LarsCB Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hei! Jeg har følgende problemstilling: Jeg har laget en Webside som legger inn "oppgaver" i en SQL base. Disse tas tak i av en service bruker. Websiden benytter authentication mode = windows og authorization mot grupper i AD. En av oppgavene er å legge opp nye maskinkontoer i AD. En annen er å flytte maskinkonto fra en OU til en annen. Jeg klarer fint å søke opp både OU'er og maskinkontoer med DirectorySearcher, men jeg trenger å validere hvor vidt brukeren har rettigheter til å gjennomføre flyttingen før den kan gjøres, eventuelt om oppgaven i det heletatt er synlig. Eksempelvis så vil jeg sjekke mot en gitt OU om innlogget bruker har rettigheter til å slette maskinkonto, og mot en annen OU sjekke om han/hun har rettigheter til å opprette en maskinkonto. På forhånd takk -LarsCB- Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg vet ikek svaret desverre, men jeg misstenker at du spør i feil forum. Dette er jo ikke ASP/ASP.NET relatert i det hele tatt, men rett og slett AD og programmering imot AD. Bruker du .NET så kan du jo prøve i .NET Framework forumet, eventuellt C# og VB.NET Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Dette er ikke noe jeg er ekspert på, men bestemmes rettigheten ut fra et gruppemedlemskap? Hvis ja, kan du kanskje sjekke om personen er medlem i gruppa og således finne ut om personen har rettigheter nok til å utføre operasjonen. Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå