Mr.Jokke Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hallo Jeg kom opp i mattematikk i prøve muntlig, og temaet jeg fikk utdelt var: ISEN SMELTER. Og jeg skal klare og lage mattematiske oppgaver utifra dette.. Og dettte er ikke spesielt lett, så hadde såtte veldig pris på om noen kunne hjelpe meg. Og om de er vanskelige er bare et stort pluss, for jeg kan ikke ha med lette oppgaver.. btw. går i 10 klasse så dere vet cirka hvilket nivå jeg ligger på.. og hadde vært veldig fint hvis noen kunne lage en oppgave med 2 ligninger og 2 ukjente som har med temaet og gjøre.. Takk for svar Lenke til kommentar
Mr.Jokke Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Trenger svar! Lenke til kommentar
Sink Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Isen smelter, letteste måtte vært å tatt ibruk litt fra termofysikken. Hvor mye energi som kreves for å varme opp is, smelte is, så varme opp vannet igjen. Pensumet ligger dog litt over ungdomskolen. Feks en halvkilo is som holder -15C skal varmes opp til kroppstempratur på 37C Har dere hatt om massetetthet? Hvorfor vannstanden ikke synker/stiger når en isbit i et glass smelter f.eks. Eller kanskje vise hvorfor vannstanden synker om du har et lodd oppå isbiten, og isen smelter. Kanskje jeg har dårlig fantasi, men det var en ganske vansklig oppgave uten en del grunnleggende kunnskap. Lenke til kommentar
Mr.Jokke Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Takk for hjelpen men fikk overtalt faglærer til å la meg bytte tema. Så hjelpen din var nok desverre til ingen nytte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå