Gå til innhold

Bryte lærekontrakt

kristian927

Anbefalte innlegg

Går nå i begynnelsen av mitt andre halvår i lære som bilmekaniker (totalt 2 år læretid) og har gått dritt lei. Tungt yrke, mye løsemidler, støv og dritt. Er også ganske dårlig betalt med tanke på alt ansvaret man har med bremser osv. Orker nesten ingenting når jeg kommer hjem etter jobb og har funnet ut at jeg heller vil ha bil som hobby. Hva blir konsekvensene om jeg velger å bryte lærekontrakten? Kan jeg fortsatt prøve noe annet, fks. gå en annen linje på vg2 og satse som CNC-operatør? Går ut i fra at jeg må betale for denne utdanningen i så fall?

Endret av kristian927
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil absolutt anbefale deg å holde ut det resterende året. Du ender opp med et fagbrev, og en CV uten stygge hull.

Er jo ett og ett halvt år igjen da, er ikke særlig kjekt å ha det kjedelig når det er såpas lenge igjen liksom. Og jeg ser egentlig ikke vitsen med et fagbrev som bilmekaniker når jeg definitivt ikke vil jobbe som det i fremtida :S

Endret av kristian927
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Og du klarte ikke å forstå at bilmekaniker yrket ikke var noe for deg på VG2? dette er nok din egen feil siden du ikke klarte å reagere tidligere, for jeg regner med at dere sikkert fikk utplassering på VG2 hvor du fikk oppleve yrket i praksis.

Hvis yrket er så kjedelig så kan du returnere til skolebenken, du har krav på 3år videregående utdanning + 1år dersom du skifter yrkes retning på VG1.

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...