Gå til innhold

PS3 vs Xbox 360 (slim)


glennm95

Anbefalte innlegg

Det var jeg som nevnte det. Jeg må innrømme at jeg ikke har sjekket størrelsen på spesielt mange PS3-spill, men min erfaring harmonerer ikke med det du sier, dog det kan hende du har rett i at det er vanlig med såpass store spill på PS3. Uansett, er det som du sier flisespikkeri. Det viser både Final Fantasy XIII (mange disker på 360) og alle de store spillene som er multiplattform og som bare er på en disk på begge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greia er jo at Microsoft legger ut 360 som en High-def konsoll, da de rushet ut 360 et helt år før PS3 kom for å tjuvstarte konkurransen. På den tiden var hverken HD-DVD eller Bluray klart. DVD disk er IKKE high-def, det handler ikke bare om 1080p.

 

http://www.gamersmint.com/ps3-exclusives-which-truly-utilized-blu-ray-storage/

 

Jeg kjøpte Dead Space 2 på Xbox 360 fordi jeg ønsket meg plasma cutter replicaen fremfor Dead Space: Extraction (hvilket jeg kan kjøpe senere uansett), og irriterte meg grønn over at jeg måtte bytte disk midt i spillet. Ikke fordi det er noe problem EGENTLIG, men fordi det burde vært unødvendig og PS3-brukere slipper det.

Lenke til kommentar

Spilte relativt nylig gjennom Final Fantasy VIII på PS1. Måtte bytte disk tre ganger (spillet har fire disker), og må si at jeg ikke fatter at folk kan se på dette som et problem. Er det bedre å slippe å bytte? Ja. Betyr det egentlig noe som helst for spillet? Nei.

Lenke til kommentar

Men så bruker du et PS1 spill opp mot andre og dette PS1 spillet er ca 40-90 timer langt, jaja. Gamledagene var slikt med diskbytting, synes det er unødvendig i 2011 som det skjer på 360en i fleste tilfeller.

 

Ødelegger ikke gameplay nei, men for folk som liker ro og fred mens man gamer ja da kan det ødelegge. Simple as that ha begge konsollene eller som så jeg alle så slipper man høre skriking ;)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Gamledagene var slikt med diskbytting, synes det er unødvendig i 2011 som det skjer på 360en i fleste tilfeller.

Hah. I de fleste tilfeller? Hvor tar du det fra? Det fins 796 dvd-spill til Xbox 360, og så vidt jeg kan se fins det ikke flere enn 11 spill som bruker mer enn 1 disc. 6 av disse er JRPGs, og ekstradiscen i Halo 3 ODST er mer som en bonusdisc.

 

Jeg synes for øvrig at det er morsomt at folk legger så mye vekt på bluray når det fortsatt fins utviklere som har vansker med å utvikle spill til PS3. Det er da langt viktigere at konsollen har en utviklervennlig struktur. Selv Sony ser ut til å ha forstått dette, og PSP2/NGP har mottatt mye ros for at den er enkel å arbeide med.

Lenke til kommentar

Gamledagene var slikt med diskbytting, synes det er unødvendig i 2011 som det skjer på 360en i fleste tilfeller.

Hah. I de fleste tilfeller? Hvor tar du det fra? Det fins 796 dvd-spill til Xbox 360, og så vidt jeg kan se fins det ikke flere enn 11 spill som bruker mer enn 1 disc. 6 av disse er JRPGs, og ekstradiscen i Halo 3 ODST er mer som en bonusdisc.

 

Jeg synes for øvrig at det er morsomt at folk legger så mye vekt på bluray når det fortsatt fins utviklere som har vansker med å utvikle spill til PS3. Det er da langt viktigere at konsollen har en utviklervennlig struktur. Selv Sony ser ut til å ha forstått dette, og PSP2/NGP har mottatt mye ros for at den er enkel å arbeide med.

 

Hvorfor svarer du itoman seriøst? Han er en ekstrem PS3 fanboy og det vet du godt. Slutt å gå rundt grøten og gi den fanboyen noe som helst kredibilitet. Kall han det han er, en fanboy.

Lenke til kommentar

Selve DVD'en er ikke så gale, men kombinert med en 360 SKU uten HDD, så holder det tilbake endel multiplattform-titler. :(

 

Jaha? Slutt å spre løgner din toskete fanboy. De spillene som er bedre på 360 enn på PS3 er fortsatt bedre selv uten harddisk.

 

Ja, jeg vet du nå skal si at siden utviklere må lage spillene til å virke uten harddisk på 360 så hindrer dette PS3 utviklingen...

 

Vrøvl.

 

MS hadde harddisk som standard i Xbox og det lærte de var helt unødvendig, derfor ikke i 360. Ram f.eks er mye viktigere.

Endret av Artemia
Lenke til kommentar

Oh the irony.

 

 

Hehe, akkurat det samme som jeg tenkte når jeg leste innlegget.

 

Vrøvl.

 

MS hadde harddisk som standard i Xbox og det lærte de var helt unødvendig, derfor ikke i 360. Ram f.eks er mye viktigere.

 

@Artemia, king of 360 fanboys

Du forpester forumet som vanlig. Neste gang du skal komme med påstander som dette så legg med en link.

 

Nå skal jeg vise deg hvordan man kommer med en påstand:

 

Microsoft har aldri sagt at de lærte at HD er unødvendig. Grunnen er økonomisk, og var et vaskelig valg for Microsoft

http://kotaku.com/#!5051501/why-the-360-didnt-ship-with-a-hdd-and-why-the-ps3-did

 

 

Edit:

Er forsåvidt enig i at diskbytte ikke trenger å være negativt hvis det gjøres riktig. Spilte nettopp igjennom Metal gear solid 1 (gamecube) og det gjør da virkelig ingenting at man er nødt til å skifte DVD en gang midt i spillet.

 

Det som kan være irriterende er hvis du må bytte DVD hver gang du skal inn i et nytt område, og spillet er lagt opp til at du skal gå fram og tilbake flere ganger. 2-3 DVDer på GTA4 hadde ikke fungert. Tenke seg å skifte DVD hver gang du kjører over bruene.

Endret av IMonsen
Lenke til kommentar

Jeg synes for øvrig at det er morsomt at folk legger så mye vekt på bluray når det fortsatt fins utviklere som har vansker med å utvikle spill til PS3. Det er da langt viktigere at konsollen har en utviklervennlig struktur. Selv Sony ser ut til å ha forstått dette, og PSP2/NGP har mottatt mye ros for at den er enkel å arbeide med.

...og så vidt jeg har fått med meg er mye av roset pga. at det er mye likheter med PS3 på utviklings siden, som gjør det lett ta i bruk eksisterende erfaring og utviklingsverktøy. Problemet med PS3 når den kom var vel at det at det manglet kunnskap og verktøy for å utnytte den fullt ut, ikke at den var direkte dårlig designet.

 

Tar du f.eks. Valve, som deklarerte PS3en en "total katastrofe" og "for komplisert å utvikle for" for et par år siden, driver nå å skryter av kvaliteten på PS3-utviklingsavdelingen deres og har inngått en avtale med Sony om full Steam-integrasjon på PS3 versjonene av de framtidige spillene deres.

Lenke til kommentar

...og så vidt jeg har fått med meg er mye av roset pga. at det er mye likheter med PS3 på utviklings siden, som gjør det lett ta i bruk eksisterende erfaring og utviklingsverktøy.

Utdyp. Og kom gjerne med kilder.

 

Problemet med PS3 når den kom var vel at det at det manglet kunnskap og verktøy for å utnytte den fullt ut

Fordi Sony ikke tok hensyn til utviklerne da de designet konsollen. Microsoft ga ut en kraftig, men utviklervennlig konsoll i 2005. Hvorfor kunne ikke Sony gjøre det samme i 2006?

 

Her er hva Kaz Hirai hadde å si om saken i begynnelsen av 2009:

"We don't provide the 'easy to program for' console that [developers] want, because 'easy to program for' means that anybody will be able to take advantage of pretty much what the hardware can do, so then the question is what do you do for the rest of the nine-and-a-half years?" explained Hirai.

 

http://www.eurogamer.net/articles/hirai-were-the-official-industry-leader

 

Tar du f.eks. Valve, som deklarerte PS3en en "total katastrofe" og "for komplisert å utvikle for" for et par år siden, driver nå å skryter av kvaliteten på PS3-utviklingsavdelingen deres og har inngått en avtale med Sony om full Steam-integrasjon på PS3 versjonene av de framtidige spillene deres.

Det faktum at det har tok Valve fire år før de opprettet et PS3-team forteller mer enn nok om maskinvaren.

 

Steam-integrasjon har mer å gjøre med Playstation Network enn maskinvaren til PS3. Det er ingen hemmelighet at utviklerne har mer valgfrihet på PSN, men de har til gjengjeld færre krav enn de har på XBL. Det er blant annet derfor PSN-spill ikke har obligatoriske demoer.

 

Synd de ikke fortalte det til Bungie da. En 360 eiende kamerat av meg fikk seg nemlig en kjip overraskelse da han skulle spille Halo Reach online med broren sin.

Dette gjelder kun for co-op modusen, og ifølge Microsoft er det en bug/feil.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2010-09-15-ms-working-to-resolve-reach-co-op-issue

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sant at det er smak og behag, etter min smak har PS3 et litt bedre spillbibliotek. Jeg tok det med for at folk ikke skal tro at jeg skriver negative ting om PS3 bare fordi jeg hater PS3 eller noe. Jeg forsøker å skrive det slik det etter mitt inntrykk er. Og etter mitt inntrykk så har PS3 både problemer og fordeler. Som de fleste andre konsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...