superdigg Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Tenkte jeg skulle dele hvis dette er av interesse for andre - dette er i bunn og grunn oppskrifta fra k-lite.tk men likevel. Som sagt så fikk jeg det til å funke i Red Hat 9 så jeg aner ikke om det gjelder for andre distroer. Red Hat 9 kernel 2.4.20-8 Wine 20030618 Jeg hadde ikke hatt wine installert før så dette er basert på en helt ny installasjon og en "ren" .wine/config fil. -Start med å installere wine. 20030618 er siste rpm for RH9. -Etter at wine er installert så må du først modifisere .wine/config. Har du ikke noe .wine katalog i hjemmekatalogen din enda så bare skriv wine i komandolinjen og trykk enter og prøv igjen. -Åpne /home/"ditt brukernavn"/.wine/config og bla ned til linje 81 hvor det står: [Version] ; Windows version to imitate (win95,win98,winme,nt351,nt40,win2k,winxp,win20,wi$ ;"Windows" = "win98" ; DOS version to imitate ;"DOS" = "6.22" Her skal versjon settes til win98, det gjør du enkelt ved å fjerne ;. Lagre og lukk config fila. Da er det klart for å installere Kazaa Lite. -Last ned Kazaa Lite 2.1.0 (K++ edition) build 3. -cd til katalogen hvor du lastet ned Kazaa og skriv i komandolinja: wine klitekpp210b3e.exe. Nå er det bare å gå gjennom installasjonen som på windows og til slutt velger du å ikke starte Kazaa Lite Da var den delen ferdig. For at Kazaa Lite skal fungere trenger du none dll'er fra windows 98. cd til /home/"dittbrukernavn"/.wine/c/windows/system/. Disse dll'ene skaffer du enklest ved å skrive (fremdeles i komandolinja): wget www.drd.dyndns.org/softlib/win98se/commctrl.dll RET (return knappen altså...) wget www.drd.dyndns.org/softlib/win98se/comctl32.dll RET wget www.drd.dyndns.org/softlib/win98se/comdlg32.dll RET wget www.drd.dyndns.org/softlib/win98se/msvcrt.dll RET wget www.drd.dyndns.org/softlib/win98se/rasapi32.dll RET wget www.drd.dyndns.org/softlib/win98se/shdoclc.dll RET wget www.drd.dyndns.org/softlib/win98se/shdocvw.dll RET wget www.drd.dyndns.org/softlib/win98se/shlwapi.dll RET wget www.drd.dyndns.org/softlib/win98se/urlmon.dll RET wget www.drd.dyndns.org/softlib/win98se/wininet.dll RET Da skal alle de nødvendige dll'ene være på plass og du må nå tilbake til config fila (/home/"dittbrukernavn"/.wine/config). Åpne denne og bla ned til en del oppføringer hvor det står [AppDefaultsett-eller-annetDllOverrides] og finn deg et åpent område. Der skriver du inn: [AppDefaultsKazaaLite.kppDllOverrides] "*" = "builtin, native, so" "commctrl" = "native" "shdoclc" = "native" "shdocvw" = "native" "shlwapi" = "native" "comdlg32" = "native" "ole32" = "native" "oleaut32" = "native" "rpcrt4" = "native" Lagre og lukk. Nå kan du starte Kazaa Lite med: wine /home/"dittbrukernavn"/.wine/c/Program Files/Kazaa Lite/kpp.exe Forhåpentligvis funker det! For enkelhetsskyld så bør du lage en link til programmet så du slipper å skrive alt det der hver gang. Start med: mkdir /home/"dittbrukernavn"/bin (denne katalogen gjør programmer i denne katalogen kjørbare samme hvor du starter de fra). cd til /home/"brukernavn"/bin. Så skriver du: ln -s /home/"dittbrukernavn"/.wine/c/Program Files/Kazaa Lite/kpp.exe klite . Nå kan du nemlig starte bare ved å skrive inn klite eller du kan sette opp en launcher på desktop'en som kjører klite. Det ble mye teskjeforing her men jeg er rimelig fersk på linux selv og synes kokebok-gjennomgang av og til er greit. Håper det funker for andre enn meg! Happy sharing![/code][/b] Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Selv om kazaa lite er så sug som det kan få blitt var denne guiden veldig informativ og god. Glad noe bra kommer av og til edit: man kan vel alltids bruke mldonkey? den bruker jo fasttrack-nettverket også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå