Gå til innhold

Sigma 18-50mm - noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

He he det e ikke første gang jeg ser det på tredjeparts objektiv til Pentax! Nja jo er igrunn enig, men det er fremdeles litt mere lys sterkt..... Lurte mere sånn på det optiske! Sitter å ska ha meg en normal zoom innenfor rimelighetens grenser! Og da gjerne så lys sterk som mulig!

Lenke til kommentar

He he det e ikke første gang jeg ser det på tredjeparts objektiv til Pentax! Nja jo er igrunn enig, men det er fremdeles litt mere lys sterkt..... Lurte mere sånn på det optiske! Sitter å ska ha meg en normal zoom innenfor rimelighetens grenser! Og da gjerne så lys sterk som mulig!

Du får bare en halv blender i forhold til normalzoomen til Pentax, og litt kortere zoomområde. Sigma har en som er F2.8 gjennom hele zoomorådet, skal du første kjøpe noe annet enn Pentax sin virker det som et bedre alternativ.

Edit: Eller Tamronen som Tomsi42 nevnte

Endret av se#
Lenke til kommentar

Jeg hadde helst gått for en 16-45mm F4 hvis du klarer å få labbene i en. Den banker alt som heter Tamron ihvertfall (bortsett fra på F2.8, naturligvis) laugh.gif

Hvordan fungerer den som 90mm macro :whistle:

Hehe, ja der har jeg igjen for en upresis påstand. ;)

La oss si at jeg liker den bedre enn 17-50mm'ene ihvertfall. (men det er bare min personlige mening)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...