Gå til innhold

Pentax k110d IR verdi?

Anbefalte innlegg

Heisann

Planlegger og selge K110D kamera jeg har konvertert til IR, men har jo ikke aning hva noe sånt kan ha av verdi?

Kjerringa har ett K100d som jeg heller skal konvertere til meg selv da hun arver Gx-10'n nå som jeg kjøper K-5.

Så det er K110d IR med pentax 18-50 som fulgte med kamraet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår å gå ut fra bruktprisen på et K110D (som burde være greit under tusenlappen) og kostnaden for å få kameraet konvertert (evt. få det gjort). Alternativt finne prisen for et IR-konvertert Pentax-hus på PentaxForums og legge seg der. Internasjonalt marked er neppe dumt uansett, da brukerbasen for Pentax i Norge er relativt liten allerede før man kommer inn på IR-brukere.

For øvrig tror jeg det er lettere å få solgt K100D-et ukonvertert enn et konvertert K110D. Krever selvsagt at du ikke har behov for stabilisatoren, som du vet er husene ellers identiske.

Endret av Aiki
Lenke til kommentar

Bruktmarkedet for Pentax er ganske mye større i Sverige enn i Norge så det kan være verd å prøvd der. Både foto.se finn.se og andre steder.

Jeg ville også prøvd å selge K100D uten konfertering fremfor å selge en konvertert K110D. Prismessig tror jeg du kan få omtrent den samme tusenlappen for hver av de, men IR er sikkert MYE vanskeligere å selge.

Hvis du hadde begge kameraene den gangen du konverterte så skjønner jeg ikke hvorfor du valge å konvertere K110D fremfor K100D. Man får jo fort stativkrevende lukkertider med IR og da er stabilisatoren meningsløs.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg ikke hadde konvertert noe kamera før startet jeg med k110d som en læringsprosess med gikk jo smertefritt så da fikk jeg ikke bruk for forsøk 2 (k100d).

Og planen var jo og la kjerringa få det beste kameraet.

Tja lukketidene er jo identiske når man fjerner ir filtret og setter inn ir glass på sensoren så er jo derfor jeg nå ønsker og konvertere k100d isteden.

Men er jo ikke noe must for meg og ha k100d istede for k110d, men trodde kanskje ett ir konvertert kamera var lettere og selge, men høres jo ikke slik ut da.

Ser at k100d IR går for 3500kr på ebay eks moms og frakt, men om norge er så snevert er det vell kanskje ikke så lett og få den summen, får prøve det ut på foto.no og se kanskje jeg bare beholder det istedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...