Gå til innhold

hva bør en emergency survival pakke inneholde?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg vil lage meg en emergency survival pakke i tilfelle det blir krig, invasjon fra rommer eller noe annet kjipt.

 

hva bør den inneholde? hvor får jeg tak i det? bør det være i en militær veske, sekk eller bag?

 

til nå er jeg bare sikker på at minst en kniv hadde vært kjekt å ha. kanskje en slik flint pinne for å lage bål.

er det noen kjemikalier jeg kan ha bruk for? vann kan jo være kjekt å ha. hvordan bør det oppbevares om det kanskje blir liggende i pakken i flere år får det blir brukt? finnes det mat som kan ligge i mange år?

 

skytevåpen blir for vanskelig å få tak i, jeg får eventuelt vente til katastrofen inntreffer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veeel, hmm litt vanskelig å svare sånn helt generellt, men here goes.

 

Vann? nei glem det stillestående ubehandla vann blir fort dårlig, sats heller på rensetabeletter for vann, eller rensesett med kjemikalier (apoteket, tabeletter er å finne i NATO rasjoner om du har tilgang til disse)

Mat?.. Hermetikk, eller frysetørket mat, ala drytech har lang holdbarhet, av hermetikk vil jeg anbefale "turistproviant" dette er veldig likt hva som vi gamlinger hadde i forsvaret "RSP", jeg har spist rsp produsert i 1965 som smakte helt slik den skulle.

Ellers er ting som noen meter tau, en kniv, flintstål, plaster, tape, batterier, ledlykt og en 3-4 enkeltmannspakker, kondomer noe som er selvskrevet i en slik pakke.

Om du ser for deg å ha en del liggende klart som du kan putte i pakken når det trengs vil jeg anbefale deg å ha mandler eller peanøtter, sjokolade, rosiner liggende, slik at når det skulle trengs kan du bryte sjokoladen i biter, ha i en pose sammen med nøtter, rosiner, slik at du har en energibombe med deg, åsså kalt "komablanding"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

de to sistnevnte kan nok bli litt vanskelig å få tak i.

 

om jeg skal barrikadere meg hjemme, være i skogen eller samarbeide med noen er jeg ikke sikker på.

 

hvor får man tak i militær mat?

 

er det noen kniver dere kan anbefale at jeg skaffer?

Lenke til kommentar

Denne knvien er svært god. Andre ting som er lurt å ha liggende klart i sekken:

 

-Fiskesnøre

-Liten øks*

-Gode hansker (tenk arbeidshansker/militærhansker ikke polvotter), skjerf og lue.

-Solbriller, ja faktisk.

-Lommelykt og batterier

-Tennstikke

-Drikkeflaske

-Multiverktøy, leatherman eller lignende.

-Boksershorts og ullsokker.

-Førstehjelps pose med litt basics samt kuldekrem.

 

I tillegg kan det være greit å binde fast et par gode sko/støvler samt en pose med klær til sekken. Hvis ting går til helvete er det greit å ikke må lete opp de beste turbuksene dine mens zombiene banker på døra. Solbriller er greit å ha, tåpelig å bli spist pga at du myser eller blir snøblind. Skjerf og lue sier seg selv. Hansker er greit for å unngå småkutt som kan føre til infeksjon/betennelse. Mat o.l. har andre nevnt så det legger jeg meg ikke oppi.

 

*Til trær din gærning.

Lenke til kommentar

Død man på boks! Det er hermetisert nød rasjon som forsvaret har, husker jeg fant en boks i skapet engang fra når pappa var i militæret. typ 20 år gammel, smakte greit nok og fy faen jeg bled mett ! snakker tunfiks strl boks.

 

Får sikkert kjøpt det på forsvarets uverskuddslager. Tunfisk er vel også greit, masse proteiner og blir jo relativt mett av en boks :)

Lenke til kommentar

Anbefaler å lese førstepost i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1290332&st=0

 

Gnagsårplaster er vel også lurt å ha med. Radio er utrolig viktig i en krise situasjon, helst en som ikke går på utskiftbare batterier, men med sveive. Telefon er viktig, men ha enten med solcellepannel for lading eller ha den av. En kortstokk kommer også gått med i kjedelige stunder-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

finnes det noen gode sammenleggbare buer, som skyter piler, slik som rambo har?

 

å sitte stille i mørket å skyte zombier er ikke å undervurdere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...