Gå til innhold

Nikon 5000 ED vs Canon LS-9000f

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig å få låne en Nikon Coolscan 500 ED. Denne synes jeg leverer meget bra resultat, spesielt når en slår på ICE funksjonen. Det jeg lurer på, er om Canon's modell kan konkurrere med Nikons 5000? Har Canon LS-9000f ICE teknologi?

Er det noen som vet hvor rask den evt er ift Nikon 5000?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Fryktelig gammel tråd men...

Etter min mening kan ikke flatbed skannere konkurere med Nikon sine dedikerte negativ/positiv skannere.

Ulempen med Nikon skanere er at det tar tid, men resultatet blir jo også i en helt annen klasse enn flatbed

/Blouberg

Lenke til kommentar

Fryktelig gammel tråd men...

Etter min mening kan ikke flatbed skannere konkurere med Nikon sine dedikerte negativ/positiv skannere.

Ulempen med Nikon skanere er at det tar tid, men resultatet blir jo også i en helt annen klasse enn flatbed

/Blouberg

Takker for svar :-D Tilfeldigvis sjekket jeg i dag ifm med at jeg måtte logge inn for å poste et annet spørsmål.

Det du sier stemmer overens med hva jeg har lest andre steder etter min opprinnelige post. Det kjipe med Nikon scannerne er jo pris og tilgjengelighet. Det irriterer meg grenseløst..

Jeg har dog scannet nesten 4000 negativer, og det var på tide. Mange var skadet, men jeg ser at scanneren leverte kanon resultater, dårlige negativer til tross.

Nikon burde slengt ut en ny modell, sånn helt ut av det blå. Kunne passet meg godt, familien har mye liggende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...