rasistisk oppgulp. At jødene liksom som skulle "stå bak multikulturen" i Norge er selvsagt bare vås.

 

Faktum er at folk til alle tider har forflyttet seg (dvs. utvandret) til andre steder i håp om å skaffe seg en bedre tilværelse.

 

Feks. utvandret hele 800.000 nordmenn fra fattigdom og nød, til Amerika. (hele 780.000 i tidsrommet 1865-1930)

 

http://web.hist.uib.no/delfag/olauge/utvandringfraNorge.htm

http://home.online.no/~toneem/jens/emigrant.htm

 

Forskjellen fra den gang, er at det ikke finnes mer "ubebodd land" å befolke, som Amerika, Australia, og ymse kolonier, men behovet/ønsket på verdensbasis for nødstillte forsvinner jo ikke av den grunn.

 

Denne tråden/tema er utspekulert fordi den forsøker å dra både innvandrere OG jøder ned i søla.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er forkastelig å forhellige "rase" på denne måten. Nesten litt tryst å se hvor sykelig tvangsbefattet noen er med å bevise sitt opphav, ikke minst for seg selv. Det hele bunner jo selvfølgelig i mindreverdighets komplekser og ren frustrasjon for hva enn det måtte være, det du mislykkes i.

 

Synd at folk ikke lærer av historien og heller vil fortsette veien ned i det grumsete lille hullet som "overmenneske" og alt det der.

Slutt å forhekse deg selv. Arrogante og selvopptatte typer er de svakeste mennesker som finnes!

Lenke til kommentar

Jeg synes det er forkastelig å forhellige "rase" på denne måten. Nesten litt tryst å se hvor sykelig tvangsbefattet noen er med å bevise sitt opphav, ikke minst for seg selv. Det hele bunner jo selvfølgelig i mindreverdighets komplekser og ren frustrasjon for hva enn det måtte være, det du mislykkes i.

 

Synd at folk ikke lærer av historien og heller vil fortsette veien ned i det grumsete lille hullet som "overmenneske" og alt det der.

Slutt å forhekse deg selv. Arrogante og selvopptatte typer er de svakeste mennesker som finnes!

 

Så søtt. Du drar "mindreverdighetskompleks"-kortet fordi jeg anerkjenner hvor jeg kommer fra, ikke sant? Har en amerikansk indianer "mindreverdighetskompleks" om han er stolt av å være indianer?

Jeg syns synd på slike nordmenn som deg, Balthier. Du skjønner det at, ikke alle ser seg selv kun som et individ adskilt fra sine forfedre, sin historie og sitt folk. Uten dem ville vi aldri ha vært her nå idag, og jeg hedrer dem.

Hill Norden, hill ætten!

 

o.pngodinsleipnir2.gifo.png

 

Forresten... Hvor i heite hule har jeg sagt at jeg er et "overmenneske"??

Endret av Wyrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er forskjell på å erkjenne hvor vi kom fra en gang i tiden vs å nærmest dyrke det som noe guddommelig.

 

Det båndet som binder deg sammen med dine forfedre er hellig.

Et folks videre eksistens er tusen ganger viktigere enn mitt liv som individ. Jeg ønsker at Norden også i fremtiden skal være viet mitt folk og vår folkelige arv. Om jeg måtte ofre mitt personlige liv for å forhindre at mine etterkommeres vilkår ble forverret, så ville jeg gjort det.

Det er nok dette som er hovedforskjellene mellom meg og dere hedonistiske "individualister".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er forskjell på å erkjenne hvor vi kom fra en gang i tiden vs å nærmest dyrke det som noe guddommelig.

 

Det båndet som binder deg sammen med dine forfedre er hellig.

Et folks videre eksistens er tusen ganger viktigere enn mitt liv som individ. Jeg ønsker at Norden også i fremtiden skal være viet mitt folk og vår folkelige arv. Om jeg måtte ofre mitt personlige liv for å forhindre at mine etterkommeres vilkår ble forverret, så ville jeg gjort det.

Det er nok dette som er hovedforskjellene mellom meg og dere hedonistiske "individualister".

 

... det er dette su påstår er forskjellen. Det kan godt være det ikke er sant.

 

Når det er sagt: akkurat hva er det dere søker å bevare, som multikulturen utfordrer?

Lenke til kommentar

... det er dette su påstår er forskjellen. Det kan godt være det ikke er sant.

 

Det jeg sa om meg selv kan jeg garantere deg er sant. Om du har det på samme måten kan vel bare du vite.

 

Når det er sagt: akkurat hva er det dere søker å bevare, som multikulturen utfordrer?

 

Enkelt: et Skandinavia som i det store og hele er for etniske nordboere og samer. En liten, sivilisert gruppe gjester nå og da ville vi ikke hatt noe imot, men jeg tror ikke på fortsettelsen av fremmedetnisk innvandring og videreutviklingen av et "multikulturelt" Skandinavia.

Jeg støtter etnopluralisme med nasjonalstater hvis hovedoppgave er å sikre den etniske gruppens videre frihet, selvbestemmelse og liv.

Et individ dør alltid før eller siden, men de nordiske folk slik vi kjenner dem, og slik de har vært i årtusener, kan fortsatt eksistere i lange, lange tider.

Lenke til kommentar

Med så mye assimililerte samer i Oslo, nord-skandinavia osv. (hvor ble de av i Trøndelag f.eks.) så er nok innslaget betydelig.

 

Som sagt, så er germansk influens i samene mye mer betydelig enn samisk influens i nordmennene. En av grunnene til dette er at vi har vært langt mer tallrike.

 

denne må du nok forklare litt bedre. tyskland okkuperte norge i knappe 5 år. nordmennene har "okkupert" lapland i århundreder. helt klart større kulturell drift mellom nordmenn og samer enn med tyskerne.

Er det så vanskelig å forstå hva han mener?

 

Germansk influens har ikke noe med at tyskerne var her i 5 år, men at vi opprinnelig stammer fra nord-tyskland (langt tilbake i tid)

 

Når det gjelder samer så har de stort sett "formert seg" innen sin egen kultur. Er vel også slik at de i sin tid hadde en annen "reiserute" inn til Norge lengre nord, via Sibir/Russland, Finland

Samer har "strengt tatt" ikke bare formert seg innefor "sin kultur". Mange er assimilerte og kaller seg i dag nordmenn. Oslo er største samiske by f.eks. I tillegg kommer kvenske innslag i store deler av Norge. Deter f.eks. bakgrunnen for navnet "Finnskogen".

Lenke til kommentar

Germanerne er vel strengt talt ikke fiktive. Det er navnet man bruker på folkeslaget som levde i Nord-Tyskland og Sør-Skandinavia blant annet, altså det folkeslaget folk i disse landområdene i hovedsak stammer fra ...

 

Men likevel, denne tråden er morsom lesing. Mer fantasi ute og går her enn det det er i hele Star Wars. :p

 

Den er fiktiv i hvordan Wyrd bruker den, ja det fantest en folke gruppe germanere og det finnest germanske spåk gruppen, men Wyrd bruker det mer i Nazi sammenheng.

 

Neppe tvil om Wyrd sine nazistiske sympatier.

Lenke til kommentar

Neppe tvil om Wyrd sine nazistiske sympatier.

 

Heh, du vet ikke så mye om politikk, gjør du? "Nazisme" er en slæng for nasjonalsosialisme, om du ikke visste det fra før.

Jeg har flere grunner til ikke å være nasjonalsosialist, hvorav de to viktigste, og mest fundamentale er:

 


  •  
  • Jeg er ikke sosialist.
     
  • Staten er for autoritær.

 

Dette når man tar i betraktning de viktige aspektene av dette politiske systemet.

 

Men du bare MÅ plassere alle som ikke er multikulturalist-globalister og som ikke lukker øynene for rasevariasjoner i den nynazistiske boksen, ikke sant?

 

LOL

Endret av Wyrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

... det er dette su påstår er forskjellen. Det kan godt være det ikke er sant.

 

Det jeg sa om meg selv kan jeg garantere deg er sant. Om du har det på samme måten kan vel bare du vite.

 

Når det er sagt: akkurat hva er det dere søker å bevare, som multikulturen utfordrer?

 

Enkelt: et Skandinavia som i det store og hele er for etniske nordboere og samer. En liten, sivilisert gruppe gjester nå og da ville vi ikke hatt noe imot, men jeg tror ikke på fortsettelsen av fremmedetnisk innvandring og videreutviklingen av et "multikulturelt" Skandinavia.

Jeg støtter etnopluralisme med nasjonalstater hvis hovedoppgave er å sikre den etniske gruppens videre frihet, selvbestemmelse og liv.

Et individ dør alltid før eller siden, men de nordiske folk slik vi kjenner dem, og slik de har vært i årtusener, kan fortsatt eksistere i lange, lange tider.

 

Javel. Jeg er imidlertid i tvil om hva vi forsøker å bevare. Det er liksom bare abstrakt snakk om et folkeslag, ikke noe om hva dette folkeslaget er for noe.

 

Bundaden og fårikål?

Lenke til kommentar

Neppe tvil om Wyrd sine nazistiske sympatier.

 

Heh, du vet ikke så mye om politikk, gjør du? "Nazisme" er en slæng for nasjonalsosialisme, om du ikke visste det fra før.

Jeg har flere grunner til ikke å være nasjonalsosialist, hvorav de to viktigste, og mest fundamentale er:

 


  •  
  • Jeg er ikke sosialist.
     
  • Staten er for autoritær.

 

Dette når man tar i betraktning de viktige aspektene av dette politiske systemet.

 

Men du bare MÅ plassere alle som ikke er multikulturalist-globalister og som ikke lukker øynene for rasevariasjoner i den nynazistiske boksen, ikke sant?

 

LOL

 

 

Nazismen er ikke politik den er idiologisk, det er en rasistisk og facistisk idologi.

Lenke til kommentar

Javel. Jeg er imidlertid i tvil om hva vi forsøker å bevare. Det er liksom bare abstrakt snakk om et folkeslag, ikke noe om hva dette folkeslaget er for noe.

 

Du vet hvilket folk jeg snakker om. Du er selv en del av det; jeg kan være uenig med mye av det du sier, men du er fortsatt en bror grunnet det metagenetiske båndet som binder oss sammen med felles forfedre, som har kjempet for det samme landet og gått igjennom den samme historien!

Dette er hva vi ønsker å bevare. Vi vet ikke hvor heldige vi har vært som har hatt muligheten til å leve i egne, relativt etnisk homogene nasjonalstater som har gjort det mulig for oss å styre vårt folks egen skjebne. Nå styrer vi den skjebnen rett i graven, i og med at våre nasjoner blir mer og mer oppsplittet av den multikulturalistiske/globalistiske ideologien hvor ingen av disse tingene lenger skal spille noen rolle.

Jeg vegrer meg for å støtte en utvikling som kan føre til at mitt folk blir drevet inn i en minoritetsstilling i sine forfedres land.

Om noe slikt skal forhindres, må det forebygges mens det enda kan forebygges.

 

Nazismen er ikke politik den er idiologisk, det er en rasistisk og facistisk idologi.

 

Nasjonalsosialismen er like mye politikk som sosialdemokratismen eller noen annen politisk ideologi. Politikk og ideologi er uansett tett sammenvevd.

Problemet, min kjære kommunist, er dog at jeg er hverken "nazist" eller "fascist".

 

Jeg er Völkisch nasjonalist, men statssystemet i fascismen er ikke noe som appellerer til meg.

Endret av Wyrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...