sureup Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Hei, Jeg har nå en 32" CRT TV og har lyst til å bytte den ut mye pga jeg vil ha usb muligheter for å enklere kunne se film etc. Men hvordan blir en billig flatskjerm (max ca 4000kr og 40"+) på vanlige TV sendinger i forhold til en gammel CRT TV? Selvom det ikke er så høy oppløsning på CRT tven så synes jeg den viser både filmer og vanlig TV helt ok, selvom det er litt "blurry". Men jeg synes det "blurry" bildet er bedre å se på enn en del dårlige flatskjermer jeg har sett for et par år siden. Og spesielt siden jeg sitter 1-3 meter unna TVen, er det da vits å skaffe seg en flatskjerm? Hvis det er noe vits å bytte så har funnet denne på tilbud hos komplett: Toshiba 40" LCD-TV 40LV733N Er det noen andre gode alternativer til ca samme pris? (max ca 4000) Endret 31. januar 2011 av sureup Lenke til kommentar
dapre Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Godt spm! Tenker det samme jeg også. Lurer på om jeg blir skuffet eller overraksket over kvaliteten på flatskjerm kontro CRT. Crt er veldig tilgivende på dårlige signaler og SD kvalitet (ikke HD) Har sett et par flatskjermer på analog/dårlige signaler/sd signaler, og kvaliteten i bildet fremstår som helt forferdelig i forhold til samme program på crt skjerm. Har også lagt merke til pixelering og hakking - noe som ikke var et tema på CRT skjermer. Jeg har en plan om å kjøpe tre forskjellige tv'er i sammeprisklasse. Henholdvis en plasma, en ren LCD og en LCD med LED. Sette de opp på rekke i stuen og sjekke billedkvalitet. To av dem går så i retur. Problemet er bare å finne ut hvilket prisnivå man skal starte på.... Skal jeg være ærlig, tror jeg en HD-READY (DVD kvalitet) skjerm, 50 tommer til 6-7000,- ville passet meg utmerket...vi får se... Lenke til kommentar
darket Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) 40LV733 er en tv jeg ville holdt meg unna, tyder på dårlig byggekvalitet, dårlig lydopplevelse(både dritt og lav lyd), hakking i panoreringer, spesifikasjonsmessig akterutseilt av tver i bare 500-1000 kr mer opp i pris. legg mer penger i det... Endret 4. februar 2011 av darket Lenke til kommentar
sureup Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Takk, men jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe tv nå. CRT tven fungerer helt fint til det lille rommet her. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå