Gå til innhold

Pinnacle 14 Reverse fryser bilde

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har et problem med Pinnacle når jeg reverser et klipp, jeg bruker å ta ut der noen f.eks faller og reverser - normal klipp- reverser - normal klipp - reverser hvis dere skjønner? altså annen hver, så det ser ut som personen detter også kommer han opp igjen ..og blir ganske morro, og har gjort dette før, men da brukte jeg skolens kamera .. og alt funket fjell

men nå fryser den første "frame"'n seg! og det blir normal klipp - STILL BILDE? - Normal klipp - STILL BILDE? osv ... og jeg skjønner ikke hvorfor!, den fryser seg, men jeg fant ut etter å ha tatt reverse på et helt langt klipp, at det er bare de første 4-5 sekundene som fryser seg!! også blir resten av de X sekundene normal reverse ? og jeg bruker som sakt bare å ta å klippe ut f.eks 1 sekund av et klipp og reverser det,men det blir helt fryst?

noen som har noen ideer hvorfor? eller hva jeg skal gjør?

OG en ting til

Jeg filmet med Canon 550D i 1280x720 50i

og ja Pinnacle 14 hvis du ikke fikk det med deg.

Endret av Luxis4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å gi tips uten å sitte med problemstillingen, så dette blir bare gjetninger;

1# PC'n din er for svak til å takle oppløsning og framerate + at det er Interlaced video (forstår jeg riktig at du filmer 50(fps) bilder i sekundet Interlaced?)

2# Mange klage på at Pinnacle har en tendens til å henge seg, spesielt på "vanskelige" kombinasjoner av opptaks formater og effekter.

3# Flere redigerings program kombinert med for svak PC har problemer med .Mov filer, prøv å konverter klippene til et format Pinnacle anbefaler med et av disse gratis programmene før du starter redigeringen; http://www.squared5.com/ http://videoconverter.hamstersoft.com/

4# Det vil lønne seg å render ut hvert klipp i 50fps progressivt før du starter redigeringen. Kanskje lurt å gjøre det før #3. Det må du teste selv.

5# Hvis du filmer i 50fps og redigerer på en normal timeline, 24fps(23.97), 25fps eller 30fps(29.97) blir 50fps sakte film.

Hvis det ikke er det du er ute etter så burde du alltid ha som basis å filme i 24,25 eller 30fps.

Da har du muligheten til å filme i sakte film ved f.eks. å filme i 60fps (59.94) og redigere på en 24fps timeline hvor alt som skal ha normal hastighet er filmet med 24fps.

Det er ganske bortkastet å filme i 50fps hvis det ikke for en spesiell effekt.

De aller fleste PC vil heller ikke klare å spille av 50fps som normalhastighet fra en 50fps timeline.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...