Kjell75 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Det jeg lurer på er om noen har noe erfaring med dette objektivet http://www.fotovideo.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=105268&WebSiteMapNodeID=1000001 Har leita litt rundt om men ikke funnet noe! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Et objektiv med innebygget stabilisering til Pentax Jeg tror nok at Pentax sin egen kit-zoom er like god optisk; men ikke like lyssterk. Men ettersom Sigmaen ikke er f/2.8 hele veien, så ser jeg ikke vitsen. Endret 31. januar 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 He he det e ikke første gang jeg ser det på tredjeparts objektiv til Pentax! Nja jo er igrunn enig, men det er fremdeles litt mere lys sterkt..... Lurte mere sånn på det optiske! Sitter å ska ha meg en normal zoom innenfor rimelighetens grenser! Og da gjerne så lys sterk som mulig! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Da foreslår jeg Tamron 17-50mm f/2.8 - litt dyrere, men klart mye mer trivelig. Lenke til kommentar
se# Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) He he det e ikke første gang jeg ser det på tredjeparts objektiv til Pentax! Nja jo er igrunn enig, men det er fremdeles litt mere lys sterkt..... Lurte mere sånn på det optiske! Sitter å ska ha meg en normal zoom innenfor rimelighetens grenser! Og da gjerne så lys sterk som mulig! Du får bare en halv blender i forhold til normalzoomen til Pentax, og litt kortere zoomområde. Sigma har en som er F2.8 gjennom hele zoomorådet, skal du første kjøpe noe annet enn Pentax sin virker det som et bedre alternativ. Edit: Eller Tamronen som Tomsi42 nevnte Endret 31. januar 2011 av se# Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Ville klart gått for Tamronen, tenker jeg. Den har litt støyende autofokus, men er klart skarpeste du får for pengene. Et minus er mangel på bildestabilisering, men har du det i kamerahuset, så er jo som nevnt over ikke det noen mangel.. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Hmm valgets kval... Var igrunn de to, Sigma 2.8 og Tamron 2.8 som det sto i mellom! Blir nok en av de to! Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Her har du en tråd om de 2 objektivene, men for Canon. Regner med at det skulle bli det samme... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1282958 Lenke til kommentar
Asahi Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg hadde helst gått for en 16-45mm F4 hvis du klarer å få labbene i en. Den banker alt som heter Tamron ihvertfall (bortsett fra på F2.8, naturligvis) :!: Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Jeg hadde helst gått for en 16-45mm F4 hvis du klarer å få labbene i en. Den banker alt som heter Tamron ihvertfall (bortsett fra på F2.8, naturligvis) Hvordan fungerer den som 90mm macro Endret 3. februar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Asahi Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg hadde helst gått for en 16-45mm F4 hvis du klarer å få labbene i en. Den banker alt som heter Tamron ihvertfall (bortsett fra på F2.8, naturligvis) Hvordan fungerer den som 90mm macro Hehe, ja der har jeg igjen for en upresis påstand. La oss si at jeg liker den bedre enn 17-50mm'ene ihvertfall. (men det er bare min personlige mening) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå