fiskebollebiff Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Noen som faktisk er jøder her? hvordan ville dere likt om noen kalte dere jøde? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Noen som faktisk er jøder her? hvordan ville dere likt om noen kalte dere jøde? Snedig holdning da? Jeg har sett i andre forumer innpå her at flere mennesker har har solgt sex; noe som gjør at skjellsordet "hore" burde kunne appliseres til dem. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg ble kalt jøde nå, jeg ble lei meg. 1 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 blitt veldig populært å kalle hverandre muslim i min vennekrets, selv om ingen er det. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Jeg er halvt jøde, og stolt av det (ikke religiøs) Endret 1. februar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 man er vel ikke jøde når man ikke praktiserer det ? Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Veldig vanlig her (sør, sør trøndelag og nord hedemark). Er ikke noen god grunn til det, men vi bruker det ofte i pengesammenhenger. F.eks om noen bruker lang tid på å betale tilbake gjeld, nekter å låne bort etc. Ikke noe negativt ment mot de som er jøder altså, men det har nå bare blitt slik. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 man er vel ikke jøde når man ikke praktiserer det ? Jeg har hørt at man er det. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Tviler sterkt på det ape i båt. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg er halvt jøde, og stolt av det (ikke religiøs) Halvt jøde og halvt apekatt? sorry, kunne ikke dy meg 2 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Er man (etnisk) halvt jøde så er man det uansett om man er religiøs eller ikke. Det er forskjell mellom etniske jøder og religiøse jøder. Faktisk er det to helt forskjelige ting, selvom det nesten alltid er tilfelle at en religiøs jøde er etnisk jøde. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ateist og jøde er mulig. Ateist og kristen er ikke mulig. Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Og når det gjlderå bruke jøde som skjellsord er det faktisk helt forferdelig. Hvis noen laget en grimase eller stakk ut ørene hørte jeg ofte "hahah, jæævla jøde, haha" når jeg var yngre.. Ateist og jøde er mulig. Ateist og kristen er ikke mulig. Nei, men "kristen" er ikke en etnisitet. Jøde er en etnisitet. Man kan være jøde og kristen, eller jøde og jødisk eller jøde og buddhist om man vil det. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jøder er det mest intelligente folkeslaget. Dyktige og produktive mennesker. Derfor hates jøder. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Bare av nyskjerrighet, -hvorfor er det slik at man bare er "halvt jøde" hvis far er jøde og mor f.eks. norsk, mens man er "hel jøde" motsatt vei? (når mor er jøde og far annen nasjonalitet) Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Noen som faktisk er jøder her? hvordan ville dere likt om noen kalte dere jøde? Jeg har en Jødisk venn, hun blir naturligvis ganske lei seg når Jøde blir brukt som skjellsord. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Bare av nyskjerrighet, -hvorfor er det slik at man bare er "halvt jøde" hvis far er jøde og mor f.eks. norsk, mens man er "hel jøde" motsatt vei? (når mor er jøde og far annen nasjonalitet) Fordi det i jødisk tradisjon er gjennom kvinnen slekten føres vidre. Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg er halvt jøde, og stolt av det (ikke religiøs) Dette luktet jeg fra første stund jeg så innleggene dine. Jøder er det mest intelligente folkeslaget. Dyktige og produktive mennesker. Derfor hates jøder. LOL 1 Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Vi sier: Jævla same! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå